Formel 1

Syns løpet var greit, kniving mellom to team kamerater gjennom så å si hele løpet. Gøy å se Alonso fighte med sin padwan. Gjetter at han sa "you fight like a lion" etter løpet. Rett og slett ganske bra løp.

• Liker
Reaksjoner: Rød
Syns løpet var greit, kniving mellom to team kamerater gjennom så å si hele løpet. Gøy å se Alonso fighte med sin padwan. Gjetter at han sa "you fight like a lion" etter løpet. Rett og slett ganske bra løp.
Usikker på om vi så samme løp. Sikker på at ikke du har sett opptak av et gammelt løp?
Dørgende kjedelig 😂

Det var spennende helt til Norris boxet, lap 20 eller noe… bra kjørt av Norris i dag, men tror ikke han hadde overlevd hele løpet om Piastri hadde holdt seg i DRS. Blir uansett spennende å følge de to

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Jeg har nok en interesse som stikker så dypt at jeg klinger meg til det minste av spenning
Det du sa!
Sett 95% live på TV siden 1999, og vært på 7 løp.
Om noen sovner i løpet av en fotballkamp på TV eller et F1-løp, så er det heldigvis ikke mitt problem.

EDIT: Jeg tror aldri jeg har fortalt verden når jeg har sovnet…

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: andres
Sovnet når når jeg så Japan og Monaco. I dag koste jeg meg med glimrende racing med Piastri og Norris de første 20 rundene, med et gledelig høydepunkt å se Bortoleto gjøre sitt beste løp.

• Liker
Reaksjoner: andres
Sovnet når når jeg så Japan og Monaco. I dag koste jeg meg med glimrende racing med Piastri og Norris de første 20 rundene, med et gledelig høydepunkt å se Bortoleto gjøre sitt beste løp.
Gabriel sto virkelig frem her, har gjort det før også. Liker han bedre og bedre. Gøy å se Piastri og Lando kjempe, dette minnet om Rosberg/Hamilton.

Hvis det utvikler seg til å bli en ny "silver arrow war" så kan det bli hett hos McLaren. Rosberg vs Hamilton gikk ikke akkurat rolig for seg... Toto Wolf ble spurt om hvordan han så for seg å eventuelt ha Russel og Verstappen i stallen og svarte noe sånt som "We had Lewis and Nico. Everything would be easy after that".

Løpet i seg selv var ikke noe høydare i min bok. Litt fighting mellom mclaren-gutta og noe snacks fra midtfeltet. Bortoletto imponerte veldig!

Verstappen var rimelig uheldig denne helgen. Siste lap i Q3 avbrutt av Gasly sin spinn og DNF i første runde. Ifølge sektortidene Verstappen hadde fram til det gule flagget i Q3 så lå han ann til P3/P4, så hvem vet hvordan løpet hadde gått hvis han fikk fullføre runden. Dog, så virka det som om McL hadde full kontroll på det løpet. Ferrari og Mercedes var basicly statister.

Også Tsunoda da.. Gud bedre for en elendig helg.

Plusspoeng til Piastri for denne radiomeldingen etter at Gasly var "mindre imøtekommende" når det kom til å slippe forbi Piastri: "Alpine still managed to find a way to f*** me up all these years later, huh?"

Tonen mellom Verstappen og Antonelli var god etter krasjen. Verstappen sa vel noe sånt som "Denne ting skjer, vi har alle gjort det. Ingen gjør noe sånt med vilje, så det er ingenting å snakke om". Antonelli beklaget såklart på sosiale media etter.

Men er det bare jeg som lurer på hvordan stemningen hadde vært om Verstappen så Russel sitte i den Mercedes etter krasjet? :p

POV: Du er Verstappen som ser inn i cockpiten på Mercedesen som akkurat har tatt deg ut:
Baby-Yoda-photo-disney-730x433 (1).jpg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Maz19
Verstappen hadde nok ikke vært så rolig om han hadde hatt 5 poeng mer eller mindre enn Piastri/Norris eller Antonelli :)

Verstappen hadde nok ikke vært så rolig om han hadde hatt 5 poeng mer eller mindre enn Piastri/Norris eller Antonelli :)
Såklart. At han ligger der han ligger på tabellen hadde nok noe og si også. Men jeg mistenker at tonen hadde vært litt annerledes hadde det vært Russell som sto for den DNFen.

Sist gang Verstappen DNFet i første runde var det vel også en Mercedes som var årsaken? Silverstone 21?

Virker som Max er ganske avbalansert i forhold til det som skjedde med Antonelli. Fint å se at han kan oppføre seg bra noen ganger også. Men har nok endel å gjøre med den håpløse bilen/teamet han har nå. Jo lenger ned han faller jo nærmere er releaseklausulen hans og han kan bytte til en bedre team. Det spiller nok en rolle i det hele, samt at han ikke er i noen posisjon til å vinne noe denne sesongen uansett.

Spørsmålet er jo da hvilket team? For et bytte etter denne sesongen blir vel egentlig gambling mtp de nye reglene for både aero og motor som kommer i 26. Hvis han nå skulle finne på å stikke fra Red Bull etter denne sesongen så blir jo spørsmålet hvilket lag som kan hente han.

Klarer ikke helt å se for meg at McLaren kaster Norris eller Piastri på dør. Mercedes? Mjaaa, godt mulig at Wolf ofrer noen der for å få Verstappen, men jeg sliter med å se han i Mercedes mtp all kranglingen som har vært oppigjennom årene. Ferrari? Heller tvilsomt. Leclerc er gullgutten med kontrakt til neste millennium og Hamilton er PR-maskinen.

Så hva har du igjen? Satse på at Aston med Newey og Honda på laget får laget et missil til 26-sesongen? Det er sjansespill. Uansett, for alt vi vet så nailer Alpine eller Williams reglene for 26 :p

Spørsmålet er jo da hvilket team? For et bytte etter denne sesongen blir vel egentlig gambling mtp de nye reglene for både aero og motor som kommer i 26. Hvis han nå skulle finne på å stikke fra Red Bull etter denne sesongen så blir jo spørsmålet hvilket lag som kan hente han.

Klarer ikke helt å se for meg at McLaren kaster Norris eller Piastri på dør. Mercedes? Mjaaa, godt mulig at Wolf ofrer noen der for å få Verstappen, men jeg sliter med å se han i Mercedes mtp all kranglingen som har vært oppigjennom årene. Ferrari? Heller tvilsomt. Leclerc er gullgutten med kontrakt til neste millennium og Hamilton er PR-maskinen.

Så hva har du igjen? Satse på at Aston med Newey og Honda på laget får laget et missil til 26-sesongen? Det er sjansespill. Uansett, for alt vi vet så nailer Alpine eller Williams reglene for 26 :p
Hvis Max bytter team så setter jeg en riksdaler på Mercedes. Det er så mye penger i spill at tidligere feider blir nok raskt lagt til side. Penger trumfer følelser - alltid! Mercedes har jo tidligere vist at de mestrer hybridkoden godt i tillegg.
Aston Martin er også en joker med Newey i bakgrunnen. Jeg tror ikke på noen andre lag enn de to som er aktuelle når det skjer, og jeg sier når for jeg er ganske sikker på at Max er fed up av RB.

Spørsmålet jeg stiller meg er ikke om han er lei av nåværende lag, men F1 generelt. Det er nesten sånn at jeg anser et bytte til et annet lag like sannsynlig som en F1-exit.

Tror veldig mange holder en knapp på Mercedes for 26-regelene, da disse skal være mye mer motor-fokuserte enn de er aero-fokuserte. 8 WCC på rappen sier vel sitt om motor-avdelingen til Mercedes. Men det var jo også før cost-cap kom inn i bildet, så hvordan klarer motoravdelingen til Mercedes oppgaven når budsjettet ikke er uendelig? For slik som det er nå så blir de jo slått av et kundeteam i Mcl, noe som i teorien ikke skal være mulig!

Enn så lenge så blir det jo bare spekulasjoner uansett. Er jo ingen (utenfor teamene) som vet noe om reel ytelse til de nye motorene og bilene.