Førstegangskjøper av Rolex

Kjøpte ny SD4K i vår, for så å selge den igjen etter få uker - jeg fant den for tykk og topptung + at
dato var vanskelig å se. Det ble retur til Sub ( som vanlig..)
 
Jeg har solgt min SD4K, og savner den. Som det påpekes, den føles nettere på grunn av smale lugs.

SD4K har utmerket bærekomfort, og den lå godt på mitt håndledd på tross av noe høyere kasse og litt tykkere baklokk enn Sub.

Eneste grunnen til at SD4K ble solgt er at jeg er en påfugl som trengte litt farger i form av LV og LB :D:eek:
 
Kan komme med det jeg tenker, men vet at andre her inne har nok mer å bidra med, men jeg tenker først og fremst:
1 - Fordel å handle over disk. Du vet hva du får uten noen skjulte hemmeligheter.
2 - Garanti på 5 år fra dagen du kjøper klokka.
3 - Alltid smart å ha en viss kontakt/forbindelse med norsk AD. Dersom noe oppstår vet du hvor du kan henvende deg. I tillegg får du eksempelvis hos Bjerke 10 % avslag på service når du kjøper klokke hos de.

Men - ny er dyrere enn brukt. Blir en smakssans på hva du velger å vektlegge. :)

I tillegg (etter min mening):

- Ditt eget navn på garantikortet
- De brukte er ikke billige nok til at jeg forstår hvorfor folk ikke legger noen få ekstra tusenlapper på bordet for å få alt som beskrevet av @JohanB ..
 
Det er best økonomi i å kjøpe brukt men det er ilkke så verst økonomi i å kjøpe nytt heller, og så er det sabla gøy :cool: Argumenter om at man vet hva man får når man kjøper nytt og at man får 5 år garanti har ingen praktisk betydning om man snakker nytt eller et 1-2 år gammelt ur. Usikker på navn i garantikort argumentet, de gangene jeg har løpt løpsk inne hos AD så har de ikke skrevet inn navnet mitt, bare dato og stempel
 
Da har jeg vært å prøvd litt diverse klokker. Hadde kun en hulk inne, men fy søren for ei klokke! Prøvde ellers litt diverse rimelige datejusts, explorere osv. Kan se ut som det blir en 114060 på meg om ikke så alt for lenge..

Av alle forhandlere jeg har vært i kontakt med er det kun Urmaker Jørgensen som gir en "bedre pris" en listepris (kr 61.900). I og med at jeg holder til i Oslo og vestlandet lurer jeg derfor på om dette kan bli litt problematisk mtp. eventuelle garantisaker, service etc? Noen erfaringer rundt dette?
 
  • Liker
Reaksjoner: RemiWM og olem
Da har jeg vært å prøvd litt diverse klokker. Hadde kun en hulk inne, men fy søren for ei klokke! Prøvde ellers litt diverse rimelige datejusts, explorere osv. Kan se ut som det blir en 114060 på meg om ikke så alt for lenge..

Av alle forhandlere jeg har vært i kontakt med er det kun Urmaker Jørgensen som gir en "bedre pris" en listepris (kr 61.900). I og med at jeg holder til i Oslo og vestlandet lurer jeg derfor på om dette kan bli litt problematisk mtp. eventuelle garantisaker, service etc? Noen erfaringer rundt dette?

Null stress med Jørgensen på akkurat dette.
Jeg opplevde det samme som deg, kun Jørgensen jeg fikk bra pris hos. Bestilte en 214270 på søndag kveld, og betalte akkurat nå med bankoverføring.
 
Null stress med Jørgensen på akkurat dette.
Jeg opplevde det samme som deg, kun Jørgensen jeg fikk bra pris hos. Bestilte en 214270 på søndag kveld, og betalte akkurat nå med bankoverføring.

det bli ingen klokke på meg etter 5 ukers tid. må vente 4 uker til
 
Her var det mye Sub/seadweller forslag.

Drit i dato. du vender deg til det. Gå for Explorer 1, Milgauss, Eller 114300 (OP 39mm) Sprell ny fra buttan! koster deg ikke skjorta noen av disse, og med litt pruting hos AD så slipper du til og med å blakke deg helt. :)

Jeg er hvertfall veldig fornøyd med min 114300, med Rhodium skive.

Så kan du heller lage en spareplan til hulken, hvis du føler du må ha en slik også.

Kan samtidig anbefale Saastad Ur i Porsgrunn, Jeg fikk meget god deal hos dem.
 
  • Liker
Reaksjoner: RemiWM
Drit i dato. du vender deg til det.

Hva man vender seg til er høyst individuelt. Selv var jeg klar på at dato er nødvendig, og valgte min første Rolex med den forutsetningen som helt klart premiss.

Og min erfaring (etter ca 50 dager med en ny YM) er at kombinasjonen dato/cyklops er helt suveren!
 
@panista
Har du fått den enda?
Tror muligens jeg står på samme venteliste som deg hos Jørgensen, men har dessverre ikke hørt eller mottatt noe enda...
 
Nei venter enda :( . Har hørt at dem skal får inn noen i den kommende uke. Når bestilt du? Skal du ha hulk også?

Æsj, kjedelig. Nei, jeg har bestilt 114060, men det kommer kanskje på samme leveranse?
Har vært på liste siden 21. Juli og slik jeg forstod det kunne jeg opprinnelig forvente å motta den i løpet av august. Da jeg tok kontakt da var svaret at det skulle skje medio september - Og da jeg tok kontakt i midten av september var tilbakemeldingen at de ikke visste enda... Så vi får se?

Når fikk du beskjed om at det muligens skulle komme noe i løpet av uka?

Edit: noen stygge skrivefeil
 
Redigert:
Æsj, kjedelig.

Når vikk du beskjed om at det muligens skulle komme noe il øpet av uka?

Har fått samme beskjed fra Jørgensen denne uken. Ser ut til at sveitserne holder igjen på sportsmodellene. Bestilte rundt samme tid, og har ventet like lenge. Det er klart det er kjedelig å vente- men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. På sin plass å presisere at Jørgensen har holdt meg informert ved forespørsel.
 
  • Liker
Reaksjoner: kalleballer
Har fått samme beskjed fra Jørgensen denne uken. Ser ut til at sveitserne holder igjen på sportsmodellene. Bestilte rundt samme tid, og har ventet like lenge. Det er klart det er kjedelig å vente- men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. På sin plass å presisere at Jørgensen har holdt meg informert ved forespørsel.

Ja, enig i at dette er noe som absolutt er verdt å vente på :) Hva har du selv bestilt? Hvilken beskjed var det du fikk fra Jørgensen? At det muligens kom noe inn denne uken? (sorry hvis jeg er litt slow her).
 
Har bestilt noe kjedelig overpriset og svært ordinært (hverken i konflikt med din eller @panista sin bestilling).
Beskjeden var at de får varer neste uke. Antar at de ikke ønsker å gi mer presise svar enn det, for ikke å skape forventninger - og av sikkerhetsmessige hensyn.
 
  • Liker
Reaksjoner: kalleballer
Æsj, kjedelig. Nei, jeg har bestilt 114060, men det kommer kanskje på samme leveranse?
Har vært på liste siden 21. Juli og slik jeg forstod det kunne jeg opprinnelig forvente å motta den i løpet av august. Da jeg tok kontakt da var svaret at det skulle skje medio september... og da jeg tok kontakt i midten av september var tilbakemeldingen at de ikke visste enda... Så vi får se?

Når vikk du beskjed om at det muligens skulle komme noe il øpet av uka?

Jeg bestilte den 20juli. Ja der var mulighet for at får den i august. Men det bli ik til noe. Så tror at vi 99% får den neste uke.
Vi har ventet nok :)
 
  • Liker
Reaksjoner: kalleballer