Fukt i Jaeger LeCoultre

Medlem
4. okt. 2009
Innlegg
191
Sted
Skien
Da jeg tok på meg min Jeager-LeCoultre Master Compressor Extreme World Cronograph i dag tidlig lurte jeg på om synet mitt var blitt redusert i løpet av natten. Det hadde jeg ikke etter å ha gnid meg i øynene noen ganger, det er rett og slett tåkete på innsiden av glasset. Det betyr jo at den ikke er tett, klokken er jo merket 10 ATM og det betyr ca100 meter og da skulle den tåle å være med i dusjen og vaske seg noen den var for ca en uke siden.

Da tenker jeg at det er tid for å ta en service på den. Bjerke er jo forhandler og det er kanskje ett poeng å ha den hos autorisert forhandler? Eller har andre gode forslag?

mazzuoli
 
Var kronene skrudd skikkelig til, slik at den røde markeringen ikke var synslig?
 
Hadde jeg vært deg ville jeg åpnet kronen og lagt den på et varmt sted umiddelbart ! F.eks. på et gulv med varmekabler eller en forsterker. Tror det kan redde deg fra en større servicekostnad.

Og selvfølgelig bør den sjekkes av urmaker siden den åpenbart ikke er tett lenger.
 
Det har jeg prøvd en gang, kasmir. Det funket ikke. Er det fukt må den rett til urmaker.
 
Mitt råd er DUSJ ALDRI MED EN KLOKKE, temperaturforskjellene kan
skape kondens nesten samme hvor vanntett den er. Og i ditt tilfelle,
kom deg til urmakeren ASAP..........
 
Uff til trådstarter, ikke noe koselig syn kan jeg tenke meg. Bare opplevd det en gang i mitt liv og det var når jeg var 10-12 år og hadde en kjip quartz av noe slag.

Men ang det å dusje med klokken.. vet at dette er noe folk ikke anbefaller, men jeg har gjort det i hele mitt liv og såfremt klokken eksplisitt ikke er vanntett er det noe jeg har tenkt å fortsette med. Fullstendig klar over fysikken og mitt bidrag til å redusere faren er å bytte til ny klokke etter å ha tatt en dusj i steden for å ta en som er kjølig fra soverommet og rett inn i dusjen ;).

Forøvrig ble det kondens i den jeg nevnte over på et utendørs badeland, var tidlig på året og relativt kaldt ute med glovarmt vann i bassengene.. Det ble nok litt i overkant mye forskjell.
 
Men ang det å dusje med klokken.. vet at dette er noe folk ikke anbefaller, men jeg har gjort det i hele mitt liv og såfremt klokken eksplisitt ikke er vanntett er det noe jeg har tenkt å fortsette med.....

......joda, det går jo også an å løpe rundt med en saks i hånda, men jeg ser bare
ikke noe poeng i det;)
 
Hehe, poenget for min del er mer at jeg ikke ønsker å kjøpe bedre klokker for å bruke dem mindre. På en måte.

Jeg ville ikke hoppet i et boblebad fra minusgrader med POen på hånden, men den daglige dusjen, vel, det får den bare innfinne seg med å tåle.
 
Ops, det høres ut som en kjip morgen...og jeg må si jeg er utrolig overrasket..var det altså kondens på innsiden på klokken ?? Jeg hadde trodd en JLC ville ha vært kvalitetsmessig istand til å en dusj, selv om jeg nok er enig i det andre sier her..det er vel ikke å anbefale..

Jeg dusjer ALDRI med en klokke med mindre den er av typen "diver" (PAM, Submariner, deepsea etc etc). Uansett er vel JLC MC Extreme World Chr. utstyrt med en skinnrem som uansett ikke liker dusjer/vann ? God huskeregel er vel skinn=null vann og gummi=bring it on...??:D

Lykke til hos urmaker. Jeg tror jeg ville gått til Bjerke med en gang. Gi oss en tilbakemelding på hva som skjer da ? garanti ? kostnad ? etc..

God helg
 
Badstue er vel da IKKE å annbefale...
Har vært i det flere ganger og det har gått bra..men er en 200m
Men har man en flott klokke er det jo litt synd å ta den av i alle anledninger en er borti Vann da...
 
Ops, det høres ut som en kjip morgen...og jeg må si jeg er utrolig overrasket..var det altså kondens på innsiden på klokken ?? Jeg hadde trodd en JLC ville ha vært kvalitetsmessig istand til å en dusj, selv om jeg nok er enig i det andre sier her..det er vel ikke å anbefale..

Jeg dusjer ALDRI med en klokke med mindre den er av typen "diver" (PAM, Submariner, deepsea etc etc). Uansett er vel JLC MC Extreme World Chr. utstyrt med en skinnrem som uansett ikke liker dusjer/vann ? God huskeregel er vel skinn=null vann og gummi=bring it on...??:D

Lykke til hos urmaker. Jeg tror jeg ville gått til Bjerke med en gang. Gi oss en tilbakemelding på hva som skjer da ? garanti ? kostnad ? etc..

God helg
Ikke for å forsøple tråden for mye, er faktisk ganske bekymret for klokken og ønsker den detbeste. MEN - Har hatt den samme klokken selv og den kommer med verdens beste patent for rembytte (helt utrolig at det er pam som er kjent for rembytte og ikke JLC egentlig), i esken ligger en skinnrem samt en ganske så lekker gummi. Tipper at den siste var på mens personlig hygiene ble ivaretatt :)
 
Hvordan går det med tråd starter sin klokke? Har du kommet deg på "sykehuset"?
 
Ikke for å forsøple tråden for mye, er faktisk ganske bekymret for klokken og ønsker den detbeste. MEN - Har hatt den samme klokken selv og den kommer med verdens beste patent for rembytte (helt utrolig at det er pam som er kjent for rembytte og ikke JLC egentlig), i esken ligger en skinnrem samt en ganske så lekker gummi. Tipper at den siste var på mens personlig hygiene ble ivaretatt :)

Selvfølgelig var klokken på gummi og klokker skal brukes og de som skal tåle vann de for faen meg tåle det også...
 
Helt enig. Dette skal klokka tåle. Stå på "mazzuoli". Dette bør være en reklameringssak.
 
Har levert klokka til Bjerke for en stund siden, fikk meldig etter noen dager at de ikke kunne fikse den. Feilen på klokka er at den låsen på den nederste krona ikke kan lukkes sikkelig. Måtte derfor sendes til fabrikken for reperasjon og det kunne ta inntil 6 mnd og koster sikkert masse penger...
 
Men dette er vel ikke noe du må betale? (har ikke lest hele tråden så vet ikke hvor gammel klokken er)
 
Ja, nå er det snart gått 7 mnd siden klokken var innlevert og den er fortsatt i Sveites tror jeg. Fikk en telefon fra Bjerke for en tid tilbake siden hvor de sier at fabrikken snart skulle sette den i stand og prisen var kr. 7400,-
Hva tar Bjerke for å formidle/sende den til Sveits, noen som vet? Det betyr ikke så mye for meg, egentlig bare litt nyskjerrig. :p