Erfaring med MB GLK ?

Behov er vel ofte lavt prioritert når det skal handles ur og kjøretøy. Da hadde det stoppet med G-Shock og Ford Galaxy for min del.


Det er helt riktig, og man må ikke skamme seg over å innrømme dette :p


Selv har jeg kjøpt både kostbare sportsbiler, båter og annet selv om jeg ikke "har bruk for" dette, luksus er deilig. :cool:
 
Jeg er på min 6. Audi quattro og det eneste problemet mitt er dårlig brøyting. Bilen er ofte for lav og dette går ut over fronten. En SUV er kanskje ikke nødvendig i bynære strøk men hadde jeg hatt hytte på fjellet hadde jeg byttet til Q5 ASAP.
Vil du ha kjøreglede eller komfort? Valget blir IMHO "vanlig 4x4" eller SUV - uansett valg, glem to-hjulstrekk som egentlig er etthjulstrekk.

Tom
 
Kjøpte en demobrukt GLK 220 for 3 år siden. Kjempefornøyd med bilen. Det eneste som har irritert meg er at bilen ikke aksepterer billig spylervæske.
.... samt 20" felgene og de dustete stigtrinnene som var montert på bilen. 20" felger = dyre dekk og stigtrinnene er kun til for å møkke til buksebena når jeg skal ut og inn av bilen. Ser OK ut, men ikke til nytte for noe som helst.
 
Redigert:
Kjøpte en demobrukt GLK 220 for 3 år siden. Kjempefornøyd med bilen. Det eneste som har irritert meg er at bilen ikke aksepterer billig spylervæske.
.... samt 20" felgene og de dustete stigtrinnene som var montert på bilen. 20" felger = dyre dekk og stigtrinnene er kun til for å møkke til buksebena når jeg skal ut og inn av bilen. Ser OK ut, men ikke til nytte for noe som helst.

Haha... Det med stigtrinnet merket jeg også rimelig kjapt. Utrolig irriterende, men må vel finnes en måte å bruke stigtrinnet på som gjør at dette kan unngås?
 
Om det tåler at du tråkker på det er det jo bare å bruke det som stige vel?

Stigtrinnet står nesten i høyde med terskelen, så det fungerer dårlig som stige. Bakkeklaringen er ikke høyere enn at jeg likeså godt kan sette benet rett på bakken når jeg skal ut. Problemet er at jeg må strekke benet laaaangt ut for å unngå å komme borti trinne og møkke til buksa. Ser kult ut, men stort sett ubrukelig. Stigtrinnene er omtrent like nyttig som en spoiler på en familebil.
Jeg kan innrømme at trinnet har en viss nytte hvis jeg skal opp i takboksen, men det er ikke så ofte jeg har noe der å gjøre.
 
Har samme greia på xc60en selv om det bare er en pyntelist på den... Jaja får offre noe for at det bare er å sette seg rett inn uten å måtte krabbe gatelangs :p
 
Er likedan på min xc 90 mtp stigtrinn, men bilen ser mye bedre ut med stigtrinn en uten så man får godta å bli litt møkkete på buksa.
Her vet jeg kona ikke er enig,men da har man en unnskyldning for å altid ha ren bil. :D
 
Kjøpte en demobrukt GLK 220 for 3 år siden. Kjempefornøyd med bilen. Det eneste som har irritert meg er at bilen ikke aksepterer billig spylervæske.
.... samt 20" felgene og de dustete stigtrinnene som var montert på bilen. 20" felger = dyre dekk og stigtrinnene er kun til for å møkke til buksebena når jeg skal ut og inn av bilen. Ser OK ut, men ikke til nytte for noe som helst.

Hvis du sliter med varsling i kombiinstrumentet på "lavkvalitets-spylervæske", ta frem saltbøssa og ha oppi litt vanlig bordsalt :) (Ja, helt seriøst)

GLK er og blir en bra bil. Lave servicekostnader sett i forhold til tilsvarende biler, blitt veldig bra kvalitet på forstilling, drivlinje osv. Har hatt sine "barnesykdommer" med feilproduserte injektorer i motoren som har skapt en del problemer, samt kjølevannslekkasje ifra vannpumpe og noe annet småtteri, men alt dette har blitt dekket under garantien. (MB har verdens beste service når det gjelder 24H, Mobilo osv.) Og de som sier at den ser gammeldags ut i forhold til tilsvarende biler er jeg helt uenig når man tenker på når GLK kom (2009) hadde BMW X3 fortsatt det gamle karosseriet (Som kom i sånn 2003 eller noe), og såvidt jeg vet var ikke Q5 kommet enda slik at Audi hadde ikke noe konkurrent (Kan være jeg tar feil her). Man kan ikke sammenligne en GLK pre-facelift med en ny X5 feks.
 
Haha, hadde faren min sin bil en uke mens han var på ferie.. En 220 GLK og gjett hva det stod konstant i displayet..
TOP WASHER FLUID!!!! Hehe så dette er vanlig??

Nei.. Disse tyskerne ass.. Holder meg til italiensk jeg da ;)
 
Haha, hadde faren min sin bil en uke mens han var på ferie.. En 220 GLK og gjett hva det stod konstant i displayet..
TOP WASHER FLUID!!!! Hehe så dette er vanlig??

Nei.. Disse tyskerne ass.. Holder meg til italiensk jeg da ;)

Det er faktisk fordi du ikke fyller original spylervæske. Den har annen motstand enn vanlig bensinstasjonvæske, så da lyser lampa. Dette gjelder bare de første modellene, så nå funker alle typer væske :)