- Medlem
- 5. okt. 2012
Haha... du skriver på et forum hvor folk bruker 100-tusenvis av kroner på armbåndsur... Selvsagt er noen av disse gutta som er litt opptatt av status.. Selv synes jeg absolutt det er praktisk med fremkommelighet og det å slippe tenke for mye på fortauskanter etc. Fatter´n har rundet 70 for et par år siden og det er vel ikke veldig sannsynlig at han blir mykere og sprekere med årene :/ Derfor er det greit med en høyere bil som han kan stige rett inn og ut av. Min mor får også litt noia i små/lave biler som følge av en meget alvorlig trafikkulykke for en del år siden. Derfor føler hun seg tryggere i en større bil med mer oversikt over trafikken. Alt er jo smak og behag. Mange liker SUV og det av helt forskjellige grunner... Selv har jeg en meget lav bil med meget god kjørecomfort. På vinterføre er den dessverre ikke helt optimal, men den kommer seg frem. I alle fall i byen![]()
Når det gjelder brukt e-klasse stasjonsvogn med 4matic er disse som du nevner meget gode. Bedre plass er det uten tvil. Dessverre og ikke helt uten betynding for min far ligger de også cirka 200.000,- høyere i pris. Mye mulig den ikke gir like mye "status" som en SUV, men pokker så dyr den er..
Helt korrekt observert!
Det er ingen tvil om at vi alle handler både klokker, dresser biler og nadre ting utfra at vi ikke "trenger" disse gjenstandene, men at det er en luksus som blir kjøpt enten utfra at vi ønsker å oppå en spesiell status, eller at vi rett og slett har en spesiell interesse av disse kostbare luksusgjenstandene.
Mitt poeng er at veldig mange forsvarer sine bilkjøp utfra at de "trenger" nettopp denne bilen og at status/interesse etc ikke er en del av grunnlaget for å kjøpe bilen.
Det er en ærlig sak å si at man kjøper en f.eks Audi Q7 pga at man ønsker å oppnå en status fremfor at man absolutt trenger en slik bil.