Er dette et godt kjøp? 16570

Er denne et godt kjøp, om man får slått av 5000,- ? ;)
Ser ut som at ytre lugs (kronesiden) er smalere enn indre?

Denne klokken tilhører (eller tilhørte?) vel et svært prominent TS-medlem?
I så tilfelle kjøper du nok trygt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og Callahan
Er denne et godt kjøp, om man får slått av 5000,- ? ;)
Ser ut som at ytre lugs (kronesiden) er smalere enn indre?
Artig annonse, litt for ny og feil skive for min del :)
 
Er denne et godt kjøp, om man får slått av 5000,- ? ;)
Ser ut som at ytre lugs (kronesiden) er smalere enn indre?

Rolex har på mange klokker smalere lugs på kronesiden, iallfall på de noe eldre Rolex, regner med at dette er tilfelle også på denne så ikke noe problem.
 
Redigert:
Mange slike svarte Explorer-II klokker som dukker opp for tida. Ingen som er «perfekte», dessverre. Denne er i særdeles god kosmetisk stand, men har en bulk i kassen og en stygg skramme i bezelen, klokken 09.
Uret går ifølge selger udokumentert innen cosc. Hva tror folket om et urverk som er inni en kasse som tydeligvis har fått seg en god smell? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=200326058
 
Rolex har på mange klokker smalere lugs på kronesiden, iallfall på de noe eldre Rolex, regner med at dette er tilfelle også på denne så ikke noe problem.
Var meget sikker på at dette bare var en urban myte?

Edit: Etter litt google kan det hende det er tilfellet på Daytona. På andre er det ikke lett å finne bevis. Noen peker på at en klokke som blir polert fort mister litt mer gods på krone side pga. crown guards som vil gjøre det vanskelig å polere jevnt.
 
Mange slike svarte Explorer-II klokker som dukker opp for tida. Ingen som er «perfekte», dessverre. Denne er i særdeles god kosmetisk stand, men har en bulk i kassen og en stygg skramme i bezelen, klokken 09.
Uret går ifølge selger udokumentert innen cosc. Hva tror folket om et urverk som er inni en kasse som tydeligvis har fått seg en god smell? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=200326058
Jeg mistet en OP39 i flisegulv på jobb fra en hylle på 1,65m. Den landet utrolig nok perfekt på baklokk. Ingen synlige merker og ingen endring i nøyaktighet.

At det er en bulk trenger ikke bety annet at det er en bulk. Ting kan ha vært servet etter bulken om den har medført videre skade.
 
Var meget sikker på at dette bare var en urban myte?

Edit: Etter litt google kan det hende det er tilfellet på Daytona. På andre er det ikke lett å finne bevis. Noen peker på at en klokke som blir polert fort mister litt mer gods på krone side pga. crown guards som vil gjøre det vanskelig å polere jevnt.

Jeg har flere eldre Submariner som alle har tynnere lugs på høyre side, samme med 16600 Sea Dweller og GMT 16710 og den eldre 16760 så noen myte er det vel ikke? Jeg har googlet "upolert Rolex" og funnet en rekke eksempel på at det som man hevder er upolerte klokker også er slik. Som jeg har forstått så har det noe med oppfatningen av symmetri å gjøre, men de nyere Rolex har det ikke så de har vel endret praksis regner jeg med?
 
Redigert:
Jeg har flere eldre Submariner som alle har tynnere lugs på høyre side, samme med 16600 Sea Dweller og GMT 16710 og den eldre 16760 så noen myte er det vel ikke? Jeg har googlet "upolert Rolex" og funnet en rekke eksempel på at det som man hevder er upolerte klokker også er slik. Som jeg har forstått så har det noe med oppfatningen av symmetri å gjøre, men de nyere Rolex har det ikke så de har vel endret praksis regner jeg med?
Vil tro at Rolex selv hadde sagt det hvis så var tilfelle. Finner ikke annet enn anekdoter når det kommer til bevis. Finner også upolerte gamle som har like tykke lugs, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro.
 
Vil tro at Rolex selv hadde sagt det hvis så var tilfelle. Finner ikke annet enn anekdoter når det kommer til bevis. Finner også upolerte gamle som har like tykke lugs, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro.

Ja det er ikke godt å si, skulle tro at Rolex ville sagt noe om det men..
 

Ser dette ut som et godt kjøp? Litt dumt at det ikke er original lenke, men den kan vel skaffes?
Er dette samme klokken? 97-modell, runde lugs, service fra 2019, «seadweller» lenke...??
Hvis det stemmer, satser nye eier på 24k i gevinst.



780979C6-83CA-478C-85E1-D56E1F3ED819.jpeg
 
Det er nok overkant optimistisk for denne klokken, feil lenke og at man kan få en slik klokke for 10-15 lavere pris fra en forhandler.
 
Gode tider for invistorer for tiden!
Er det virkelig det? De som har kjøpt Rolex til blodpriser virker helt desperate for meg. Er vel kun et knippe av de mest populære modellene som faktisk selges til averterte priser. Resten blir liggende uke ut og uke inn. Tenker at det er noe kaldsvetting og søvnløse netter hos disse da Mastercard fakturaen skal gjøres opp og normale julegaver skal handles inn.
 
Av nysgjerrighet; hvilke forhandlere er det du sikter til her?

Forhandlere av brukte klokker som f.eks Watchfinder og Watchmaster. Kan jo se på hva som ligger på Chrono24 også selv om prisene der ofte er urealistisk høyt priset, men en liten sjekk der viser at 16570 er priset mellom 50 og 65k NOK, noe høyere i Europa enn Asia og USA.
 
Redigert: