Fukt i SKX007

Ny oppdatering;
Klokken begynte å gå altfor tregt, deretter altfor fort. Den ble levert inn til urmaker som fastslo trolig fuktskade + ikke mulig å regulere korrekt. 2200kr for et nytt urverk. Vurderer å kjøpe en ny SKX007 i stedet, hva tenker folket? :confused:

Du kan kjøpe en ny Seiko 5 med 7S26 fra feks creationwatches.com for noen hundrelapper og plukke ut verket fra denne. Eller finne et billig donorur med 7S26 eller 4R36 på finn eller lignende.
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor og fredskijj
Ny oppdatering;
Klokken begynte å gå altfor tregt, deretter altfor fort. Den ble levert inn til urmaker som fastslo trolig fuktskade + ikke mulig å regulere korrekt. 2200kr for et nytt urverk. Vurderer å kjøpe en ny SKX007 i stedet, hva tenker folket? :confused:

Hoo hoo hoo (sånn som julenissen sier). Send den til meg så skal jeg bytte ut urverket til NH36 uten kostnader. :)
 
Du kan også sjekke med noen som modder seiko. De gutta må ha en sekk fulle av original deler og verk til SKX. Masse moddede på finn tyder på det i alle fall. De bør vel ikke ta mye for å bytte innmaten i din.

LarsB
 
Urverket er nå byttet ut og erstattet med et nytt Seiko NH36 urverk og ny krone.
Jeg håper at eieren får glede av uret i mange år fremover.
9378D147-A346-46A1-A488-E41475AEA99A.jpeg
C3E63A47-726B-4178-88DA-88C972678C98.jpeg