Gå med to klokker samtidig?

Å gå med to klokker - en på hvert håndledd er...

• Antall stemmer
    53
  • Avstemningen stengte .
Klokker har vel i utgangspunktet et praktisk formål, også har vi i den senere tid blitt forfengelige og benytter det i tillegg som smykker og pynt. I mitt hode så blir det helt feil å gå med flere klokker med mindre det har operativ betydning. Er jobben som skal løses dønn avhengig av nøyaktig tidsangivelse, så kan det være fornuftig å ha backup. Backup liker man når man løser litt praktiske/kritiske gjøremål der man ikke har gleden av å varme seg på radiatoren på veggen. Ellers; to klokker er jålebukk i mine øyne.

Litt som som Buzz. @BigT
Men hvorfor har Buzz Aldrin tre?
buzz 2.jpg

• Liker
Reaksjoner: Pippen
Som andre har påpekt tidligere, det må inn flere svar alternativer. To klokker er uansett helt dust.

• Liker
Reaksjoner: kvasbo
Alltid en klokke av noe slag på hver arm når jeg dykker. Som oftest enten primær eller sekundær dykkecomputer på venstre og mekanisk på høyre.
Det er heller ikke uvanlig med to armbåndsur i felten, eller feks. under fallskjermhopping. Smak, behag og sikkerhet. :)

Så innmari nei. Hvis ikke man liker å fremstå som en total idiot, såklart. (Eller dykker e.l., men da tar man jo av når man kommer opp)

Ute i felt, så kan en klokke på hver arm være nødvendig av flere grunner. Backup hvis den ene svikter, mulighet for flere tidssoner, flere timere via bezel eller rett og slett et forhandlingselement i kritiske situasjoner. Kan bekrefte at enkelte har opplevd å bruke Rolex som forhandlingskort for å komme relativt uskadet ut av fastlåst situasjon. Og nei, vi snakker ikke ran i julebordssesongen på Aker Brygge...