Familiebilde - Hva har dere i boksen?

Det har kommet litt nytt i boksen og et par har blitt byttet ut siden sist.
Her var innholdet ifjor sommer.

Slik ser det ut idag.

Det er en Orange Monster på vei inn i boksen, da ryker den gamle quartz Seikoen ut.
Neste steg blir vel kanskje å bytte ut den kjipe boksen:)
 
State of the Nation per nå,
19 dager av 20 går det i Sub
1 dager av 20 går det i ikke-avbildet F91-W.

Prøver igjen å bruke (og feiler nok igen) Sub på Nato, ska gi dressur og Sistem51 en dag men nei her må noe inn og evt Sumo ut.

DSC_2100-01.jpeg
 
På tide med en post her, kanskje.

En sjelden gang tar jeg de frem.
Som i dag.
Rimelig synkronisert er de også.

Hvem de er, fremgår jo greit av galleritråden.
"Same old, same old.."

Har vært på nippet til å fornye innimellom, men føler dette er de som gir meg det jeg trenger.

fdcb9713-121d-4b41-a553-6618ad1e2889_zps8xdwnn82.jpg



Og en litt ryddigere versjon....

IMG_7877_zpsdavde9ia.jpg
 
Redigert:
På tide med en post her, kanskje.

En sjelden gang tar jeg de frem.
Som i dag.
Rimelig synkronisert er de også.

Hvem de er, fremgår jo greit av galleritråden.
"Same old, same old.."

Har vært på nippet til å fornye innimellom, men føler dette er de som gir meg det jeg trenger.

fdcb9713-121d-4b41-a553-6618ad1e2889_zps8xdwnn82.jpg
Det er en utrolig flott og nyansert samling du har der @Moore. Mer gjennomtenkt samling horologisk historie skal man lete lenge etter!
 
  • Liker
Reaksjoner: Klokkegutt og Moore
På tide med en post her, kanskje.

En sjelden gang tar jeg de frem.
Som i dag.
Rimelig synkronisert er de også.

Hvem de er, fremgår jo greit av galleritråden.
"Same old, same old.."

Har vært på nippet til å fornye innimellom, men føler dette er de som gir meg det jeg trenger.

fdcb9713-121d-4b41-a553-6618ad1e2889_zps8xdwnn82.jpg



Og en litt ryddigere versjon....

IMG_7877_zpsdavde9ia.jpg
Må le hver gang jeg ser denne samlingen. GOD DAMN! Helt rått.
 
Det er steike mye pent (og dyrt!) i disse samlingene.....! Kan ikke annet enn å undres over hvordan en novise i den horologiske verden vil reagere overfor slike presentasjoner ;) Rent personlig registrerer jeg at "familien" ved årsskiftet i helhet har vært byttet ut de seneste år. Litt usikker på hva det betyr, men registrerer at brorparten av urene savnes, selv om jeg vet at armtiden hadde vært begrenset. Med fare for å dra for mange paralleller føler jeg for egen del et slags eierskap til "mine" ur, selv etter at de er overdratt til ny eier...... ;)

Anyway........ Forsøker bevisst å holde samlingen nede, men søker alltid å ha på plass ett dressur, diver/sportsur og en beater - Det oppleves for meg som et minimum......!