#Everestbands

I bassenget og i havet. Havet på Kypros er superklart. :)

IMG_20160629_210948.jpg
IMG_20160628_182720.jpg
 
Jeg mottok i går en blå Everest reim. Etter å ha fått den på klokken var det utrolig tungt å vri bezelen på klokken, kontra det å vri den når den står på lenke. Det er snakk om en 114060. Andre som har opplevd det samme? Virker nesten som at reimen presser opp mot bezelen, som gjør at den går utrolig tregt rundt.
 
Har prøvd 114060 med flere Everest og aldri hatt bezeltrøbbel. Sjekk mine bilder i denne tråden som viser reima nær bezel og se om din reim sitter likt.
 
Jeg mottok i går en blå Everest reim. Etter å ha fått den på klokken var det utrolig tungt å vri bezelen på klokken, kontra det å vri den når den står på lenke. Det er snakk om en 114060. Andre som har opplevd det samme? Virker nesten som at reimen presser opp mot bezelen, som gjør at den går utrolig tregt rundt.

Det er akkurat det samme på min BLNR. Virker som reimen kommer i kontakt med bezel på den også.
 
ikke noe prob med min 114060, men den er jo veldig nærme, så skal ikke mye produksjonsavvik til...
 
Tilbakemelding fra Everest.

Kort og godt: De kjenner ikke til dette problemet.

Jeg har heller ikke fått noen tilbakemeldinger på dette på remmene som har gått fra Tidssonen Webshop, men her er det også snakk om en helt fersk batch med remmer.
 
Jeg har en gmt TT 82-modell. Tenkte å kjøpe en reim eller to. Vil de passe min modell? Vurderer saddle-tan lærreim evt en svart gummireim. Har ikke sett så mange bilder av disse kombinasjonene og er litt usikker om det ser bra ut
 
Jeg har en gmt TT 82-modell. Tenkte å kjøpe en reim eller to. Vil de passe min modell? Vurderer saddle-tan lærreim evt en svart gummireim. Har ikke sett så mange bilder av disse kombinasjonene og er litt usikker om det ser bra ut
Tipper @Loevhagen kan hjelpe deg her, da han har paret sammen mye rart av lenker og remmer på sine Rolex siste tiden :)
 
Har kjøpt svart Everest fra TS-shopen. Tiltenkt 16570 Polar (uten lug holes). Får ikke den festet den lengste tungen av remmen (altså kl 6) til kassen. Dersom jeg fester baretten på en side er det umulig å feste den på motsatt side. Virker som hullene i remmen er feilplassert ift hullene i kassen. Hva gjør jeg feil? Den andre delen fikk jeg festet uten problemer. Noen tips? @Loevhagen @Jon Henrik På forhånd takk for svar!
 
Har kjøpt svart Everest fra TS-shopen. Tiltenkt 16570 Polar (uten lug holes). Får ikke den festet den lengste tungen av remmen (altså kl 6) til kassen. Dersom jeg fester baretten på en side er det umulig å feste den på motsatt side. Virker som hullene i remmen er feilplassert ift hullene i kassen. Hva gjør jeg feil? Den andre delen fikk jeg festet uten problemer. Noen tips? @Loevhagen @Jon Henrik På forhånd takk for svar!

Remmene er designet for å være en veldig tight fit. Jeg tror du vil få det til, om du forsøker litt til.

Dersom du allikevel mener at avstanden til hullet ikke er korrekt, så kan du gjerne sammenligne avstanden fra kant til hull på begge delene av remmen. Disse skal jo da være helt like.
 
Forstår at det skal være tight fit, måtte bruke en del kraft for å første del på plass. Dog, med full press på remmen samtidig som jeg drar baretten med barettverktøy i riktig retning (inn mot kassen) er baretten fortsatt ca 1-2 mm fra hullet.
 
Forstår at det skal være tight fit, måtte bruke en del kraft for å første del på plass. Dog, med full press på remmen samtidig som jeg drar baretten med barettverktøy i riktig retning (inn mot kassen) er baretten fortsatt ca 1-2 mm fra hullet.
1-2mm? DA er det noe feil.

Av ren nysgjerrighet; har du prøvd å montere reimdelene på motsatt side bare for å kontrollere at problemet opptrer med samme reima?
 
Den lange (problematiske) remmen vil ikke festes hverken kl 6 eller kl 12.
Den korte (uproblematiske) remmen festes enkelt både kl 6 og kl 12.

Så nå har jeg en oppskrapet exp II, ett ødelagt barettverktøy og en dysfunksjonell Everest-rem. Ikke helt det jeg hadde sett for meg da jeg entusiastisk plukket opp remmen fra postkassen tidligere i dag.. :/