Forslag til konebil

Følger opp på Fiat 500. Hadde den som leiebil i Italia sommeren 2011, og den var grei nok i starten. Dog var det litt trøbbel etterhvert med den, husker ikke eksakt nå, men mener å huske at det var et eller annet med startmotoren. Den ville ihvertfall ikke starte den ene dagen vi skulle på langtur, og endte opp slik:

1_zps23b9f250.jpg

Fikk en ny tilsvarende som erstatning, som vi ikke hadde noen problemer med. Ville allikevel ikke anbefale Fiat, da dette ikke var første incidenten med en Fiat leiebil som falt sammen. Noen år før 500'en var det en episode med en kliss ny Fiat Croma(?) hvor radiatoren plutselig sluttet å virke :confused: Konklusjonen er at jeg er blitt noe allergisk Fiat

La meg komme med et objektivt innspill på Fiat 500.

Jeg synes bilen er drittkul selv, men...
Jeg er medeier i et bilutleieselskap. Vi fikk i fjor returnert samtlige Fiat 500 vi hadde leaset pga et gjennomgående mønster av mye feil på bilene.
Hadde ikke kjøpt noe med så mye feil.

Mitt valg?
Skal du gå for stil/komfort velg noe Tysk.
Skal du prioritere driftsikkerhet og lavt vedlikehold velg noe Japansk eller Koreansk til 1/2-2/3 av prisen på Tysk. Med 4000 km i året er kanskje ikke komfort pri 1.

Den korte kjørelengden er nok sentralt her ja. Er derfor ikke villig til å betale for fancy ekstrautstyr på denne bilen. Fornuften sier vel da japanske eller koreansk, men følelsene tysk. Får vel ta den hun liker best av de fornuftige :)