Field watch / feltklokke - hva finnes der ute?

Nytt felt-ur ifra Boldr. Modellen heter Venture, 299USD. Ø38 titan kasse og NH35 verk.
Tålt mye juling så langt.

20200403_162817.jpg

Enklere kan det vel knapt bli.

Plukket opp denne lille saken i kategorien budsjettfeltklokke. Alba er et JDM-undermerke av Seiko. Perfekt liten beater og faktisk 200m rating.
Vis vedlegg 250284
Synes Seiko, og tydeligvis underbrukene, har mye fint i kategorien. Det lå en ute på kjøp og salg for noen dager siden som passer rett inn. Det som irriterer meg og har holdt meg litt igjen er at de på død og liv må stappe inn dag og dato på disse klokkene.'
Ikke bare er det estetisk lite tiltalende, men det er også jævlig upraktisk på klokker man ikke bruker ofte nok.
(ja, jeg har hørt om winder, men har ingen planer om å skaffe meg det før jeg mot formodning ender opp med en klokke med månefase)

Boldr ble vel nevnt tidligere i tråden, men siden den tid har Venture kommet i flere varianter. Fikk plukket opp denne versjonen fra Windup, begrenset til 100 eks., og dermed sikkert en skuddsikker investering til pensjonen. Titan, NH-verk, og morsom form. Akkurat denne fargen er kanskje bare brukbar i felt noen uker i oktober, men morsom uansett, og til en billig penge.

A6883E1D-8262-41C1-9243-0CD74F45C4BA.jpeg

Denne kommer ut i juli. Hva syns dere?

Redigert:
To stk feltklokker.
CWC, en re issue av en klokke utlevert til UK army. Vanntett, plexi, manuelt opptrekk og pris gjør denne til et godt valg
3F5CF506-B6A0-425E-B688-0877C9BDAA28.jpeg

Også, Tudor Pelagos. Denne er førstevalget. Lett på armen, ekstrem lesbarhet, funksjonell besel, robust, vanntett så det holder.
C8064D7C-004F-4CE4-AD5B-B783B7DCBB5F.jpeg

Redigert: