Forsikring av klokke

Medlem
3. feb. 2012
Innlegg
30
Sted
Sunnmøre
Forsikring ved kjøp av ny klokke

Har kjøp ein ny klokke til ca 50 k og i den forbindelse lurer jeg på om det er vanlig og konntakte sitt forsikring selskap
For og få den forsikra, eller om her eksisterer et selskap som er vanlig og bruke for forsikring av div
Dyre duppe ditter.
Er det noen som veit ca kva en forsikring på klokke til ca 50 k vil komme på?
 
Da tar du bare kontakt med ditt forsikringsselskap, så får du forsikret den der. Koster ca 1500 i året:)
 
Jeg har ikke noen spesiell forsikring på mine klokker, utover innbo og reise. Tror jeg skal være greit nok dekket der :)
 
Jeg har ikke noen spesiell forsikring på mine klokker, utover innbo og reise. Tror jeg skal være greit nok dekket der :)

Ikke nødvendigvis.... reise har normalt et tak rundt 20-30.000 for en skade/tap.

Jeg betaler vel ca 750 kroner for LV'en i året, 500kr egenandel, dekker slag og tull og fanteri.
 
Har kjøp ein ny klokke til ca 50 k og i den forbindelse lurer jeg på om det er vanlig og konntakte sitt forsikring selskap
For og få den forsikra, eller om her eksisterer et selskap som er vanlig og bruke for forsikring av div
Dyre duppe ditter.
Er det noen som veit ca kva en forsikring på klokke til ca 50 k vil komme på?

Bare å plinge forsikringsselskapet du bruker på andre forsikringer. De fleste tilbyr verdigjenstandsforsikring på slikt. Vil tro du havner på rundt 700kr i året for å forsikre en klokke verdt 50k :)
 
Fikk i dag tilbud på forsikring som gjelder og på reise
24 t døgnett, pris 1 år er kr 850 hos klp forsikring
Tror det er relativt billig på klokke verdsatt til 48 k
 
Det hørtes ut som en ganske grei pris, jeg betaler ca 1200 i min bank, for ca samme verdien.
 
Bare les vilkårene. Du ønsker en så lav egenandel som mulig (jeg har 500 kr) og du ønsker ekstern påvirkning (f.eks at du slår klokken borti noe), tap, tyveri og alt det der.

Har sett en del forskjellig rundt forbi.
 
Fikk akkurat forsikringstakst for min Sea-dweller (16600) og en annen klokke. Det jeg stusser på er at i taksten for 16600 er det nevnt med serienummer/år, men teksten under sier "Tilsvarende klokke i dag er Deep sea kr. 69.800,-"

Tilbudet ble forresten 1.438,- for 69.800,- og rett over 800,- for ca. 40.000,- verdi. Egenandel 1.000,-.

Er det noen vits i å forsikre til denne sum, skulle den bli stjålet/ødelagt, ville det ba utbetales Deep sea sum?
 
Jeg synes forsikringspremiene som er nevnt her er svært høye, men det blir sikkert sett totalt sett på alder/historie/øvrige forsikringer o.l.

For Explorerer (helt ny) så betaler jeg 400kr per år.
For Aquanatuen så betaler jeg 800kr per år.

....tror jeg hadde hørt med flere selskaper.....
 
Jeg synes forsikringspremiene som er nevnt her er svært høye, men det blir sikkert sett totalt sett på alder/historie/øvrige forsikringer o.l.

For Explorerer (helt ny) så betaler jeg 400kr per år.
For Aquanatuen så betaler jeg 800kr per år.

....tror jeg hadde hørt med flere selskaper.....

If var ikke noe billige dem skulle ha 1500kr for GMT
 
Egentlig er jeg usikker på om jeg i det hele tatt gidder å forsikre, men man vet jo aldri hva som kan skje. En kompis ble truet (ranet) i Barcelona, til å gi fra seg sin Breitling. Økonomisk ordet det seg til slutt, men en forferdelig opplevelse.

Det jeg lurer mest på er om en "gammel" 16600 utbetales med ny Deapsea pris, hvis ikke er det jo ikke noe vits i å sponse Terra men noen hundrelapper ekstra pr. år.

The Player, hvilket selskap bruker du?
 
Er det ikke sånn at reiseforsikringen gjelder i det du drar fra huset? Vet ikke om dette gjelder for alle selskaper, men mener på at min er sånn. Den har nok et tak på hvor mye de betaler ut, men regner med at den skal klare å dekke en mid high end ur? Eller tar jeg helt feil her nå?
 
Er det ikke sånn at reiseforsikringen gjelder i det du drar fra huset? Vet ikke om dette gjelder for alle selskaper, men mener på at min er sånn. Den har nok et tak på hvor mye de betaler ut, men regner med at den skal klare å dekke en mid high end ur? Eller tar jeg helt feil her nå?

Min reiseforsikring dekker opp til 25 000, tror det pleier å ligge rundt der. Men alltid greit å sjekke for og være sikker :)
 
Forsikring av ny sub

Jeg har Tryg Forsikring, og de skal ha kr 1070,- pr. år for å forsikre min nye sub (verdi på uret kr. 55.000,-).

I tillegg var det en egenandel på enten 5 eller 10% av urets verdi.

Tror jeg dropper forsikring, så vil tiden vise om det var særlig smart...
 
Jeg har Tryg Forsikring, og de skal ha kr 1070,- pr. år for å forsikre min nye sub (verdi på uret kr. 55.000,-).

I tillegg var det en egenandel på enten 5 eller 10% av urets verdi.

Tror jeg dropper forsikring, så vil tiden vise om det var særlig smart...

NAF er komisk mye billigere.. 700 i året for LV-c og 500 i egenandel.
 
Bumper denne her.

Var i kontakt med mitt forsikringsselskap idag, og ble informert om at de trenger kvittering på klokken. Det har jeg ikke, så da er det vel en forsikringstakst som gjelder? Hvordan går jeg frem for å få det? Er en rolex jeg har. Må jeg da til en forhandler av rolex å få det, eller kan hvilken som helst urmaker få gjort det?:)
 
Bumper denne her.

Var i kontakt med mitt forsikringsselskap idag, og ble informert om at de trenger kvittering på klokken. Det har jeg ikke, så da er det vel en forsikringstakst som gjelder? Hvordan går jeg frem for å få det? Er en rolex jeg har. Må jeg da til en forhandler av rolex å få det, eller kan hvilken som helst urmaker få gjort det?:)

Jeg gjorde et kupp på min forrige Breitling, og fikk også derfor lav pris på kvittering. Nypris på klokka var ca 20k over summen på kvittering. Dette løste seg med en verdivurdering/forsikringsvurdering. Jeg fikk forhandleren jeg kjøpte av til å skrive et slikt bevis, der det sto fullpris på nyanskaffelse av klokke, serienummer, modell osv.

Valgte likevel ikke å forsikre, da selskapet "glemte" å informere meg om 10% i egenandel. Dette i tillegg til de 500, som de faktisk husket å informere om.

Hvis du vurderer forsikring, så husk å les alt med liten skrift. Mitt inntrykk av verdigjenstandforsikring, er at ikke alle er like åpne med hva en skade/taps-sak faktisk vil koste.

MVH Thomas :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Bumper denne her.

Var i kontakt med mitt forsikringsselskap idag, og ble informert om at de trenger kvittering på klokken. Det har jeg ikke, så da er det vel en forsikringstakst som gjelder? Hvordan går jeg frem for å få det? Er en rolex jeg har. Må jeg da til en forhandler av rolex å få det, eller kan hvilken som helst urmaker få gjort det?:)

Gjensidige er spesielt opptatt av ektheten på Rolex og forlanger dokumentasjon på dette. I tillegg skal de ha bekreftetelse på klokkens nypris. Jeg slapp unna alt som hadde med taksering å gjøre, selv om dette var nevnt i tilbudet.