#Everestbands

Legg merke til at Evererstreima passer en del modeller, men ikke alle. Legg også merke til at de modeller som passer Everestreima, benytter endlinks som f.eks. 502B/T og 550. Derimot virker ikke 501B-formen å passe helt.

Poenget med det jeg sier nå, er at enkelte modeller av ikke-Rolex, kan passe ei Rolexlenke med riktig end links. F, eks. så har noen satt på ei Rolex 93150-lenke på en Oris 65, vie riktige end links. I teorien, så skal da Oris 65 muligens passe ei Everestreim...
 
Redigert:
For å utdype litt rundt hvordan Everest-remmene har funnet veien til Christensen Storo:

I følge Everest har Christensen Storo aldri hatt noe direkte samarbeid med dem. Faktisk kjente de ikke til dem.

Den mest sannsynlige forklaringen er at remmene kommer fra én eller to Europeiske distributører, som Everest avsluttet samarbeidet med for ca. 1 år siden. Ettersom prisene er helt umulig å matche for Tidssonen, er det nærliggende å tro at de tidligere distributørene nå dumper lageret av resterende remmer. Og brått har man en typisk gråmarkedssituasjon – i alle fall inntil lageret er tomt.

Folk må selvfølgelig få kjøpe remmer akkurat der man selv vil, men jeg setter selvsagt stor pris på de som velger å støtte Tidssonen ved å handle her :)
 
Prøvd Everest på BLNR @Loevhagen ?
La nettopp om madammens Daytona til hvit Everest. De fleste Rolexene kler Everest - men i mine øyne så tar BLNR seg best ut med stållenke. BLNR har kun hatt original Oyster og nå Jubilee. Den har aldri hatt hverken perlon, nato eller gummireim. Tror nok ikke den får det heller. Det er noe med BLNR som gjør at jeg har fått en fiks ide at den MÅ ha lenke. :)
 
Men - madammen derimot. Helt prinsippløs. :)

13167471_487593551434935_630346437_n.jpg
 
La nettopp om madammens Daytona til hvit Everest. De fleste Rolexene kler Everest - men i mine øyne så tar BLNR seg best ut med stållenke. BLNR har kun hatt original Oyster og nå Jubilee. Den har aldri hatt hverken perlon, nato eller gummireim. Tror nok ikke den får det heller. Det er noe med BLNR som gjør at jeg har fått en fiks ide at den MÅ ha lenke. :)

BLNR gjør seg på reim fra @Olando. Blå dongeri.
 
Redigert:
Da har jeg hatt på reim fra Everestbands i en dag. Ganske lett å skifte ut, mindre hassel enn jeg trodde. Meget behagelig kvalitet på skinnet, akkurat passe mykt og stivt.

Liker utrykket, men tviler på at det går altfor mange dager før jeg skifter tilbake da jeg elsker lenken. Nå har jeg hvertfall noe å bytte på hvis det skulle rykke i flippefoten :D
20160521_215101.jpg

20160521_201525.jpg

20160521_215423.jpg
 
Tror jeg må ha meg ny everestreim. Har hatt sort med Tangbuckle før og tenker å prøve clasp versjonen. Men hvilken farge skal jeg ha til subC? Har en orange isofran reim jeg bruker på subben av og til så orangefargen bør være dekket.