Er UPS så elendige vanligvis?

Ventet hele mandag morgen til kveld slik det var satt opp. Tilslutt beskjed om endret dag . Jeg ringer og ber de komme i dag fredag og venter igjen hele dagen , denne dagen enda lengre siden en jeg ringer på telefon sier de kan levere helt til midnatt. Først klokken 22 endres sporingsonformasjon seg nå skal den plutselig bli levert mandag. Dette er siste gang jeg bestiller noe som leveres mef UPS. Det har jeg tenkt å si til firmaet jeg handlet fra også. Jeg må også ringe i morgen for mandag kan jeg ikke.

Ikke lette å kommunisere med heller. Ingen hintom hvor de er i løypa eller noe. Bare sløs bort tiden til folk helt uten å bry deg om yrket ditt.

Ja
 
Ringte de for å endre mottageradresse til min arbeidsplass da jeg ikke hadde anledning til å sitte hjemme hele dagen å vente. Alternativet var nærmeste utleveringssted som var en 40 minutters kjøretur. Ikke noe problem sa de, alles in ordnung.
Når dagen for levering kom, fikk jeg plutselig SMS om at de hadde forsøkt å levere pakken 2 ganger hjemme hos meg uten suksess. De hadde heldigvis levert den inn til nærmeste post i butikk, så det endte ikke så ille.
 
En kompis av meg kjøpte en klokke direkte fra en kjent produsent for en god del år siden.
Klokka ble levert av UPS, tollfakturaen kom og ble betalt. Så oppdaget han at klokka hadde noen småfeil.

Klokka måtte tilbake til utlandet for å bli fikset, og han stakk på tollkontoret og fikset papirer for "midlertidig utførsel for reparasjon" som han la ved forsendelsen. Han fikk returlapp og leverte pakka, og ventet på at klokka skulle komme tilbake.

Det gikk et par uker, og klokka kom tilbake fin og fikset. Et par dager etterpå kom enda et tollkrav fra UPS på samme klokke.

Han sendte mail og forklarte at han allerede hadde betalt moms, og at han hadde brukt tid på å legge ved de riktige dokumentene nettopp for å unngå et nytt krav. Dette hjalp ikke, han måtte betale det nye kravet. Han kunne evt søke refusjon på den opprinnelige momsen.

Dette ble for dumt, så han informerte om at det siste kravet var omtvistet, og han evt ville møte de i forliksrådet med kvittering på betalt moms for klokka.

Etterhvert sluttet UPS å svare, og de sendte saken til inkasso. Som jo ikke er lov med et omtvistet krav. Inkassobyrået kansellerte kravet etter dokumentasjon på kommunikasjonen mellom han og UPS.

Nå hadde han fått nok, og kom på det UPS skrev om å søke refusjon på den første momsen.
Så han gjorde det, og fikk igjen momsen.

Om de ville ha han til å betale dobbel moms, kunne han vel like gjerne få de til å dekke den opprinnelige?

Og sånn endte det. De sluttet å svare og det nye kravet ble foreldet.
 
Fikk to SMSer fra UPS fredag:

En med purring og 7 dagers betalingsfrist før inkasso, og den andre med lenke til betaling.

Jeg trodde jeg visste hva det gjaldt, men siden det ikke refereres til forsendelsesnummer, avsender eller noe annet i SMS ene eller linkene i disse ringte jeg kundeservice.

Fikk bekreftet at det var det jeg trodde, og fikk beskjed om at faktura var sendt den 10.januar.
Betalte selvsagt det jeg skulle og ba om å få tilsendt kvittering el.l. som mva-dokumentasjon.

Det er helt riktig at faktura var sendt den 10.
I dag, 20 dager senere, dukket den opp.

Ting tar tid og inkassokravene kommer nokså sikkert når fakturaen for norsk fortolling sendes med trøbåt fra Middelhavets navle, aka Malta…

Go UPS!
 
Klovnebedrift. Kjøpte en klokke fra Mühle høst 2022:
De rotet den vekk 2 ganger.
Tok den i retur på vei til meg pga ikke betalt mva (som var betalt).
Et par "investigations" (?).

Support er outsourced og har ikke mer info enn du har selv på tracking, men be dem om å lage en ticket til warehourse/lager, da kommer du til folk som faktisk jobber der. Etter dette så ble ting ordnet med en gang.

upsF1.PNG

upsF2.PNG


Mûhle vil ikke bruke UPS til Norge igjen og UPS Tyskland har rapportert dette til ledelsen. :)
 
Redigert:
Bestilte to klokkelenker 24.februar. Har bedt UPS om en oppdatering. De kan fortelle at pakken "er på vei"....

Skjermbilde 2023-03-22 kl. 06.58.11.png
Skjermbilde 2023-03-22 kl. 06.58.03.png
 
Bestilte to klokkelenker 24.februar. Har bedt UPS om en oppdatering. De kan fortelle at pakken "er på vei"....

Vis vedlegg 325762Vis vedlegg 325763
Lignende har jeg også opplevd. Da viste det seg at de ventet på betaling av skatter og avgifter fra meg.

Men de hadde selvsagt ikke klart å gi beskjed om det, sende noen betalingsinformasjon eller noe som helst som gjorde at jeg kunne ta aksjon…
 
Av erfaring så bør man kontakte ups via mail, eller, kontakt skjemaet på nettsiden. Da blir det oftere besvart av noen som har litt mer kompetanse enn de på telefonlinja.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tannhjulet
En god erfaring med UPS i dag. Pakke sendt fra Canada tirsdag kveld lokal tid, og jeg ble da bedt om å sende inn kopi av ordre- og betalingsbekreftelse. Pakken sendt via Kentucky og Køln, og 34 timer senere er den klarert på OSL og overlevert til Posten, som leverer den i Ålesund i morgen.
 
  • Liker
Reaksjoner: knb og Mr.Steff
Med tanke på hvor mange pakker de faktisk leverer så gjør de stort sett en god jobb. Problemene oppstår vel oftest når underleverandør skal overta, og UPS har vel bare biler i Oslo området tror jeg.
 
Med tanke på hvor mange pakker de faktisk leverer så gjør de stort sett en god jobb. Problemene oppstår vel oftest når underleverandør skal overta, og UPS har vel bare biler i Oslo området tror jeg.
Jeg bor nå i Oslo jeg og det var mye rot, men fikk pakken tilslutt.
 
Har absolutt ingen gode erfaringer med UPS på Vestlandet.
Passelig nok, mtp. at de ikke finnes på denne siden av fjellet, og at de anvender Bring for sluttetappen.

Har en forsendelse som ble sendt ekspress fra Wien forrige torsdag med estimat for levering innen fredag. Fredag morgen var den fremme i Oslo.

Nå oppgir Bring at levering er estimert om tidligst en ukes tid, ettersom UPS ikke har overlevet forsendelsen.
For en frustrerende og håpløs gjeng:cautious:
 
UPS har jeg gitt opp, toppet seg når jeg var hjemme i 3 dager på rad for å vente på en pakke. Pakken kunne kun leveres ut personlig mot ID. Første dag mente de at ingen var hjemme, hvilket jo selvfølgelig var rart. Ringte dem, sendte kart og veibeskrivelse (ikke at det burde være nødvendig når jeg bor i Oslo og både vei og hus er skiltet). De prøvde to dager til og mente jeg ikke var hjemme. Ringte begge gangene og da kom det frem at sjåførene deres ikke har telefon fra jobben og derfor kunne de ikke ringe kunden når de ikke fant frem

Endte med at jeg måtte be dem levere på lager slik at jeg kunne plukke opp pakken der.