Forslag til dressur? Budsjett 40-60K

Prøvde SBGW231 sist jeg var i London. Veldig fin i 37mm

GS13-Natural.jpg

Den var lekker. Quanta?
 
Hva med Omegas glemte kolleksjon «Trèsor Deville».

For øyeblikket er kolleksjonen kun tilgjengelig i edle metaller, men en stålvariant skal være rett rundt hjørnet (utgangen av Mai).

Klassisk design med med moderne fordeler.
Co-Axial verk og manual opptrekk.

Her avbildet i hvitt gult. Stålmodellen skal visst være relativt lik, men med flere ulike skivekonfigurasjoner samt innenfor oppgitt budsjett ;)

upload_2019-5-1_15-4-17.png



Ellers kan alt innenfor Montblanc utgåtte «Heritage Chronometrie» kolleksjon varmt anbefales.

CC3C00FF-D8A0-42A6-9AD5-0336CA8F6FD7.jpeg
 
06201862-3C4A-4336-A65E-071C3C4ACA4A.jpeg
Om du virkelig føler utforskertrangen, kan du jo vurdere en Credor - Grand Seiko på steroider.

Ser på Chrono24 at det er et par eksemplarer av GCLP993 tilgjengelig omtrent innenfor ditt budsjett etter at momsen er betalt - med litt flaks kan man finne en ny fra Japan også, men de dukker opp bare litt oftere enn gyngehestmøkk og hønsetenner.

Innmaten er et 7R87 - SpringDrive med manuelt opptrekk, upåklagelig finish og definitivt noe utenom det vanlige.

Finishen på kassen er også helt hinsides, zaratsupolert til det nesten ser ut som den lyser i mørket.

38mm, safirglass i baklokk så du kan nyte verket så ofte du vil.

Krokodillerem med foldespenne.

Har sett en i det fri en eneste gang - stakkaren som eide den holdt på å komme for sent til flyet sitt da jeg bare måtte kikke litt til, bittelitt til...
 
Vis vedlegg 145061 Om du virkelig føler utforskertrangen, kan du jo vurdere en Credor - Grand Seiko på steroider.

Ser på Chrono24 at det er et par eksemplarer av GCLP993 tilgjengelig omtrent innenfor ditt budsjett etter at momsen er betalt - med litt flaks kan man finne en ny fra Japan også, men de dukker opp bare litt oftere enn gyngehestmøkk og hønsetenner.

Innmaten er et 7R87 - SpringDrive med manuelt opptrekk, upåklagelig finish og definitivt noe utenom det vanlige.

Finishen på kassen er også helt hinsides, zaratsupolert til det nesten ser ut som den lyser i mørket.

38mm, safirglass i baklokk så du kan nyte verket så ofte du vil.

Krokodillerem med foldespenne.

Har sett en i det fri en eneste gang - stakkaren som eide den holdt på å komme for sent til flyet sitt da jeg bare måtte kikke litt til, bittelitt til...
Der fikk jeg en liten vekker! Jeg trodde Credor var tilnærmet uoppnåelig for en normal lommebok...
 
  • Liker
Reaksjoner: Lund
Der fikk jeg en liten vekker! Jeg trodde Credor var tilnærmet uoppnåelig for en normal lommebok...

-GCLP993 er en av få modeller i stål, og det hjelper jo på prisen.

Dekoreringen av verket er ikke like ellevill som på Eichi, eksempelvis - men fortsatt på et slikt nivå at man kan tilgis for å spenne på seg uret med baklokket ut, bare for å kunne studere håndverket... :)

Om jeg noensinne skulle snuble over noen millioner ville nok resultatet blitt en Eichi II i rødt gull i klokkeboksen - men jeg vil neppe snuble over noen, så har justert ambisjonene til et eksemplar av modellen over - må bare finne et påskudd for å skjemme bort meg selv litt. Hm.

(Så kan det jo diskuteres hvor normal en lommebok (Eller snarere eieren) er om det blas opp nærmere sytti frognertiere for noe som viser en hva klokken er - men her inne er jo dette heee-eeelt innenfor. De andre er verre. :))
 
Redigert:
Vulcain blir vel i største laget for en dressklokke i tradisjonell betydning.

Zenith Elite Classic 39 / Elite Ultra Thin er mine tips. Innenfor budsjett, selv om brukte kan falle nedenfor. Personlig synes jeg de blir i største laget, men dersom du aksepterer 40, så hvorfor ikke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Collettmuller
Der fikk jeg en liten vekker! Jeg trodde Credor var tilnærmet uoppnåelig for en normal lommebok...

Credor er et litt rart merke, som ikke utelukkende er toppklasse. Modellen det ble linket til er nok mer sammenlignbar med en Grand Seiko, ift. produksjonsprosess og finisj.

Eichi, Minute Repeater, Sonnerie etc. er en egen Credor greie som lages ved det knøttlille og supereksklusive Micro Artist Studio (hvor, for å gjøre forvirringen komplett, også Grand Seiko 8 Days lages).
 
Redigert: