Forsikring

Medlem
26. april 2011
Tips til rimeligste forsikringsselskap, men med gode vilkår?

Har dere forskring og hvilken verdi "utløser" behov for forsikring?

Noen selskaper som kan forsikre en verdigjenstand uavhengig av hvilket ur man måtte miste/bli frastjålet (bruker tross alt bare ei klokke om gangen...)?

Betaler i dag 900,- for to stk Rolex (15200 + 15234), ok pris?

Redigert:
For min egen har jeg kjøpt meg et beist av en safe med tidslås hjemme, og leid en bankboks. Det gjør susen:p
En safe og bankboks hjelper lite hvis man enten mister eller ødelegger klokken, eller til og med blir robbet på gaten. Det gjør derimot en forsikring!

Benytter meg selv av Gjensidiges verdigjenstandforsikring.

• Liker
Reaksjoner: N0ya og Mr.Erling
Jeg bruker også gjensidige, betaler vel ca. 500 kr for en 16610. Så 1% ca, det føler jeg er til å leve med!

Funker fint om du har én eller to klokker, men ikke om du har en stor samling. Da blir det uforholdsmessig dyrt i forhold til den statistiske sjansen for å miste eller ødelegge klokken man har på hånden og verdien av akkurat denne. Det holder jo ikke med en forsikring for "én klokke på hånden til enhver tid" ;)

En safe og bankboks hjelper lite hvis man enten mister eller ødelegger klokken, eller til og med blir robbet på gaten. Det gjør derimot en forsikring!

Benytter meg selv av Gjensidiges verdigjenstandforsikring.

Hvis jeg skulle forsikret min og fruens klokker ville vi i snitt måtte bli frastjålet en klokke hvert 5 år i snitt for å komme ut i 0. Det blir vi ikke.
Skulle jeg bli ranet for en klokke skal jeg nok leve greit med det...

Tips til rimeligste forsikringsselskap, men med gode vilkår?

Har dere forskring og hvilken verdi "utløser" behov for forsikring?

Noen selskaper som kan forsikre en verdigjenstand uavhengig av hvilket ur man måtte miste/bli frastjålet (bruker tross alt bare ei klokke om gangen...)?

Betaler i dag 900,- for to stk Rolex (15200 + 15234), ok pris?

vh
Geir

Det finnes flere kriterier en bør vurdere før en bestemmer seg om et forsikringsselskap er "best / billigst". Det kan være krav til dokumentasjon, saksbehandlingstid, størrelse på premie, rabattordninger o.s.v.

Etter svært mange år med verdisakforsikring, og telefonrunde sånn ca hvert 2. år, med spørsmål om tilbud,- har jeg stadig kommet til at selskapet ENTER forsikring har vært "best" for meg.

Jeg har måtte benytte meg av selskapet et par ganger og alltid fått svært god service. :)

Jeg er i ferd med å bytte forsikringsselskap. Jeg spurte spesifikt om klokkene mine var dekket av innboforsikringen. Det var de, så lenge jeg ikke tar dem med ut av hjemmet. Gjør jeg det, er jeg bare forsikret for opptil kr. 20000. I og med at jeg er mest bekymret for de klokkene som ligger hjemme synes jeg dette virket tilfredsstillende.

Slik jeg har oppfattet det omfatter reiseforsikringen også klokker. Mulig det er en øvre grense - skal undersøke dette.

Gjensidiges reiseforsikring dekker en hver tur jeg er utenfor hjemmet, om det så bare er en tur bort til den lokale AD for en kaffekopp.

Banksafe på allt som ikke brukes daglig, billige europeiske familie forsikring dekker verdigjenstander intil 15000kr som alltid er noe

betaler 3200 i året hos gjensidige for

Rolex sea-dweller (utgått modell)
Rolex explorer II (utgående)
Rolex submariner TT (nyeste)
Omega speedmaster (1969 modell)
Omega seamaster
Breitling super avenger
Tag Heuer monaco
Tudor heritage chrono

syntest ikke 3200 er så gale for det...

betaler 3200 i året hos gjensidige for

Rolex sea-dweller (utgått modell)
Rolex explorer II (utgående)
Rolex submariner TT (nyeste)
Omega speedmaster (1969 modell)
Omega seamaster
Breitling super avenger
Tag Heuer monaco
Tudor heritage chrono

syntest ikke 3200 er så gale for det...

Det høres neste for godt ut til å være sant... Hva dekker den forsikringen?

Det høres neste for godt ut til å være sant... Hva dekker den forsikringen?

Enig......

Selv betaler jeg rundt 2500,- i året for:

Corum Admirals Cup
Zenith Chronomaste T Open
Glasshütte Original PanoMaticLunar.

Bruker IF forsikring, og er svært fornøyd med det.