Formel 1

Rød

Støttemedlem
Medlem
9. nov. 2011
Innlegg
6.216
Sted
Arendal
Kaffetrakteren står klar, vekkerklokka også. Ville bare minne om at første kvalifisering for sesongen begynner i morgen tidlig kl. 07.00, med løp på søndag også kl. 07.00. Jeg er klar for Melbourne og håper på en spennende sesong :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Om ikke vekkerklokken er på så er opptakeren programmert. F1 er så lite dekket her i landet at en fint kan gå noen timer uten å få vite resultatet ved et uhell. Jeg har ikke fulgt så mye med på treninger og slikt iår så jeg aner ikke hvordan de forskjellige teamene og førerne ligger an, så dette blir spennende!
 
Du må ha australsk ip, vpn, for live streaming.

Ellers er det download som gjelder, har jeg hørt. ;)
 
Ja, no dritt. Begynner å bli vel pysete disse Formel 1 førerne, er det ikke bare å kjøre "etter forholdene" da? ;)

Opp igjen i natt, sove litt og opp til løp 07.00. Så lenge det er F1, går det greit...

Tror jeg kun har gått glipp av 2-3 løp og kvall de siste 15 år +, resten er sett direkte på TV. Har vært på disse løpene live; 2 x Nurburgring, 2 x Hockenheim, SPA, Silverstone og siste gang Monaco 2006. Har ikke kommet meg på løp siden det, Monaco var en helt konge-weekend. Må dit igjen :D
 
Redigert:
Blir spennende og følge Massa. Han tok seg opp kraftig på slutten av fjorårets sesong. Men det var kanskje bare forde han hadde kniven på strupen.
 
Tror Massa fikk en knekk etter ulykken i 2009 og håper han er på rett vei nå, ser sånn ut. Han måtte prestere og det gjorde han. Massa har alltid fått mye tyn, fortjent og ufortjent. Han fikk kallenavnet Bambi fordi han snurret mye på våt bane, selv om han på en treårsperiode (06-08?)var den føreren som tok samlet flest poeng.

Liker også intrigene i sporten, derfor håper jeg Massa tukter Alonso, Webber - Vettel og Rosberg - Hamilton. Jeg liker ikke Hamilton...
 
Redigert:
Var oppe tidlig i dag jeg også for å se kvalifiseringen. Blir litt oppgitt over hvor pinglete denne sporten har blitt med tanke på regn. Det er jo en utendørssport :cool:

Jeg tror faktisk at Vettel tar hjem mesterskapet i år også, men er enig i at det hadde vært artig om Massa gjorde det bra. Er egentlig Ferrari-fan, men liker altså ikke Alonso... Hadde jo vært artig om Kimi hadde gjort det bra også.

Alt ligger til rette for nok en spennende sesong. Har gledet meg hele vinteren.
 
Heller Alonso enn Vettel! Men jeg husker at jeg Hatet Alonso intenst når han og Shumi sloss om mesterskapet. Men etter at Alonso fikk på seg rød kjøredress er alt glemt;)
 
Ja, da var første løp unnagjort, og det var faktisk ille morro at Kimi vant på en veldig overbevisende måte :cool: Håper han klarer å følge opp videre i sesongen.
 
Alltid artig å se at andre følger formel 1! Såpass ensom sport å følge at man nesten kan være innom samtlige norske aviser uten å få med seg resultatet. Må derimot holde meg unna Twitter på løpsdagen om jeg skal se reprisen. Mange interessante F1-folk, og mye bra info der.

Men nesten litt overrasket over at ingen har kommentert tapetseringen av Rolex-krona over hele banen :)
 
Det var mye Rolex ja, het ikke hele GP'et Rolex Australia Grand Prix da? Det som er litt tøft iom at Rolex er så hefting inne og sponser var jo IWC logoen over Mercedes sin pit wall.

Lurer forresten på hvor mange klokker må Rolex selge for å gå i pluss, slik reklame er jo ikke billig vil jeg tro...
 
Formel 1 har blitt så...bleh. Samme som fotball jo, en gjeng altfor rike primadonnaer. Gi meg Jim Clark, Dan Gurney, Jack Brabham og Juan Manuel Fangio any day. Fangio, som vant fem drivers' championships, og tok igjen to stykker på Nordschleife som ledet med to minutter, i løpet av ni runder. DET var bilkjøring det!