Er UPS så elendige vanligvis?

Medlem
4. sep. 2017
Innlegg
354
Sted
Oslo
Ventet hele mandag morgen til kveld slik det var satt opp. Tilslutt beskjed om endret dag . Jeg ringer og ber de komme i dag fredag og venter igjen hele dagen , denne dagen enda lengre siden en jeg ringer på telefon sier de kan levere helt til midnatt. Først klokken 22 endres sporingsonformasjon seg nå skal den plutselig bli levert mandag. Dette er siste gang jeg bestiller noe som leveres mef UPS. Det har jeg tenkt å si til firmaet jeg handlet fra også. Jeg må også ringe i morgen for mandag kan jeg ikke.

Ikke lette å kommunisere med heller. Ingen hintom hvor de er i løypa eller noe. Bare sløs bort tiden til folk helt uten å bry deg om yrket ditt.
 
UPS fungerer halvveis her i ålesundsområdet. Posten tar over fra Gardermoen og sender nordover med bil om natten. I siste ledd svikter det. Pakker som skal leveres på døra, blir konsekvent lagt igjen på nærmeste post-i- butikk.
DHL leverer alltid, mye p.g.a. at de har direkte flyrute Kastrup - Vigra, med umiddelber utkjøring.
 
Vedrørende UPS:
Spurte høflig om status på forsendelsen nedenfor. Fikk beskjed om å holde kjeft.
Trivelig gjeng :poop:
Var også ekstremt vanskelig å kontakte kundeservice.

Men DHL og FedEx er faktisk langt verre, særlig på vestlandet... :sick:



Skjermbilde 2023-01-22 kl. 21.48.41.png
 
  • Wow
  • Trist
Reaksjoner: Tannhjulet og mph90
UPS klarte å levere pakken min til feil person - den skulle kun utleveres ved fremvisning av ID og signatur. Den blir meldt savnet/tapt hos UPS og jeg fikk heldigvis tilbake pengene mine fra kredittkortselskapet. Et par uker senere dukket det opp et MVA-krav i posten fra UPS for pakken de utleverte til feil person. Da måtte jeg bevise at de hadde utlevert til feil person for å slippe å betale fakturaen.... :cautious:
 
Ventet på pakke fra UPS, ble scannet inn og ut på Gardermoen i en uke uten å leveres. Ringer de og får beskjed om at de venter på betaling av MVA fra meg. Jeg har ikke hørt en dritt, men får en betalingslenke så jeg kan betale på nett og pakken leveres.

Går et par måneder og innser at jeg ikke har fått noen tolldokumenter, kopi av faktura eller noe. Ber om kopi, og får i noen andres navn med en helt annen adresse på…

Ber om at de korrigerer. Noen uker senere får jeg en «fersk» faktura i posten. Gir de beskjed om at den allerede er betalt, noe de klarer å se også, og ber de fikse og klok av skade sende meg en skriftlig bekreftelse på at den er betalt/kopi av kreditnota.

Det tar sin tid, blant annet fordi kundeservice hos UPS ikke klarer å fjerne meg i til-feltet, og sender interne mail til sine sentrale finansfunksjoner til meg flere ganger, som jeg må gjøre dem oppmerksom på så de klarer å ha rett mottaker.

Toppet seg da jeg fikk inkassovarsel på nettopp denne fakturaen… Fy faen for en gjeng.
 
Har opplevd minst 2x å ha mottatt inkassovarsel før fakturaen på mva er mottatt. UPS kan det med å være bedritne, best å holde seg langt unna
 
  • Liker
Reaksjoner: Tannhjulet
Jeg skrev til butikken keg kjøpte fra som er ganske stor. Håpet er at de ringer ups sentralt forteller hvor bedritende de fungerer i Norge. Begynner de å miste firmaer som kunder kan de kanskje skjerpe seg. Sikkert ønsketenkning men..
 
Jeg var på "Kundemottaket" til UPS på Økern i dag. Det var ganske sørgelige greier. Klemt inntil Ring 3 lå det 2kvm store venterommet. Køen gikk ut døra (det var jo tross alt bare plass til 3 mennesker inne) og inne løp det én stakkar og forsøkte å finne pakkene folk skulle ha. Det kan ikke ha vært lett fordi det tok omtrent 10 minutter å betjene hver kunde og noen måtte sågar gå derfra med uforrettet sak. "Kanskje den er her i morgen?" "Når på dagen?" *Slår ut med armene* "Litt utpå dagen, tror jeg".

1,4 stjerner på Google Maps i snitt etter 1200 reviews. Jeg synes det er 0,4 stjerner for mye.

Her er et bilde jeg foreviget av miséren. Legg merke til persiennen som henger på halv tolv i vinduet. Det er jo nesten kunst, det her.

PXL_20230123_155517781.jpg
 
Jeg var på "Kundemottaket" til UPS på Økern i dag. Det var ganske sørgelige greier. Klemt inntil Ring 3 lå det 2kvm store venterommet. Køen gikk ut døra (det var jo tross alt bare plass til 3 mennesker inne) og inne løp det én stakkar og forsøkte å finne pakkene folk skulle ha. Det kan ikke ha vært lett fordi det tok omtrent 10 minutter å betjene hver kunde og noen måtte sågar gå derfra med uforrettet sak. "Kanskje den er her i morgen?" "Når på dagen?" *Slår ut med armene* "Litt utpå dagen, tror jeg".

1,4 stjerner på Google Maps i snitt etter 1200 reviews. Jeg synes det er 0,4 stjerner for mye.

Her er et bilde jeg foreviget av miséren. Legg merke til persiennen som henger på halv tolv i vinduet. Det er jo nesten kunst, det her.

Vis vedlegg 319218
God stedet jo o_O
 
Det hjalp å klage til firmaet pakken stammer fra. Det er jo viktig for de å ha fornøyde kunder som betaler frakten. Jeg vet ikke om ups i Norge er spesielt dårlige. Men det virker jo sånn.
Kanskje er de bedre i usa og den delen av verden.
I går fikk jeg pakken som denne gangen ikke var en klokke
 
Redigert: