Førstegangskjøper av Rolex

Null stress med Jørgensen på akkurat dette.
Jeg opplevde det samme som deg, kun Jørgensen jeg fikk bra pris hos. Bestilte en 214270 på søndag kveld, og betalte akkurat nå med bankoverføring.

det bli ingen klokke på meg etter 5 ukers tid. må vente 4 uker til

Her var det mye Sub/seadweller forslag.

Drit i dato. du vender deg til det. Gå for Explorer 1, Milgauss, Eller 114300 (OP 39mm) Sprell ny fra buttan! koster deg ikke skjorta noen av disse, og med litt pruting hos AD så slipper du til og med å blakke deg helt. :)

Jeg er hvertfall veldig fornøyd med min 114300, med Rhodium skive.

Så kan du heller lage en spareplan til hulken, hvis du føler du må ha en slik også.

Kan samtidig anbefale Saastad Ur i Porsgrunn, Jeg fikk meget god deal hos dem.

• Liker
Reaksjoner: RemiWM
Drit i dato. du vender deg til det.

Hva man vender seg til er høyst individuelt. Selv var jeg klar på at dato er nødvendig, og valgte min første Rolex med den forutsetningen som helt klart premiss.

Og min erfaring (etter ca 50 dager med en ny YM) er at kombinasjonen dato/cyklops er helt suveren!

@panista
Har du fått den enda?
Tror muligens jeg står på samme venteliste som deg hos Jørgensen, men har dessverre ikke hørt eller mottatt noe enda...

Nei venter enda :( . Har hørt at dem skal får inn noen i den kommende uke. Når bestilt du? Skal du ha hulk også?

Æsj, kjedelig. Nei, jeg har bestilt 114060, men det kommer kanskje på samme leveranse?
Har vært på liste siden 21. Juli og slik jeg forstod det kunne jeg opprinnelig forvente å motta den i løpet av august. Da jeg tok kontakt da var svaret at det skulle skje medio september - Og da jeg tok kontakt i midten av september var tilbakemeldingen at de ikke visste enda... Så vi får se?

Når fikk du beskjed om at det muligens skulle komme noe i løpet av uka?

Edit: noen stygge skrivefeil

Redigert:
Æsj, kjedelig.

Når vikk du beskjed om at det muligens skulle komme noe il øpet av uka?

Har fått samme beskjed fra Jørgensen denne uken. Ser ut til at sveitserne holder igjen på sportsmodellene. Bestilte rundt samme tid, og har ventet like lenge. Det er klart det er kjedelig å vente- men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. På sin plass å presisere at Jørgensen har holdt meg informert ved forespørsel.

• Liker
Reaksjoner: kalleballer
Har fått samme beskjed fra Jørgensen denne uken. Ser ut til at sveitserne holder igjen på sportsmodellene. Bestilte rundt samme tid, og har ventet like lenge. Det er klart det er kjedelig å vente- men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. På sin plass å presisere at Jørgensen har holdt meg informert ved forespørsel.

Ja, enig i at dette er noe som absolutt er verdt å vente på :) Hva har du selv bestilt? Hvilken beskjed var det du fikk fra Jørgensen? At det muligens kom noe inn denne uken? (sorry hvis jeg er litt slow her).

Har bestilt noe kjedelig overpriset og svært ordinært (hverken i konflikt med din eller @panista sin bestilling).
Beskjeden var at de får varer neste uke. Antar at de ikke ønsker å gi mer presise svar enn det, for ikke å skape forventninger - og av sikkerhetsmessige hensyn.

• Liker
Æsj, kjedelig. Nei, jeg har bestilt 114060, men det kommer kanskje på samme leveranse?
Har vært på liste siden 21. Juli og slik jeg forstod det kunne jeg opprinnelig forvente å motta den i løpet av august. Da jeg tok kontakt da var svaret at det skulle skje medio september... og da jeg tok kontakt i midten av september var tilbakemeldingen at de ikke visste enda... Så vi får se?

Når vikk du beskjed om at det muligens skulle komme noe il øpet av uka?

Jeg bestilte den 20juli. Ja der var mulighet for at får den i august. Men det bli ik til noe. Så tror at vi 99% får den neste uke.
Vi har ventet nok :)

• Liker
Da har jeg vært å prøvd litt diverse klokker. Hadde kun en hulk inne, men fy søren for ei klokke! Prøvde ellers litt diverse rimelige datejusts, explorere osv. Kan se ut som det blir en 114060 på meg om ikke så alt for lenge..

Av alle forhandlere jeg har vært i kontakt med er det kun Urmaker Jørgensen som gir en "bedre pris" en listepris (kr 61.900). I og med at jeg holder til i Oslo og vestlandet lurer jeg derfor på om dette kan bli litt problematisk mtp. eventuelle garantisaker, service etc? Noen erfaringer rundt dette?

Holder også til i Oslo og har da en ting jeg lurer på i forbindelse med å det å bestille fra Jørgensen og få det tilsendt til hovedstaden: Jeg er ganske smal rundt håndleddet, er det slik at jeg kan spørre om de hos Jørgensen kan justere den for meg før den blir sendt? Eller er dette noe jeg bør avvente med til jeg har mottatt den? Klarer man det selv eller er dette en jobb for proffer?

Sorry, dette ble mange spørsmål :)

Jeg er ganske smal rundt håndleddet, er det slik at jeg kan spørre om de hos Jørgensen kan justere den for meg før den blir sendt? Eller er dette noe jeg bør avvente med til jeg har mottatt den? Klarer man det selv eller er dette en jobb for proffer?

Sorry, dette ble mange spørsmål :)

Jørgensen vil nok ordne dette. Men du må bidra med å ta et målebånd - måle rundt håndleddet (med en finger under målebåndet for litt slingringsmonn) og oppgi dette ifbm betaling og forsendelse. Leddene de tar av legges i boksen - slik at du kan få dette regulert senere om du skulle slumpe til å vokse.

• Liker
Beklager å skrive i annen-manns-tråd her, men jeg har et annet rookie spm:

Jeg har kjøpt en pent brukt 14060 her inne på forumet, men vurderer å ta av et ledd på lenken. Hva er normal prosedyre for slikt? Gjør dere det selv, eller er det AD som fikser slikt? Er det if-so kostnader og x-antall dager venting som må påregnes?

På forhånd takk for svar.