Hele tråden minner meg om samme forløp som mange andre har hatt på ulike fora gjennom årenes løp. E.g. "Nå lever jeg godt med denne stereoforsterkeren". "Denne DAC-en kan jeg leve med som eneste kilde". "Disse hodetelefonene er alt jeg trenger". "Wow. Tror ikke jeg trenger flere biler enn denne her, altså". "Nirvana. Endelig fant jeg en sykkel jeg kan ha livet ut". Etc.
Dette er ikke ment om kritikk, men observasjoner opp mot ulike hobbier folk har. "Alle" søker det samme. Slippe unna utstyrsgaloppen, og leve lykkelig med "en ting".
Om det gjelder klokker, head-fi, høyttalere, fiskestang, bil, o.l. så tror (understreker tror) jeg at dette ikke handler om produktet - men om personligheten. Har man samlet klokker, og andre ting, og kjent på den gleden i noen år, vil man fremdeles ha en tilbøyelighet å fortsette med det - selv om man innimellom mener man har funnet "the one and only".
Om det gjelder vadestøvler, Oxfordsko, klokker, denim, fluefiske, musikk og annet - så er det intet galt i å prøve ulike ting innen hver genre. Livet er for kort. Det er jo bare gøy, å teste ut nye ting, men innimellom så når man et metningspunkt. For de aller, aller fleste er et slikt metningspunkt (heldigvis) bare midlertidig. Ikke det, det gjelder å nyte disse midlertidige oppholdene også da det er lærerike perioder - på veien videre...