Favoritt TV-Serier... Topp 3

Kan anbefale The Deuce basert på pilotepisoden alene, siden jeg personlig liker første episode minst. 70/80-tall. David Simon som (co-)skaper. James Franco spiller sin egen bror. En del av The Wire-gjengen spiller hallik eller politi. Gleder meg til fortsettelsen! HBO Nordic, for de som ikke vil være sen til festen.

For å respektere trådtittelen;
Drama:
1. Fargo
2. The Wire
3. Quarry

Komedie:
1. Curb Your Enthusiasm
2. It's Always Sunny in Philadelphia
3. Arrested Development
4. Parks and Rec/The Office

Honourable mentions:
- Atlanta
- This is Us (startet på denne motvillig for å holde husfreden, endte opp med å like det litt for godt..)
 
Jeg slår et slag for "Ozark" på Netflix - en gigantisk opptur etter at jeg hoppet av "House of Cards" etter episode 1 denne sesongen (ingen tegn på at serien skal nå nivået fra sesong 1 denne sesongen heller, ganske langt unna pt, så da gir jeg meg - kastet bort nok tid her). Men "Ozark" holder bra trykk hele veien emm. Jeg vil ikke risikere å komme med noen spoilers, så gir ikke mer enn tittelen og at jeg synes det er bra her ;)

Jeg likte også "Handmaid's tale" veldig godt, selv om tempoet er betraktelig lavere sml med "Ozark".

Høyaktuelt nå om dagen er jo "Narcos", som jeg synes innfrir så langt, selv uten Pablo (beklager spoiler). Også "Stranger things", hvor sesong 2 er like rundt hjørnet, er ganske solide greier! Game of Thrones sier seg vel selv. Og Fargo kan jeg også gå god for, selv om jeg synes nivået har blitt bittelitt lavere fra sesong 1 til 2, og så fra 2 til 3 - men fortsatt underholdende.

Jeg er også svak for "Billions" på HBO. Og "True Detective" var også veldig veldig bra, tross liten nivånedgang fra sesong 1 til 2 her også.

Når det gjelder all time high så er det vanskelig å komme unna "Sopranos", "The Wire" og "Band of Brothers". Jeg er også svak for "Breaking Bad" og "Better call Saul", som for øvrig må være tidenes beste spin off-serie!

Av komedier så er jeg enig med @raknes over her, Curb og The Office UK er A-game så det holder! Seinfeld sesong 1 til 7 er også helt der oppe (sesong 8 og 9, etter at Larry David trakk seg, holder ikke samme nivå). "Man down" er også en serie jeg liker veldig godt, spesielt sesong 1 som er helt sjuk - see it! Samt "the trip", veldig god stemning emm. "Alan Partridge" er også ganske supert!

Hvis jeg kan trekke frem et "panel show", så gjør jeg det også, "would I lie to you" på BBC er alltid morsomt, særlig etter at Rob Brydon tok over som programleder - Lee Mack og David Mitchell holder alltid skyhøyt nivå.

Dette ble litt lengre enn jeg hadde tenkt da jeg begynte å skrive ser jeg, men sånn blir det bare i blant :)
 

Totalt undervurdert.
En skam at denne serien ikke fikk livets rett.:mad:

Høyaktuelt nå om dagen er jo "Narcos", som jeg synes innfrir så langt, selv uten Pablo (beklager spoiler).

Ha ha.
Hvis noen synes fraværet av Pablo er en spoiler har de jammen godt av det.
De burde i så fall finne frem en avis fremfor Netflix...:rolleyes:
 
Har vi en ren serietråd også? Eller er det greit jeg skriver her?

Etter tips fra denne tråden har jeg begynt på White Collar. Etter episode 1 ser det bra ut. Artig serie.

Ellers gleder jeg meg til The Blacklist begynner igjen snart. Det er kongeserie.
 
Kom over dette klippet igjen i går, og får nesten gåsehud hver gang jeg ser det. For de som ikke har sett the newsroom, så anbefales det på det sterkeste
 
  • Liker
Reaksjoner: bruno47 og ArthurF
17/11
marvels-the-punisher-season-1-canceled-renewed-e1508426111468.jpg
 
Regner med at mange liker filmen snatch her?
Britisk humor, stygge damer, bitende engelsk bannskap og 80/90 tallet mote og biler noe for deg?

Da er White Gold på Netflix medisinen din. Ta to doser om gangen :)

// kab
 
  • Liker
Reaksjoner: raknes og Jone
Har fått med meg "hypen" rundt Stranger Things men prioritert den vekk,
syns ikke dette klarer å selge den inn godt nok:
When a young boy disappears, his mother, a police chief,
and his friends must confront terrifying forces in order to get him back.
Seks episoder ut i første sesong (andre kommer nå slutten oktober) så er jeg imponert.
Syns serien fanger tidsånden fra tidlig 80-tall godt og serien slår meg som en coctail med elementer fra:


Stand By Me - et par gutter finner på sprell
Freaks and Geeks
- obviously :)
E.T. - det er vel mest syklene som gjør det
Drive - soundtracket fra Kyle Dixon gir litt Kavinsky-følelser.
Twin Peaks
- den litt creepy stemningen og noen snåle karakterer