Førstegangskjøper av Rolex

Da har jeg vært å prøvd litt diverse klokker. Hadde kun en hulk inne, men fy søren for ei klokke! Prøvde ellers litt diverse rimelige datejusts, explorere osv. Kan se ut som det blir en 114060 på meg om ikke så alt for lenge..

Av alle forhandlere jeg har vært i kontakt med er det kun Urmaker Jørgensen som gir en "bedre pris" en listepris (kr 61.900). I og med at jeg holder til i Oslo og vestlandet lurer jeg derfor på om dette kan bli litt problematisk mtp. eventuelle garantisaker, service etc? Noen erfaringer rundt dette?

Holder også til i Oslo og har da en ting jeg lurer på i forbindelse med å det å bestille fra Jørgensen og få det tilsendt til hovedstaden: Jeg er ganske smal rundt håndleddet, er det slik at jeg kan spørre om de hos Jørgensen kan justere den for meg før den blir sendt? Eller er dette noe jeg bør avvente med til jeg har mottatt den? Klarer man det selv eller er dette en jobb for proffer?

Sorry, dette ble mange spørsmål :)
 
Jeg er ganske smal rundt håndleddet, er det slik at jeg kan spørre om de hos Jørgensen kan justere den for meg før den blir sendt? Eller er dette noe jeg bør avvente med til jeg har mottatt den? Klarer man det selv eller er dette en jobb for proffer?

Sorry, dette ble mange spørsmål :)

Jørgensen vil nok ordne dette. Men du må bidra med å ta et målebånd - måle rundt håndleddet (med en finger under målebåndet for litt slingringsmonn) og oppgi dette ifbm betaling og forsendelse. Leddene de tar av legges i boksen - slik at du kan få dette regulert senere om du skulle slumpe til å vokse.
 
  • Liker
Reaksjoner: kalleballer
Beklager å skrive i annen-manns-tråd her, men jeg har et annet rookie spm:

Jeg har kjøpt en pent brukt 14060 her inne på forumet, men vurderer å ta av et ledd på lenken. Hva er normal prosedyre for slikt? Gjør dere det selv, eller er det AD som fikser slikt? Er det if-so kostnader og x-antall dager venting som må påregnes?

På forhånd takk for svar.
 
Beklager å skrive i annen-manns-tråd her, men jeg har et annet rookie spm:

Jeg har kjøpt en pent brukt 14060 her inne på forumet, men vurderer å ta av et ledd på lenken. Hva er normal prosedyre for slikt? Gjør dere det selv, eller er det AD som fikser slikt? Er det if-so kostnader og x-antall dager venting som må påregnes?

På forhånd takk for svar.

Det tar maks 5 minutter hos en urmaker - hvis du ikke har egnet verktøy til å gjøre det selv. Er du god kunde slipper du nok å betale, i verste fall blir det en hundrelapp eller to :)
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
Hvordan betaler dere hos Jørgensen når dere ikke henter klokken fysisk i tromsø? Kontooverføring?

Får dere skikkelig kvittering?
 
Betaler med bankoverføring ja. Kvittering kommer på mail, eller sammen med klokken.
 
Hvordan betaler dere hos Jørgensen når dere ikke henter klokken fysisk i tromsø? Kontooverføring?

Får dere skikkelig kvittering?
Jeg betalte med bankoverføring og sendte kopi av overføringen til Jørgensen på mail så fort den gikk gjennom. Da sendte de klokken samme ettermiddag og den ble levert på døren dagen etter. Kvittering (A4-side) kommer sammen med klokken. Der står det at den er betalt med bankoverføring.
Jeg videresendte den kvitteringen til forsikringsselskapet når jeg forsikret klokken, og de svarte med at den ikke viste at jeg hadde betalt for klokken. Jeg ba de lese kvitteringen på nytt og se på det feltet hvor det står at den er betalt med bankoverføring. Da løste det seg raskt.
 
  • Liker
Reaksjoner: thue
Noen som har hørt noe? Begynner å lure på om det er helt slutt på utsending av enkelte ur fra Sveits til Norge ......

Tådstarter her. Jeg står iallefall på liste hos Jørgensen for en 114060 siden midten av august. Fikk beskjed i dag om at neste leveranse var medio oktober.
 
Jeg ventet siden midt juli. Men har fået beskjed om ingen leveranse til deg i den her måned igjen og igjen. Kontaktet lervik ur,

har du hulk på lager?
-ja har en på lager
-greit,send meg kontonr dit.
-ja værsgo
-ja takk for handlen.

Livet er for kort, til å vente ✌️
 
Trådstarter her igjen! Fortsatt venteliste på meg, men lurer på noe. Ser at urverket har et par av klokkene jeg kikker på som lagervare. Noen ulemper ved å handle klokken her kontra vente på Jørgensen?