Endgame

Ja, just valget mellom ny eller gammel blir jo en smakssak. Men jeg klarer ikke den nye plasseringen av datovinduet, og så har jeg klådd litt på VCen til @kristianc3 ved et par anledninger, og den er intet mindre enn nydelig IRL.
Ellers er jo @UJU inne på noe når han nevner Zenith. Det er et kraftig undervurdert merke, og de har latterlig mye flott!

Akkurat siste Overseas så foretrekker jeg "simple date" over chrono. Motsatt med den gamle.

@Chronodiver, veldig enig i det du skriver!

Begynte å tenke på noe innenfor Panerai og IWC, men ingen av disse har sportslige ur i 38-42. Ihverfall ikke med in-house. Så kom jeg til å tenke på FPJ. Men WR når ikke opp der.

Slik du beskriver uret står jeg egentlig bare igjen med Patek Aquanaut 5167.

• Liker
Reaksjoner: UJU, flyback og Genta
...
- 38-42MM
- Min. 100M WR
- Budsjett 200K
- Helst Rolex, Nautilus eller Royal Oak.

Favoritt så langt er Vacheron Constantin Overseas 4500V

Vacheron-Constantin-Overseas-4500V-steel-silverdial-trio.jpg

Innspill og alternativer mottas med takk :cool:

Min klare anbefaling: 116500 (iom at 116520 er ute av produksjon) eller Nautilus! :D 100% match på dine specs.

• Liker
Reaksjoner: Gubben11 og flyback
Begynte å tenke på noe innenfor Panerai og IWC, men ingen av disse har sportslige ur i 38-42. Ihverfall ikke med in-house. Så kom jeg til å tenke på FPJ. Men WR når ikke opp der.

Slik du beskriver uret står jeg egentlig bare igjen med Patek Aquanaut 5167.

FPJ liker jeg, litt utradisjonelt og indenpendent kan den gjerne være. Octa Sport må ha litt WR?

Har vurdert 5167, den er virkelig flott. Perfekt størrelse også. Liker dessverre ikke lenken på den og det er litt synd.

Om lenke er et must så styr unna 5167 da den lenka er forferdelig. Men er en av få klokker der gummi er innafor.

Mulig Octa har 100m WR. Men til 200k +\- tenkte jeg mer på Chronometre Bleu.

Vanskelig kompromiss dette her :) VC Overseas er en fantastisk klokke, men dette går på godfølelsen. Tror jeg hadde endt opp med 5167 eller FPJ CB som endgame klokke. Nydelige begge to.

• Liker
Reaksjoner: flyback