Forsikring av klokke

Da var det i orden, Alf Lie på aker-brygge strålende service og hyggelig personal!

Anbefales!
 
Jeg spør igjen jeg;)

Så at mitt forsikringsselskap (tryg) skulle ha 10% egenandel, noen som har noen erfaringer med selskaper som ikke har 10% men en fast sum?
 
Jeg spør igjen jeg;)

Så at mitt forsikringsselskap (tryg) skulle ha 10% egenandel, noen som har noen erfaringer med selskaper som ikke har 10% men en fast sum?

Jeg har forsikring gjennom Sparebanken, der er det 1000,- i egenandel.
 
Gjensidige:

10% og minimum kr 1.000,-

Vet ikke om jeg har nevnt det, men verdigjenstandsforsikringen dekker også frakt med f.eks FedEx - som for øvrig kun dekker inntil $1.000,- på sine forsendelser.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Kan dobbelsjekke at det ikke er noe 10% egenandel når jeg kommer hjem, men kan ikke huske å ha lest noe om det når jeg leste gjennom vilkårene.
 
Fikk forsikret min nye Rolex Submariner 11610LN i går.
916,- hos Tryg.
 
Gjensidige som jeg bruker, godtok uten videre kvitteringen som grunnlag for forsikringen av min Panerai og mine kameraer m.m., men ikke for min Rolex.
På denne måtte de ha en forsikrings bekreftelse fra Bjerke, før de kunne tegne en forsikring. Dette er en policy de har spesielt for Rolex p.g.a. mange "fake" ur i markedet.
Bjerke lagde en takst mens jeg ventet - og kikket/prøvde andre godsaker:p). Det tok ikke mer enn 5-10 minutter og kostet kr 500.- hmm.. dette gir en god timepris, de vet virkelig hvordan de kan tjene penger på sine kunder.;)
 
Det tok ikke mer enn 5-10 minutter og kostet kr 500.- hmm.. dette gir en god timepris, de vet virkelig hvordan de kan tjene penger på sine kunder.;)[/QUOTE]


Åja,
Alf Lie brukte 14 dager i fjor på takst av en Breitling Evo og Rlex Sub g/s certiskive, tok 500,-pr klokke, kansje derfor de "gikk konk" ? (dårlig timepris) :cool:
 
Redigert:
Fikk forsikret min nye Rolex Submariner 11610LN i går.
916,- hos Tryg.

Fikk oppdatert forsikringene mine nå.
Ser at jeg ikke har egenandel på klokkeforsikringen (verdigjenstandsforsikring)

01_53.jpg
 
Si du kjøper en klokke brukt til over utsalgspris, eksempelvis en LV, Daytona etc......
Vil forsikringsummen være bastert på dagens markedspris eller veiledene ny pris fra butikk?
 
Si du kjøper en klokke brukt til over utsalgspris, eksempelvis en LV, Daytona etc......
Vil forsikringsummen være bastert på dagens markedspris eller veiledene ny pris fra butikk?
Hvis du skaffer verdivurdering fra anerkjent sted mener jeg forsikringsselskapet vil bruke markedspris som forsikringssum. Vet om en som gjorde det slik med en sub, dog var det med en utgått modell (5-sifret) som jo ikke går an å skaffe til nypris lenger.
 
  • Liker
Reaksjoner: allak
Hvis du skaffer verdivurdering fra anerkjent sted mener jeg forsikringsselskapet vil bruke markedspris som forsikringssum. Vet om en som gjorde det slik med en sub, dog var det med en utgått modell (5-sifret) som jo ikke går an å skaffe til nypris lenger.


Så bra, det høres ihvertfall fornuftig ut i dagens rolex marked
 
  • Liker
Reaksjoner: urtid
Rolex Submarine Date ''two- tone bluesy'' kjøpt ny hos Urmaker Bjerke i april. Listepris kr. 120 000,-
Gjensidige tilbyr verdigjenstand forsikring for klokken til kr. 2 000,- pr. år
- Er det akseptabelt?

ps. jeg har alle forsikringer der. Innbo, som helårs reise forsikring mm.
 
Redigert:
Rolex Submarine Date ''two- tone bluesy'' kjøpt ny hos Urmaker Bjerke i april. Listepris kr. 120 000,-
Gjensidige tilbyr verdigjenstand forsikring for klokken til kr. 2 000,- pr. år
- Er det akseptabelt?

ps. jeg har alle forsikringer der. Innbo, som helårs reise forsikring mm.

Hvor vidt det er akseptabelt må nesten du avgjøre, men det er litt dyrt. Jeg betaler ca 1% av verdi i året hos Storebrand.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling