Forslag til dressur? Budsjett 40-60K

Medlem
10. nov. 2008
Innlegg
1.171
Sted
Ski, Akershus
Folkens, jeg trenger noen forslag til dressur.

Tidligere har jeg ikke sett noe stort behov for et dedikert dressur da jeg, vel.. ikke bruker dress daglig.
Jeg har en IWC Portuguese chrono jeg har brukt til dette, evt bruker jeg bare en av mange Rolex sportsur eller lignende.
Jeg synes imdlertid Portuguese'en er litt stor for et dressur, og jeg finner ikke allverdens bruk for den heller. Den faller litt i mellom stoler. Jeg går stort sett i jeans & t-shirt hvis jeg ikke har dress på.

Budsjettet er hva jeg enn får for IWC'en på bruktmarkedet. La oss si ca 50K.

Det jeg ønsker er en brukt eller ny. Aller helst bare 3 hands (ikke small seconds). 37-40 mm stor. stål. alligator strap foretrekkes.
Jeg har sett litt på Omega Cities limited edition, men den er sikkert out of reach.
546CFAAD-1573-494F-9925-3101B6D92D45.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor og Grendel
Det er mulig denne sniker seg litt over budsjett, men jeg synes den er ufattelig kul!
Tror du kan bestille farger på skive og markører/visere etter egen smak mot et (sikkert ikke lite) tillegg i pris.
Hadde vært kult om noen tok et steg utenom oppgådde stier og hentet inn en slik :)

http://www.habring2.com/index.php/en/collection/erwin-en#


EDIT: Ser nå at den havner litt over, det var Felix jeg husket prisen på. Men Felix har small seconds.
 
Ja den kan være aktuell om jeg finner den brukt. Perfekt for hva jeg ser etter
Har prøvd å lete meg fram til pris, men jeg tipper versjonen uten dato kanskje ligger på rundt 75k? Det er vel Thune i Oslo som er eneste forhandler her på berget. Kanskje noen her inne vet veil. på denne i 39 mm?
 
  • Liker
Reaksjoner: JonasV
Det er mulig denne sniker seg litt over budsjett, men jeg synes den er ufattelig kul!
Tror du kan bestille farger på skive og markører/visere etter egen smak mot et (sikkert ikke lite) tillegg i pris.
Hadde vært kult om noen tok et steg utenom oppgådde stier og hentet inn en slik :)

http://www.habring2.com/index.php/en/collection/erwin-en#


EDIT: Ser nå at den havner litt over, det var Felix jeg husket prisen på. Men Felix har small seconds.
Felix kan også leveres uten sekundviser.

Basert på det jeg betalte for min Chrono-Felix, så kommer nok prisen på en Erwin rett under 60k, levert og momset inn.

Å bytte visere og skive tror jeg ikke trenger bli noe stort tillegg, dersom det er lagervare. På Chrono-Felix har man valg mellom blå/svarte visere, og farge og font på 12-markøren, og klokken min ble montert i løpet av en uke med den kombinasjonen jeg ønsket.
Når jeg ikke kunne bestemme meg for svart eller brun rem, la Maria Habring likesågodt med en ekstra. Alt uten noe tillegg i pris.

De hadde et slagord i en tidligere brosjyre om at det er 'bedre med en smilende kunde enn en glisende Clooney', og det kunne jo passe @JonasV sin avatar. :p
 
En Explorer? Med krokodillerem ser den meget dresskompatibel ut, og om du vil ut for å herje i hagen, setter du på en NATO og uret ser like passende ut?

Ellers finner du mye meget vakkert fra Grand Seiko i det prisleiet, om du vil prøve noe litt utenom det vanlige.
 
When in doubt, reverso. Denne i stål, eller flere andre reversoer er innenfor budsjett.

Vis vedlegg 144312

Disse.
Reverso er dritkult, og passer like fint til dress som til jeans og t-skjorte. Jeg hadde glatt laget plass til en Reverso..
GS er annerledes på en interessant og spennende måte, og har en finish som går utenpå det aller meste. Sier som Ole Brumm..ja takk begge deler.