Erfaringer rundt New York

Medlem
15. nov. 2014
Sted
Bærum
Skal til New York 29.jan - 05.feb

Vurderer Hyatt som hotel, noen som har noen tips og erfaringer de vil dele angående hotel og andre ting?
Har aldri vært i New York før.
Hvilke steder mener dere er et must å dra innom? Helst ikke sånne typiske turistfeller..

Jeg var i New York i september i fjor. Var bursdagsgave til kona så truen ble jo selvfølgelig lagt litt opp rundt det. Jeg vil anbefale deg å droppe hotell og heller leie en leilighet via www.airbnb.com. Se etter en utleier med gode tilbakemeldinger så får du et kjempebra opphold. Akkurat leiligheten gjorde turen ekstra hyggelig for oss i alle fall. Mine tidligere erfaringer rundt hotell i NYC er at det er dyrt for høvelig lav standard.

Når det kommer til mat så er vel Per Se noe av det råeste som finnes. 3 stjerners Michelin og noe av det bedre i verden rett og slett. Her bør du ha litt tid da et måltid tar lang tid. Jeg vil anbefale å ta en lunch-meny her både for lommeboken sin del og ikke minst tiden. Bør bookes god tid i forveien dog!

Hvis du liker indisk vil jeg sterkt anbefale http://tamarindrestaurantsnyc.com. Har en kamerat som har reist mye i India og han mente maten der var noe av det beste han noensinne hadde smakt. Hadde vel på et tidspunkt Michelin-stjerne som eneste rene indiske restaurant i USA tror jeg. Er heldigvis ikke stivt og føles som en indisk restaurant bør føles :)

Her har du en oversikt over det som finnes av klokkebutikker: https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=z-oIm-AVJSNU.krwWKTW2qkwU&msa=0

I forhold til rå skyskraperutsikt er det bare å droppe turistfella Empire State Building og heller ta turen opp i Rockefeller Center. Da får man se utsikten bedre begge veier og ikke minst får man se Empire State Building på en fantastisk måte, noe som er kulere enn å være inne i Empire State Building ;)

@Minuteman kan nok fylle inn litt her da han bor i New York nå og bør vite alle hemmeligheter som finnes om byen :cool:

Redigert av en moderator:
Hvis det er første gang må du igjennom turistløypa :) Central Park, Rockefeller , Empire State Building, Ellis Island, Frihetsgudinnen (fra båt, trenger ikke å gå iland). Ta gratis fergen til Staten Island og tilbake, kanskje se Zucca spille i Madison Square Garden ?

Kommer sikkert mer :)

Stemmer i med anbefaling av AirBnb, kom tilbake fra NYC på lørdag etter et flott opphold i leilighet i West Village. Anbefaler også å installere Uber på telefonen - det funker langt bedre enn Yellow Cab, og er gjerne billigere også.

Nei, AirBnB er nok litt utelukket for samboeren min.. Hun er veeldig skeptisk til sånt :p Og hun er supernervøs for det meste.. :p

Per Se har jeg hørt mye bra om, blant annet på diverse matgrupper på face, så det blir nok en tur innom der hvis vi får spart opp :)
Blir nok en del shopping, både på fruen og meg. Kanskje kjøpe med meg noen billigere klokker hjem? :)
Gleder meg :)

Hadde vært kult å sett en Rangers kamp ja :)

Ta med det du har av luer, skjerf, jakker, votter og vanter. Det er garantert kaldt der på den tiden.

Så lenge dere holder dere unna restaurantene på eller like ved Time Square så går det stort sett bra. Drar dere for å spise så kan du slå opp i Michelin, eller surfe litt rundt på nettet. Det er så mye å velge i at man blir svimmel bare av tanken.

Sendte et par anbefalinger til @Pina, og etter hva jeg oppfattet var det klaff. Ikke Michelin, men veldig særegent og nesten litt "hemmelig". Sannelig ikke sikker på om mat/opplevelse gjerne kan være vel så bra andre steder enn de som anbefales av Michelin. Men spis for all del ikke bort tiden.

Tenk deg en iskald vinterdag med skyfri himmel. Ferjetur og kø for å se Gudinnen. Ta heller en tur rundt Manhattan med helikopter. En uforglemmelig opplevelse, og så får du sett Gudinnen på nært hold ovenfra.

Som nevnt av GT, hold dere langt unna Empire State Building. Top of the Rock er stedet. Mange ganger så bra utsikt, lite eller ingen kø - mer effektivitet enn på ESB, rimeligere etc etc.

Når det gjelder tips om "Hole in the Wall" restauranter og vannhull, så kan du sende meg en PM. Vi kan ikke publisere disse hemmelighetene for gud og hvermann :mrgreen:

En stund siden jeg har vært i New York nå. Men planlegger en tur neste år. Å da skal man selvfølgelig bo på Hotel Chelsea som gjennåpnes etter en større oppussing.

Lyst på en dag i NYC som guide @Minuteman? Samboeren og jeg kommer over 28.05-03.06
Bor i Soho.

Send gjerne PM :)

http://www.timeout.com/newyork

Du finner det meste her. Sjekk arkivene, velg med omhu og ha et fortreffelig opphold.
"Alle" du snakker med vil i høy grad gi deg sine opplevelser. De nevnte "alle", meg inkludert, har bare opplevd en ørliten brøkdel av hva denne byen byr på. Mat og forretninger finner du over hele verden, men her finner du "alt" innenfor et par kvadratkilometer. Men maken til by finner du ingen andre steder.

Skyskrapere og lysreklamer ser på nattetid. Da kan du tillate deg å stanse på et gatehjørne og kikke deg litt rundt. På dagtid er det lua på "travelt" (capsen bak frem), høyt tempo og å holde farten og vikeplikten på fortauene som gjelder.

Edit: @Mathfjeld Dette gleder jeg meg til allerede. Sender PM.