Et bruksur, rett og slett

Takk for hyggelige kommentarer. :)

2019 blir nok litt leting etter enda en Speedmaster. Siden det er så mange der ute, så er jo utfordringen å spisse det ned til en eller to og deretter finne denne.

2q3g5s.jpg


Fantastisk lesestoff, utrulig kult å lese hvordan du gikk frem og at speedy er første valget nå for tiden! :)
Neste prosjekt blir da semi vintage speedy i gult gull formoder jeg? :cool:

Veldig fin lesning!

Veldig bra innlegg @Loevhagen :)

Flott innlegg. En økende samling med forskjellige remmer er en konsekvens av mitt Speedmaster kjøp. Dine bilder bidrar til at ønskelisten fortsatt er lengre enn beholdningen... :rolleyes:

Godt skrive, og veldfig kjekt å lese! Takk :)

Topp innlegg!

Takk for god lesning.

Takk for innlegget @Loevhagen. Den mesh-lenken ser meget bra ut!

Et godt og kvalitetsmessig innlegg! Mer av dette på TS :)

Herlig innlegg. Tommel opp!

Har hatt omtrent samme forhold til Speedy selv.
Har ikke tall på hvor mange ganger jeg prøvde den på armen med planer om å kjøpe, men droppet det i siste liten.
Etter å ha vært innom en haug av andre klokker trekkes man altså til slutt mot det klassiske og tidløse.

Takk for supert innlegg.:)

Takk for fint innlegg og sedvanlige gode bilder!

Takk for herlig innlegg, mer av dette!

Takk for flott innlegg. Dette er den eneste klokka jeg ALDRI kommer til å være uten, og tilnærmet perfekt hverdagsklokke. Den eneste "gode klokka" man eeegentlig trenger, hvis man har den. Jeg kunne fint klart meg med kun speedie + muligens en gshock.

Flott innlegg med flotte bilder.


Fikk enda mer lyst på speedmaster nå:)

Flott @Loevhagen ! Slike innlegg er virkelig med på å gjøre TS til det glimrende nettforumet det er. Underholdende og ekte klokkeglede!
 
Fantastisk innlegg, og flotte bilder! Min første forelskelse var en Speedy Pro. Har ikke savnet den, før nå...
 
Bra innlegg.
En Speedy er noe alle burde ha i sin "samling". Og det må nok inn en her igjen og om litt. Ingen klokker eg har hatt kler så godt ulike reimer som denne...
 
Det er skremmende hvor gode remmer @Olando har laget. Og det kun ved å se forskjellene ut fra bildene dine her.
Jeg håper du kommer ut av remmakerdvalen etterhvert Ola. Remmene dine er virkelig topp klasse.
 
  • Liker
Reaksjoner: Timewarp og KAB
Det er skremmende hvor gode remmer @Olando har laget. Og det kun ved å se forskjellene ut fra bildene dine her.
Jeg håper du kommer ut av remmakerdvalen etterhvert Ola. Remmene dine er virkelig topp klasse.
Eg sitter fremdeles på eindel #StrapbyRuus reimer. Nokon har diverre forlatt meg gjennom ulike klokkesalg. Tullete:confused:Har og eindel frå @Nessuno79 , desse og med RÅ kvalitet , men er vell og lite tid til "hobbyen" der og....?

Ein må derfor utanfor Norges rike for å få ordentlige reimer .... Det er vell og fra det store utland dei på bilda ovanfor er kjøpt @Loevhagen ? Ref. https://www.tidssonen.no/forum/threads/unboxing-av-ekstrautstyr.53865/#post-696810

Uansett feite reimer! På eit nett høveleg ur!
 
  • Liker
Reaksjoner: Nessuno79
Hvilke forskjeller tenker du på her? @Preacher
Avslutningen inn mot kassen er mer vinkelrett på Ola sine, mens de fra din nye leverandør skrår mer. Jeg er også en stor fan av matt, og liker ikke blankt skinn, men det er jo smak og behag.
Tviler ikke på at de er bra altså, men jeg var fan av #strapsbyruus.

@Oddemann Jeg har vel bare to igjen, og har gjort samme tabben som deg - å la de gå med solgte ur.
 
@Preacher

Vinkelrett
Det får man lett til, men da forblir sidene på læret ikke så beskyttet. Det vil si at ved å behandle kantene, så lukker man læret og i den prosessen så blir sidene hardere og lever lengre. Grei egenskap når man skal til med verktøy for å ta av reimen igjen. Uten at kantene behandles (burnish / glider), så har reimene en tendens til å ikke bli 20mm men mer 19,5mm over tid - og det gir slark. Det er det på den ene jeg har og ingen av de andre.

Matt / blankt
Reimen fra Strapsbyruus og de nye er like blanke - egentlig. På den ene grønne, så la jeg et lag med BMW skinnpleie for å teste og derfor er den blankere enn de andre.

Fan
Ja, jeg hadde så absolutt kjøpt flere reimer fra Strapsbyruus hvis han var operativ. Men, det blir vel med det som med så mye annet; reimmakere går lei og har andre prioriteringer i livet. Sikkert ikke alltid like gøy når noe som i utgangspunktet er en hobby (reimmaking) går over til mer business (stress og alle skal ha).
 
Redigert:
Strålende bilder og en veldig fin gjennomgang av en klassiker som jeg selv har vært så nær ved å kjøpe flere ganger i min egen klokkereise. Denne posten vekket virkelig lysten på en Speedmaster igjen. :)
 
Leser denne tråden og blir et par hakk stoltere av Speedyen på armen her. Må skifte reim litt oftere kjenner jeg. Helt konge at du tar deg tid til å kokkelere sammen bilder og tekst for oss!
 
Godt innlegg.
Jeg mangler en Speedmaster. Og forøvrig en tøff skinrem. Der vet jeg nå...

8