Endgame

Begynte å tenke på noe innenfor Panerai og IWC, men ingen av disse har sportslige ur i 38-42. Ihverfall ikke med in-house. Så kom jeg til å tenke på FPJ. Men WR når ikke opp der.

Slik du beskriver uret står jeg egentlig bare igjen med Patek Aquanaut 5167.

FPJ liker jeg, litt utradisjonelt og indenpendent kan den gjerne være. Octa Sport må ha litt WR?

Har vurdert 5167, den er virkelig flott. Perfekt størrelse også. Liker dessverre ikke lenken på den og det er litt synd.
 
Om lenke er et must så styr unna 5167 da den lenka er forferdelig. Men er en av få klokker der gummi er innafor.

Mulig Octa har 100m WR. Men til 200k +\- tenkte jeg mer på Chronometre Bleu.

Vanskelig kompromiss dette her :) VC Overseas er en fantastisk klokke, men dette går på godfølelsen. Tror jeg hadde endt opp med 5167 eller FPJ CB som endgame klokke. Nydelige begge to.
 
  • Liker
Reaksjoner: flyback
Gjerne det. Men sportslig og ikke utpreget dykker, vet ikke om det er mange alternativer da?

Gøy å bruke andres penger ;)


IMG_5099.JPG
IMG_5100.JPG
 
Har selv lekt med tanken på én klokke mange ganger. Så skjønner jeg at jeg MÅ ha to å bytte på. Så blir jeg ille til mote av å tenke på bare å ha to.....ja, så var den tanken borte. ;)
 
Mye pent, men for min del blir de fleste for store. Forbanna oversize urmote altså...:mad:
38mm, 10.77mm tykk. Ikke nok magi for meg personlig, men absolutt en kandidat til enklokke-utopi.
blancpain_01.jpg


Som trådstarter selv nevner, El Primero Original 1969 er en svært fornuftig kandidat. Tidløs design som du ikke går lei av. Horologisk viktig. Prislapp på 50-60' ny. Fåes også med lenke, men matcher svært mange reimer. Blikkfang for de uinvidde, anerkjennede nikk fra de invidde. Går til dress og jakt, bare juster reimvalg.
Med ditt budsjett kan du til og med se på A386, men vintage er muligens for skjørt til bruk 360 dager i året.
55.jpg


Ellers er det ikke juks å tenke Reverso. ;)
JLCGrandeReversoDuoUltraThin_6.jpg
 
Skulle jeg selv gått for én klokke hadde det blitt 116610 eller SD4K. Alle fordelene med en moderne klokke, samt tåler juling. Nå skal du ikke ha moderne Rolex da.... Og ikke Rolex i det hele tatt....

Vanskelig.

Apple watch? :D