Favoritt TV-Serier... Topp 3

@aek - her var det kraftig språk :)
Sett filmen med et halvt øye, beklager blasfemin, men syns absolutt serien har livets rett. Coen-gjengen har jo også et finger med i spillet på serien
 
Redigert av en moderator:
@aek - her var det kraftig språk :)
Sett filmen med et halvt øye, beklager blasfemin, men syns absolutt serien har livets rett. Coen-gjengen har jo også et finger med i spillet på serien
Aha, da så! Det visste jeg ikke. Da får jeg vel se likevel da!

Men hvordan kan man ved sine fulle fem se en Coenfilm med et halvt øye!?
 
Redigert av en moderator:
Faktisk en liste som var overraskende enkel for meg å sette opp!

1. Sopranos
2. The Wire
3. Band of Brothers (Mini serie, men synes den fortjente en plass uansett)
 
Klarte ikke med mitt utrente øye å finne en filmtråd, så beklager avsporingen. Men Kingsman var overraskende bra.
Om ikke toppskuespill så gode skuespillere og herlig flørt med agentfilmsjangeren uten å karikere den

... og så hauvis av Bremont-ur :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Tetragrammaton
Klarte ikke med mitt utrente øye å finne en filmtråd, så beklager avsporingen. Men Kingsman var overraskende bra.
Om ikke toppskuespill så gode skuespillere og herlig flørt med agentfilmsjangeren uten å karikere den

... og så hauvis av Bremont-ur :p

Filmtråd finnes her. :)
 
haha, Jeg har sett omtrent alt av tv-serier men av en eller annen grunn så syntes jeg white collar var den beste. Endelig en serie som klarer og ha 5 sesonger hvor vær episode er spennende og sammenhengende. uten at det blir sånn csi tull. Og Suits er jo også en drit kul serie. Hvis ikke har du jo serier som community som egentlig er kjedelig men du tar deg selv i å se på episode etter episode. og for de som liker krim(ncis/csi) opplegg så er jo Havaii Five-o et godt valg om man vil se på noe litt mer "riktig" krim. For de som liker super krefter er 2400 et godt valg utenom at man legger godt merke til budsjett kutt senere i serien. Og vampire diarys som egentlig er en tragiskt dårlig og alt for mye drama for en man å takle, så fanger den deg litt og du er underholdt i et par sesonger. Også er det jo gøy å prøve noe nytt. tilbake til superkrefter sp har du jo Super Natural som starter første sesong veldig bra og blit litt mer kjedelig utover sesongene. men denne serien handler da altsa om 2 brødere som finner/fikser/dreper unaturlige ting og det klarer serien og gjøre uten at det blir teit(hvartfall de første sesongene). For de som liker eldre serier med god historie så er Black sails, Vikings, og The game og thrones gode valg. nå orker jeg ikke skrive mere. haha:) ha en flott kveld!
 
Jeg startet nylig å se Elementary. Som stor fan av de originale Sherlock Holmes bøkene så utsatte jeg lenge å se første epsiode, da jeg var sikker på det kom til å være dårlige greier.

Så feil kunne jeg ta! Settingen er dagens New York der Sherlock Holmes er en briljant (ex-ish) junkie med indre demoner. Lucy Liu er dr. Watson, som er Holmes påpasser så han ikke starter med stoff igjen. Serien er virkelig bra laga IMO. Den får en anbefaling fra meg.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
1. Breaking bad! Den beste serien som noensinne er laget. Og så klarte de faktisk å avslutte før den ble dårlig!
2. Sopranos. Fantastisk bra, selv om kvaliteten falt litt de siste 2 sesongene.
3. The wire. Knallbra. Men siste sesongen var katastrofal.

Beste komiserie er jo selvsagt Seinfeld. Kompromissløst, kynisk og herlig til siste minutt.

Ellers sliter jeg voldsomt med serier som dras for langt. Fundamentet for en bra serie er rollefigurene, og når disse endrer seg for mye i fra hvordan de var originalt, så taper også serien seg. F.eks. Joey som var dum i starten av friends, men som ble helt hjernedød mot slutten. Ikke morsomt, bare pinlig.

How i met your mother, big bang theory, lost, prison break og game of thrones er alle serier som skulle vært avsluttet mye tidligere!
Ellers var Fargo den desidert beste serien som kom i 2014.
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Jeg startet nylig å se Elementary. Som stor fan av de originale Sherlock Holmes bøkene så utsatte jeg lenge å se første epsiode, da jeg var sikker på det kom til å være dårlige greier.

Så feil kunne jeg ta! Settingen er dagens New York der Sherlock Holmes er en briljant (ex-ish) junkie med indre demoner. Lucy Liu er dr. Watson, som er Holmes påpasser så han ikke starter med stoff igjen. Serien er virkelig bra laga IMO. Den får en anbefaling fra meg.

Anbefaler den engelske verjonen som er fra London, selv syntes jeg denne er mye bedre ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Arlendius
Mr Robot er en av de bedre seriene jeg har sett på lenge. Veldig bra skuespill av hovedpersonen, og det virker som det endelig er et produksjonsselskap som har leid inn konsulenter for å lage mer autentiske scener når det gjelder datamaskiner :D
 
1. Archer
2. Californication
3. Firefly

Etter å ha sett skremmende mye TV-serier gjennom studietiden er det utvilsomt disse 3 som har blitt sett mest (igjen og igjen og igjen..). Archer er jo bare hysterisk morsomt, Californication er mørkt og tragikomisk og sist men ikke minst "Firefly" den beste serien som er blitt kanselert etter 13 episoder..
 
  • Liker
Reaksjoner: Tommen