Fukt i Jaeger LeCoultre

Da skriver vi 20 november og klokken er fortsatt ikke kommet tilbake :( Kjenner at jeg begynner å bli utolmodig nå.
Informasjon fra Bjerke er lik null, jeg har mått ringe hver gang. De er hyggelige når jeg ringer og skal sjekke opp saken med verkstedet som igjen har kontakt med fabrikken. Tilbakemeldingene er mest svada, snart ferdig, vet ikke helt osv.. Jeg føler meg ikke spesielt godt ivaretatt, ønkser meg bare følelsen av å være interessant som kunde og litt mer en om jeg hadde kjøpt en Seiko til kr. 2000,-
 
Send dem mail der du beskriver situasjonen fra dag en, og vær saklig men litt streng vedr. dine forventninger til svar etc.

Med skriftlig mail er det mye enklere å dokumenterer senere hva som ble sagt og gjort, fremfor telefoner i hytt og gevær.

Ønsker deg masse lykke til, og håper du snart får skjønnheten tilbake.
 
Da skriver vi 20 november og klokken er fortsatt ikke kommet tilbake :( Kjenner at jeg begynner å bli utolmodig nå.
Informasjon fra Bjerke er lik null, jeg har mått ringe hver gang. De er hyggelige når jeg ringer og skal sjekke opp saken med verkstedet som igjen har kontakt med fabrikken. Tilbakemeldingene er mest svada, snart ferdig, vet ikke helt osv.. Jeg føler meg ikke spesielt godt ivaretatt, ønkser meg bare følelsen av å være interessant som kunde og litt mer en om jeg hadde kjøpt en Seiko til kr. 2000,-

Dessverre også min erfaring med service/reparasjon hos Bjerke.
 
Da er det blitt 7 februar og ingen klokke kommet, sist jeg snakket med Bjerke i desember lovet de klokken i slutten av januar eller begynnelsen av februar, så det er fortsatt mulighet. Kjenner jeg savner klokken litt nå, har jo ikke sett den på ett år! Fortsettelse følger...
 
Huffda, dette truer mine jaeger drømmer... Eller kanskje det er det som skal til for at jeg skal klare å ha en klokke mer enn ca 6mnd :)
 
Fortsett å drømmer eller aller helst kjøp.. Jeg er glad i Jaeger LeCoultre tross at jeg har mått vente over 1 år på reperasjon :(
 
Da er det blitt 7 februar og ingen klokke kommet, sist jeg snakket med Bjerke i desember lovet de klokken i slutten av januar eller begynnelsen av februar, så det er fortsatt mulighet. Kjenner jeg savner klokken litt nå, har jo ikke sett den på ett år! Fortsettelse følger...

Det er noe inni granskogen lang tid å vente, og i tillegg med elendig tilbakemeldinger etc, som du nevner, er det jo meget dårlig service:( I et slikt tilfelle burde Bjerke hele tiden ligget litt foran,sjekket opp ting og gitt deg litt informasjon underveis! Har du tatt kontakt med JLC i Sveits for å høre om en slik sak virkelig skal ta så lang tid?? Vis nei hadde jeg tatt kontakt å hørt i alle fall..
 
Huff, for en fryktelig kjedelig hendelse. Om syv dager er det ett år siden, på dagen, du opprettet denne tråden.
 
Håper du får den igjen så snart som mulig. 1 år er utrolig lenge å vente på en reparasjon, skulle tro de måtte bygge opp hele klokken fra bunn av. :rolleyes:
 
Jeg har ikke vært i kontakt med fabrikken og nå er det tatt så lang tid at det nesten er moro og se hvor lang tid det faktisk kan ta. Selv med mange lovnader fra Bjerke om bedre oppfølging neste gang skjer det ikke no.
 
Selv om jeg godt skjønner hvor frustrerende det er, synes det urimelig å laste Bjerke for forsinkelsen. De hører antagelig akkurat like mye fra fabrikken som du hører fra dem.

Dette er skammelig av Jaeger, men er dessverre godt innenfor normalen av hva jeg opplever når det gjelder litt mer kompliserte verk. At de tillater seg å behandle deg slik er langt verre enn at Bjerke ikke slår på tråden hver 14. dag for å si at de ikke har hørt noe. På disse tingene er forøvrig AP og Panerai på inhouse like ille.
 
Seriøst.. Jeg synes dette er over alle støvleskaft. Jeg er overasket over denne tråden (og andre tilsvarende) som viser en mangel på service proporsjonal med prisen på klokka... Enda verre at kommunikasjonen mellom produsent -AD-kunde tydeligvis ikke fungerer overhode. Er det slik med garanti saker også??
 
Sveits

Har du tatt kontakt med JLC i Sveits for å høre om en slik sak virkelig skal ta så lang tid?? Vis nei hadde jeg tatt kontakt å hørt i alle fall..

Jeg synes du burde ta kontakt med JLC og fortelle om frusterasjonen din. Søk på nettet så finner du mailadressen til markedsansvarlig (tror jeg).

Ved lignende erfaringer pleier jeg å spørre om dette er service en også i fremtiden kan forvente.

Dette har hjulpet meg og jeg har som oftest fått til svar st det er det selvfølgelig ikke.

Jeg tror utfallet blir enten får du reparasjonen gratis, eller så er klokka borte og du kompenseres på en eller annen måte.

e3
 
Hvilke dyre merker har raskest reparasjon/service og hvilke er notorisk trege? Er dette et ganske vanlig eksempel på JLCs hastighet, eller mer er et engangstilfelle?

Dette er jo en ting som er greit å vite om man skal kjøpe high-end ur. Å være uten klokken sin i 1 år er jo uhørt... (Mener ikke å legge skylden på Bjerke forresten, de er jo bare mellommann i dette).
 
Gratulere! Jeg måtte på nytt gjøre en henvendelse til Bjerke vedr. klokken, skulle i følge siste info i desember være her i slutten av januar eller begynnelsen av februar. Nå er det midten av februar og jeg har på nytt sendt en mail til Bjerke, etter et par dager kommer svar om at det forsatt mangler deler og at jeg kan forvente klokken om ca 10 uker.

Følg med videre, her blir det sikkert flere poster før klokken er tilbake :D
 
Det skal legges til at det ikke er Bjerke sin skyld at klokken ikke kommer tilbake fra fabrikk, selv om jeg tror de brukte 5-6 mnd å finne ut av at de ikke kunne fikse den.