Fjellturer/jakt/fiske/turutstyr-tråden

Takk @schmelck nå får jeg låne en mammut 5-season og venter med å kjøpe til romjulen, i håp om salg... :)

Redigert av en moderator:
Kurant camp.

-12

05AF26FC-5521-4702-AB7D-760B906DC11C-254-0000002C284250F4_zps1a76f099.jpg

Da fikk man lupine piko 3, exped downmat 9LW og GP powerbank 10400 til jul!
Fra meg til meg ble det nettopp bestilt mammut denali 5-season pose og primus omnifuel.

Ga 1800 for posen på fjellsport, leser mye bra om den og må jo være mye for pengene med -32 i komfortemp.

Så er spørsmålet da, skal man bruke d60 parafin eller renset bensin på multifuelbrenneren? Jeg er livredd stikkflammer og eksplosjoner og tenker derfor at parafin vil være tryggere..

God jul:)

Mener det var parafin han jeg snakket med på fjellsport anbefalte. De har plastflasker som kan trykkes sammen når du har tatt av de for å minke størrelsen. Så ut som du hadde fått mye flott utstyr! (som skal legges til min egen ønskeliste ;) )

Bruker selv renset bensin året rundt, og syns det funker såpass bra at jeg ikke ser poenget med å bytte mellom forskjellige drivstoff. Omnifuel er en fantastisk primus. Lett å bruke, lett å holde ren, og lett å vedlikeholde.

Bruker også renset bensin til Omnifuelen når temperaturen tilsier det. Statoils miljøbensin er topp. Kommer i grønne femliterskanner.

Ellers er gass enkelt i sommerhalvåret og bål er fint hele året.

DSCF2829_zpsda261d35.jpg

Redigert:
Omnifuel'en er genial, jag drar ikke på tur uten den. Men når man kjører den på gass bråker den veldig mye mer än "dedikerte" gassbrennere. Bare sånn til FYI til folk som vurderer at skaffe en og har tenkt at bruke gass på den :)

Blir en dedikert gassbrenner til sommeren.
Etter et primus-kurs av en svært snill @semmern føler jeg meg mye mer trygg på bensin.
Planen blir renset bensin og miljøbensin på omnifuel. (Noen forskjell på renset bensin og miljøbensin?)

Vi snakket om det idag, men bør vel prøve å få til en TS vintercamp ila vinteren? @schmelck @cosmo_dud@Chalshus osv

Redigert av en moderator:
Renset bensin og miljøbensin er det samme.

Fellestur? Har ikke ski. Var så noldus når jeg var yngre at jeg droppa det i ungdommen, og så har jeg ikke tatt det opp igjen. <- Trailertrash.

• Liker
Reaksjoner: Guest571
Aldri negativ til tur, men det eneste dedikerte vinterutstyret mitt er soveposen. Så det kommer litt an på hvor, vær og føre :)

Skille

Gikk en tur ut å brant bål for et par kvelder siden, digg!

Jeg bruker miljøbensin fra Statoil. Har brukt vanlig 95 til tider, men anbefaler det ikke.

Jeg er som nevnt tidligere (tror jeg), med på tur. Om det er mangel på utstyr for noen, er jeg villig til å låne bort utstyr om noen trenger. Har ski, truger, telt samt klær om noen trenger dette :)

Jepp, i en slik hendig gjennomsiktig IKEA pose med glidelås:)

Stusset litt over at den kom rullet, trodde de fleste syntetiske poser skulle pakkes, og fant ingenting i bruksanvisningen.

Blir en fin vinter:)