Første klokke

Likte klokka til madammen din såpass godt at jeg prøvde meg frempå om ikke noe slikt kunne være av interesse for min kone men neida. Best å holde seg til kvarts moteklokkene vet du:(
 
Likte klokka til madammen din såpass godt at jeg prøvde meg frempå om ikke noe slikt kunne være av interesse for min kone men neida. Best å holde seg til kvarts moteklokkene vet du:(

He he...:p

Nå er den kvarts denne og. Hun måtte velge mellom automatikk og diamanter. Da ble det diamanter ;)
 
Tøffe klokker begge to! Jeg syns AT gjør seg som damemodell, og PO er jo som nevnt en moderne klassiker. Gratulerer!
 
Takk for alle gratulasjoner, og varm velkomst her på TS :p

Etter flere dager (og netter) med tråling av nettet, hvor jeg har forsøkt å overbevise meg selv (og andre) om at PO med 2500 er ”the thing”. Har jeg nå kommet på andre tanker. Har opplevd et tilfelle av at hjertet ikke hører på fornuften. Fristelsen av PO med 8500, innsyn og kjeramikkbezel ble for stor. Har som ganske fersk klokkeentusiast funnet ut at jeg blir mer og mer opptatt av hva som er inni klokken. Og at det har mye med følelser å gjøre. Blir trigget av teknikken og historien til en klokke i større grad enn utseende. Som en annen her på sonen svarte på spørsmålet ”Hvorfor kjøpe en klokke i hvit gull, det er jo ingen som ser det”. ”Fordi jeg vet”.

Jeg mener fortsatt at PO med 2500 er en kjempeklokke, men for meg ble det dessverre ikke godfølelsen. Siden dette er min første, og trolig eneste ordentlige klokke på en stund var dette veldig viktig.

Heldigvis hadde jeg ikke tatt klokken i bruk, og kunne bytte den. Måtte betale et ikke ubetydelig mellomlegg. Men tenker at det er ennå dyrere og sitte med en klokke som ikke gir godfølelsen.

Ny PO med 8500 er bestilt med levering i februar :p

Fortsettelse følger….