Gå med to klokker samtidig?

Å gå med to klokker - en på hvert håndledd er...


  • Antall stemmer
    53
  • Avstemningen stengte .
Skjedd noe utvikling på SmartClasp fronten de siste par årene? Sjekket dette dengang da, fant vel at det ikke var helt modent ennå.Hva er status nå, finnes det noen oppegående produsenter?

Usikker, har ikke gått i det nå i det siste...Men håper at det kommer!
Nå når selv mobiler kommer med kurvet og foldbare skjermer; hvor vanskelig kan det være?
 
P G Gyllenhammer, den smått legendariske Volvosjefen mellom 1971 og 1990 var kjent for å gå med to ur. Ett på NYC tid og ett på svensk tid. :)

Fant dessverre ikke et godt bilde som viser det skikkelig.
171652

Vårt svenske søsterforum, «klocksnack», har naturligvis en tråd tilsvarende denne: https://klocksnack.se/threads/dubbla-klockor.29462/
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: reldor og Grendel
Castro gikk også med flere klokker....
Jeg ønsker ikke å bli sammenlignet med ham...

8- )
 
Må si jeg ikke helt ser poenget med 2 eller flere klokker samtidig. Min søster fortalte at dette visstnok var en liten trend blant guttunger på Stureplan 10 til 15 år tilbake. Da pannebånd, sleik og annet ræl var veldig kult. På lik linje som jentene tok på seg alle sine flotteste smykker, pyntet guttene seg likeledes med å fylle armene med klokker så det klirret av metaller. Stakkars pappas klokker...
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Farfar brukte en på hver hånd.

Det var mens han red feltritt i mellomkrigstiden, med vanlig klokke på venstrehånden og en diger fransk stoppeklokke på høyre.

Hadde stoppeklokken overlevd, hadde jeg lett gått med den på høyre.
 
...og her er et fantastisk bilde av Wally Schirra med to klokker. Igjen Omega Speedmaster (som han kjøpte privat og som han brukte i verdensrommet under Mercury-Atlas 8), og en Bulova Accutron (Som han fikk utlevert da han var testpilot for USAF).
172533
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Polish_20191204_132542802.jpg


Fridykking.
Samurai på høyre for "street cred" og Suunto d4f på venstre for å overleve.
Bruker den mekaniske til å se hva tiden er, og setter bezel på når jeg hopper på sjøen så jeg lett ser hvor lenge jeg har vært uti.
Computeren på høyre hånd kan også vise tid, men jeg liker å bare ha den på surf time og lengde på forrige dykk som er det viktigste å holde styr på. Mer et verktøy enn en klokke. Bruker den bare når jeg dykker.

Ellers til hverdagslig har jeg ikke noe imot at folk går med to klokker. Har sett flere som har fått det bra til :)
Automatisk på venstre og Fitbit på høyre er jo en bra kombinasjon.
 
Vis vedlegg 172590

Fridykking.
Samurai på høyre for "street cred" og Suunto d4f på venstre for å overleve.
Bruker den mekaniske til å se hva tiden er, og setter bezel på når jeg hopper på sjøen så jeg lett ser hvor lenge jeg har vært uti.
Computeren på høyre hånd kan også vise tid, men jeg liker å bare ha den på surf time og lengde på forrige dykk som er det viktigste å holde styr på. Mer et verktøy enn en klokke. Bruker den bare når jeg dykker.

Ellers til hverdagslig har jeg ikke noe imot at folk går med to klokker. Har sett flere som har fått det bra til :)
Automatisk på venstre og Fitbit på høyre er jo en bra kombinasjon.
Fin situasjon for å bruke to klokker, men hvorfor signaliserer du OPP når du er oppe? Eller betyr det tipp topp tommel opp med to klokker når du på land :)

Relatert bilde
 
Hans-Olav Lahlum er jo kjent for å gå med to klokker. Han ble en gang spurt hvorfor. Da svarte han at det var fordi den tredje ikke virket....
to klokker.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Fin situasjon for å bruke to klokker, men hvorfor signaliserer du OPP når du er oppe? Eller betyr det tipp topp tommel opp med to klokker når du på land :)

Du har helt rett. Det som ikke kommer frem på bildet er at jeg samtidig holder svømmeføttene, snorkel og maske i venstre arm. Dette, samt at jeg står i en båt, signaliserer til mine skarpsynte kamerater at jeg allerede befinner meg oppe. Så ja, tipp topp tommel opp :D
 
Redigert:
Har flere kolleger som går med to (smart) klokker på jobb. Har ikke fått meg til å spørre hvorfor. Jobber som It-konsulent så ser ikke behovet :) Nå veksler jeg selv med flere automatiske klokker , dog en av gangen.
 
Damer kan også gå med to klokker samtidig:
173314


Under forlovelsen med Charles gikk Diana med to ur, det ene var hans.

Screenshot fra en video om «Watches of the British royal family» på Youtube.