Formel 1

Dokumentarserien Lucky! på Viaplay er utrolig god.
Bernie Ecclestone forteller hele historien til Formel 1 fra sitt perspektiv.
Anbefales.
Høres bra ut, skal ta en titt!

Jeg kan anbefale Senna også (til tross for en kanskje overdreven vinkling av Senna som the good guy og Prost som the bad guy).
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban
Skal vi driste oss til litt tipping her?

WDC / WCC?
Hvilket team skuffer mest?
Hvilket team leverer over forventning?
Får vi en ny løpsvinner? Isåfall, hvem?
Hvilken fører skuffer mest?
Hvilken fører leverer over forventning?
Mister noen setet sitt?

Her er mine "tips":

Verstappen WDC og Red Bull WCC. Ikke akkurat noe sjokk det her, men jeg ser ikke helt at de andre teamene klarer å ta igjen RB før de nye reglene treffer i 2026.

Jeg tror Mercedes skuffer mest i år. Grunnen er at det kommer akkurat samme sitater fra de som i fjor, feks når de snakker om at de har kjørt den nye bilen i simulator og "nå føles det ut som en bil". Vel, de sa det samme i fjor! Kan jo være at de sandbagger slik de gjorde når de dominerte, men tviler.

Lando Norris må vinne et løp i år. Noe annet går faktisk ikke ann! Tror også Mclaren kommer til å være oppe i toppen i år. Norris/Piastri ser jeg på som den sterkeste komboen på hele griden.

Jeg håper ikke det skjer, men jeg tror Ricciardo kommer til å skuffe mest. Ser mange som spekulerer i en liten switch mellom han og Perez, men jeg tror ikke det kommer til å skje.

Jeg tror også at VisaCashAppAutomatMoneyAlphaMinardiRosso eller hva i guds navn de nå heter kommer til å overaske. Grunnen er at hvis man skal tro ryktene så har de hentet det de kan innenfor regelverket fra RB19, og det er som kjent ikke en dårlig bil å låne deler fra. Jeg tror de kommer til å gå fra backmarker til midfield denne sesongen.

Tror ikke at noen mister setet sitt ila sesongen. Grunnen er at 2024 blir en solid silly season med mange kontrakter som går ut, så de som sitter utrygt sitter nok ut sesongen.

Hva tror dere?
 
Tipper med hjertet og tror Mercedes har mer på lur enn de ytrer.

RB komme til å dominere hvis med mindre Max blir syk. Perez ryker ut.

Mclaren blir runner up hvis ikke Mercedes ikke har noe mer å fare med enn i fjor.

Ellers har jeg ikke fulgt så veldig mye med i vinter, men gleder meg til det starter igjen. Med ett stort håp om at denne sesongen blir mer spennende enn den i fjor. For da mistet jeg nesten interessen for hele Formel 1 til slutt.
 
Tipper med hjertet og tror Mercedes har mer på lur enn de ytrer.

RB komme til å dominere hvis med mindre Max blir syk. Perez ryker ut.

Mclaren blir runner up hvis ikke Mercedes ikke har noe mer å fare med enn i fjor.

Ellers har jeg ikke fulgt så veldig mye med i vinter, men gleder meg til det starter igjen. Med ett stort håp om at denne sesongen blir mer spennende enn den i fjor. For da mistet jeg nesten interessen for hele Formel 1 til slutt.

Hvis du bare ignorerte det som skjedde i front så var det jo mange fine battles i midtfeltet og bak, men jeg skjønner hva du mener. All ære til RB for hva de har fått til i 23-sesongen, men spennende var det absolutt ikke! Ref Mercedes så har de vist gjort store endringer på chassiet, spesielt mtp hvor langt fram fører sitter. Det var jo spesielt noe Hamilton klagde på med de to siste bilene. Om de har fått orden på det, så kan det jo være at den bilen faktisk leverer, spesielt i hendene på Hamilton.

Håper virkelig Mclaren lever opp til hypen, det hadde vært jævlig kult om de faktisk klare å utfordre RB. Hvis ikke Norris vinner et løp ila 24 så spiser jeg hatten min.

Men vi har jo også Ferrari som en slags dark horse i det hele. Kanskje de har fått sikk på både bil og strategi i år? Eller blir det nok en sesong som avsluttes med "next year is our year"?
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Hvis du bare ignorerte det som skjedde i front så var det jo mange fine battles i midtfeltet og bak, men jeg skjønner hva du mener. All ære til RB for hva de har fått til i 23-sesongen, men spennende var det absolutt ikke! Ref Mercedes så har de vist gjort store endringer på chassiet, spesielt mtp hvor langt fram fører sitter. Det var jo spesielt noe Hamilton klagde på med de to siste bilene. Om de har fått orden på det, så kan det jo være at den bilen faktisk leverer, spesielt i hendene på Hamilton.

Håper virkelig Mclaren lever opp til hypen, det hadde vært jævlig kult om de faktisk klare å utfordre RB. Hvis ikke Norris vinner et løp ila 24 så spiser jeg hatten min.

Men vi har jo også Ferrari som en slags dark horse i det hele. Kanskje de har fått sikk på både bil og strategi i år? Eller blir det nok en sesong som avsluttes med "next year is our year"?
Ferrari er jo en løs kanon på dekk hvert år, det virker nesten som om de ikke greier å takle å ha god stim, at da må enten den ene eller den andre finne på noe rot også blir det nesten komisk. Men hvis alt klaffer tror jeg de kan ha kapasitet til topp 3.
 
Ferrari er jo en løs kanon på dekk hvert år, det virker nesten som om de ikke greier å takle å ha god stim, at da må enten den ene eller den andre finne på noe rot også blir det nesten komisk. Men hvis alt klaffer tror jeg de kan ha kapasitet til topp 3.
Enig der. Det virker som at Ferrari aldri klarer å få til alle tre samtidig: Pålitelig bil, førere som ikke gjør feil og strategi. Selv når bilen er raskest på banen og strategien sitter som et skudd så er det jo en overhengende fare for at enten Leclerc eller Sainz setter den i veggen. Og om førerne er feilfrie, så kan du banne på at bilen og/eller strategien ikke er det.

Den som lever får se :p
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
2024 blir veldig spennende. Jeg tror ikke Red Bull kommer til å ha en like dominerende bil, og jeg tror det blir Perez (håper) sitt siste år i RB. Jeg tror Ricciardo leverer varene, og jeg tror Mercedes vil «bounce back»; ikke like dominerende som da de vant alt, men de vil ta endel seire. Ferrari er jeg enig kommer til å slite med pålitelighet og strategi, men LeClerc og Sainz er begge kapable til å vinne dersom resten av Ferrari har en god dag. Håper Norris og Alonso begge vinner, mens jeg unner Hulkenberg en seier. Tror potensielt det kan bli spennende fighter gjennom 2024 hvor Red Bull, McLaren, Mercedes, Ferrari og (o_O) Aston Martin kan vise seg frem…
 
Piastri er bra, og Norris er bra. Unner dog Norris å få den første, har vært så stabil og nære lenge nå.

+1

Piastri fikk absolutt en bra sesong, men han ble uten tvil fortsatt slått av Norris…

 
Hamilton til Ferrari kan jo bli interessant.

Sånn at han kan føre seg inn i rekken av verdensmestre som ikke fikk det til hos Ferrari, sammen med Alonso og Vettel? :p

EDIT: Er jo alltid mye rykter rundt Hamilton når han har et år igjen av kontrakten. Men det som gjør at jeg tar dette litt mer seriøst enn de "vanlige" ryktene er at The Race er ganske så sikker i sin sak på dette faktisk blir å skje. De bruker som regel å ha god innsikt og holder seg unna uverifiserte twitter-rykter og clickbait. Så kanskje det ligger noe i det? Hamilton i rødt fra 2025... Jaja.

EDIT2: Sky Sports, BBC, The Race og Autosport er nå 100% sikre på at dette er done deal og at bekreftelsen kommer senere i dag (!). Så da blir det veldig spennende å se hva som blir enden på visa. Når alle de melder det med såpass overbevisning så er det umulig at det IKKE har foregått noe i kulissene mellom teamet til Hamilton og Ferrari.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: TomB
2024 blir veldig spennende. Jeg tror ikke Red Bull kommer til å ha en like dominerende bil, og jeg tror det blir Perez (håper) sitt siste år i RB. Jeg tror Ricciardo leverer varene, og jeg tror Mercedes vil «bounce back»; ikke like dominerende som da de vant alt, men de vil ta endel seire. Ferrari er jeg enig kommer til å slite med pålitelighet og strategi, men LeClerc og Sainz er begge kapable til å vinne dersom resten av Ferrari har en god dag. Håper Norris og Alonso begge vinner, mens jeg unner Hulkenberg en seier. Tror potensielt det kan bli spennende fighter gjennom 2024 hvor Red Bull, McLaren, Mercedes, Ferrari og (o_O) Aston Martin kan vise seg frem…

Det er mange steiner som skal falle på plass og mange stjerner som skal stå i rett posisjon før Haas vinner et løp, men det hadde virkelig varmet hjertet mitt å sett Hulkenberg fått det etterlengtede podiumet sitt! Om jeg ikke tar feil så holder han enda rekorden for flest løp uten podium?

Ref siste settning, det håper jeg VIRKELIG. 2023 var ikke akkurat nevneverdig spennende, så noen sikkelige fighter mellom flere lag hadde virkelig gjort seg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos
Hamilton til Ferrari? Kan det virkelig stemme? Rykter om at Alonso er i samtaler med Mercedes.
Stikker Sainz til RedBull, da?
 
Bekreftet!
 

Vedlegg

  • Screenshot_2024-02-01-20-21-22-80_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2024-02-01-20-21-22-80_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    54,2 KB · Visninger: 0
  • Screenshot_2024-02-01-20-04-34-27_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2024-02-01-20-04-34-27_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    82,8 KB · Visninger: 0
  • Screenshot_2024-02-01-20-04-25-13_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2024-02-01-20-04-25-13_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    86,8 KB · Visninger: 0
  • Screenshot_2024-02-01-20-01-56-67_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2024-02-01-20-01-56-67_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    94,1 KB · Visninger: 0
  • Wow
Reaksjoner: Maz19
Trodde silly season i 24 kom til å bli ganske vill siden ca 70% av kontraktene går ut i år. Men med Hamilton til ferrari så har det jo åpnet opp for TIDENES clusterfuck av en silly season! Vet ikke hva som blir mest spennende, løpene eller stoldansen
 
  • Liker
Reaksjoner: maretranquillitatis
Albon er nok het tenker jeg.

Albon er nok ettertraktet ja. Om Mercedes er interesserte er en annen sak. Jeg tror de nå ser på Russell som nr 1 og at de leter etter noen som kan være det Bottas var for Hamilton. Vet ikke om Albon personlig er så interessert i å være "forever number 2", selv om han kjører for et topplag. Eller, for alt jeg vet henter de tilbake Bottas :p

Personlig synes jeg Mercedes skulle signert Alonso for 25. Det hadde vært episk :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19 og Zawatch
Hva tenker folk om alderen til Hamilton? Er det noe håp (om Ferrari får skikk på bil og styring av teamet/strategi)? Jeg tenker for min del at det blir vanskelig å nå helt opp.