Et (voksent?) barn av sonen...

Kan ikke si annet enn at you the man. Vi trenger en som kan ta på seg vintage rolex, er du eller kank du bli han?
 
  • Liker
Reaksjoner: Greg
En liten historie...





20150618_134225_zpsnffybqib.jpg




Forklaring

Jeg har vært så utrolig heldig at jeg fikk anledning til å gå opp til svenneprøven for urmaker denne uken. I tillegg til en del skriving, har jeg altså demontert, renset og montert m/smøring de tre klokkene over. De er nå mine.

Jeg? Jo, jeg er fra og med i går urmaker med svennebrev :) :) :)

Veien videre? Hvem vet, men noe enkelt produsjonsutstyr er under bestilling. Kanskje blir det Greg-ur som unbokses rundt omkring i riket.

Jeg er glad for å være på sonen, og selv om jeg ikke har fått bidratt her så mye siste året, så håper jeg at det vil endre seg. Virkelig. Kanskje det blir noen helgekurs også, dersom etterspørselen merkes.

I mangel av papirer som kan bevitne den store event i går, får jeg bruke jukselapp :)

20150620_145545_zpszruj6di2.jpg


Takk til Max Kleiser, som ga alle kandidatene en gavesjekk i går. Dette er en grossist for urmakerutstyr. Takk til Norsk urmakerforening som ga et bidrag til kassen.

Ooo Lykke :) :) :)

Gratulerer med bestått :)
Kan du fortelle litt om veien fra ideen til urmaker og hva du måtte gjøre for å få ta svenneprøven, hvilke krav og hva som skal til for å nå opp til eksamen?.
 
  • Liker
Reaksjoner: ZuluFX og Greg
Grattis Greg!

Hardt arbeide og sterk motivasjon gir imponerende resultater!
 
  • Liker
Reaksjoner: Greg
Gratulerer så masse! Veldig Morro og ikke minst motiverende å se at det er gjennomførbart, går med noen tanker om å gjøre det samme her. Pakke med verktøy på vei fra UK og TimeZone kurs påbegynnes i ferien :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Greg
Gratulerer med bestått :)
Kan du fortelle litt om veien fra ideen til urmaker og hva du måtte gjøre for å få ta svenneprøven, hvilke krav og hva som skal til for å nå opp til eksamen?.
Ja, @Greg, det kunne jeg også vært interessert i. Jeg har akkurat sendt en mail til Kongsberg VGS (Urmakerlinja) for å høre hva de kan tilby en som er i full jobb, og fortsatt skal være det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Greg
Ja, @Greg, det kunne jeg også vært interessert i. Jeg har akkurat sendt en mail til Kongsberg VGS (Urmakerlinja) for å høre hva de kan tilby en som er i full jobb, og fortsatt skal være det.

Det svaret er jeg også veldig interessert i å få høre, kan hende det åpner seg en mulighet :)
 
Ser at jeg helt glemte det, er nok lettere med en pm. Send med konkrete sprsml og jeg skal svare så godt jeg kan. :)