Endgame

flyback

Støttemedlem
Medlem
12. okt. 2010
Innlegg
4.203
Sted
Inderøy
Leker litt med tanken om å kjøpe mitt siste ur, og med unntak av noe arvegods, eneste ur.

Kriterier: (Ikke absolutte, men tett på)

- Nytt/NOS
- Stål
- Anvendelig, mot sportslig
- Tidløs
- 38-42MM
- Min. 100M WR
- Budsjett 200K
- Ikke Rolex, Nautilus eller Royal Oak.

Favoritt så langt er Vacheron Constantin Overseas 4500V

Vacheron-Constantin-Overseas-4500V-steel-silverdial-trio.jpg


Innspill og alternativer mottas med takk :cool:
 
Det var en forferdelig avgrensing; ikke Nautilus, Royal Oak eller Rolex!

Hvorfor bruke så mye som 200K da? Hvis man skal ha en only watch er det kanskje lurt å kjøpe noe man ikke er altfor redd for. Hva med en IWC Mark XVIII? 40mm, vanntett, klassisk, funker til sport. Og ikke for dyr.

Ny Vacheron Overseas er omtrent like lurt kjøp som Hyundai SUV til 700K. Det ville jeg droppet i alle fall.
 
  • Liker
Reaksjoner: flyback
kjøpe mitt siste ur

Det var en forferdelig avgrensing; ikke Nautilus, Royal Oak eller Rolex!

Hvorfor bruke så mye som 200K da? Hvis man skal ha en only watch er det kanskje lurt å kjøpe noe man ikke er altfor redd for. Hva med en IWC Mark XVIII? 40mm, vanntett, klassisk, funker til sport. Og ikke for dyr.

Ny Vacheron Overseas er omtrent like lurt kjøp som Hyundai SUV til 700K. Det ville jeg droppet i alle fall.
Han snakker om sitt siste kjøp noen sinne - derav tittelen på tråden. Antar derfor at annenhåndsverdi betyr like mye som en fjert i vinden.
Så derfor, om det er en Hyundai SUV til 700k man vil ha, kjøp den.
 
Takk for innspill.

Den er skikkelig flott, @Preacher. Jeg synes uansett den nye er litt flottere ;)

ALS, blir ikke det litt dressy, dyrt og mykt? @UJU. GO Panograph er jo sylfrekk, men skeptisk til gull. Ligner kanskje litt vel mye på Lange 1 også :cool:

GO_Panograph_AWOTW_hero_2.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Ny Vacheron Overseas er omtrent like lurt kjøp som Hyundai SUV til 700K. Det ville jeg droppet i alle fall.

Jeg kjenner lite til VC annet enn at jeg anser Overseas chrono som en av mine teoretiske drømmeklokker.
Så derfor er jeg meget nysgjerrig på dette utsagnet.
Hva ligger i det? Enormt manglende kvalitet og opplevd kvalitet? Enormt verditap, eller alt?
Bør drømmen min om en VC overseas i klokkeboksen om noen år skrotes?
 
Det var en forferdelig avgrensing; ikke Nautilus, Royal Oak eller Rolex!

Hvorfor bruke så mye som 200K da? Hvis man skal ha en only watch er det kanskje lurt å kjøpe noe man ikke er altfor redd for. Hva med en IWC Mark XVIII? 40mm, vanntett, klassisk, funker til sport. Og ikke for dyr.

Ny Vacheron Overseas er omtrent like lurt kjøp som Hyundai SUV til 700K. Det ville jeg droppet i alle fall.

Takk for innspill. Uret trenger ikke å koste 200K. Uret blir forsikret og vil bli brukt til hverdags. Annenhåndsverdi er ikke veldig viktig. Det må derimot gi "go-følelsen" :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Hele mitt liv er et eneste endgame. Gjør det. Leter selv etter potensiell avløser. Hadde jeg hatt ditt budsjett ville den VCen vært topp 2 minst.

Hvorfor ikke legge hele potten i ett ur. Det gjelder uansett prisklasser tenker jeg.

Jeg tenkte litt på deg når jeg laget denne tråden ;) Hvilken annen kandidat har du som "topp 2?"
 
Litt kjipt at de ikke kan lage klokker med 100m wr.
Både GO og ALS har vel max 50m wr?:(

Hva med Zenith El Primero?
Disse har jo stort sett 100m wr.
Er litt i samme tankeprosessen selv.
Har akkurat de samme kriteriene også:cool:.
 
  • Liker
Reaksjoner: flyback
Vet du her og nå måtte det blitt Overseas forrige modell. Da gjerne Dual time med grå skive og titanbezel. Eller en hvilken som helst utgave av forrige generasjon egentlig. Jeg synes de var svært dristige med nytt design da de dempet Malteserkors temaet. Jeg trengte litt tid men nå er det bare perfekt. De hoppet etter Wirkola.

Ny modell trumfer også med nytt heftig urverk. Det er ingen hemmelighet at forrige generasjon ble sett på som litt "lette" under panseret.

Av de tre stores sportsur, eksisterer kun Overseas i min verden.

Hadde jeg hatt pengene hadde jeg gjort det.
 
:eek:
Litt kjipt at de ikke kan lage klokker med 100m wr.
Både GO og ALS har vel max 50m wr?:(

Hva med Zenith El Primero?
Disse har jo stort sett 100m wr.
Er litt i samme tankeprosessen selv.
Har akkurat de samme kriteriene også:cool:.

Oi! Zenith El Primero er et meget godt alternativ, denne på 38,5mm hadde jeg lett kunne hatt som eneste ur. Kommer på lenke også.

03_2150_400_69_C713_5.jpg


"Akkurat samme kriterier"

Ikke Rolex... :eek:?
 
Jeg synes uansett den nye er litt flottere ;)
Ja, just valget mellom ny eller gammel blir jo en smakssak. Men jeg klarer ikke den nye plasseringen av datovinduet, og så har jeg klådd litt på VCen til @kristianc3 ved et par anledninger, og den er intet mindre enn nydelig IRL.
Ellers er jo @UJU inne på noe når han nevner Zenith. Det er et kraftig undervurdert merke, og de har latterlig mye flott!
 
Ja, just valget mellom ny eller gammel blir jo en smakssak. Men jeg klarer ikke den nye plasseringen av datovinduet, og så har jeg klådd litt på VCen til @kristianc3 ved et par anledninger, og den er intet mindre enn nydelig IRL.
Ellers er jo @UJU inne på noe når han nevner Zenith. Det er et kraftig undervurdert merke, og de har latterlig mye flott!

Akkurat siste Overseas så foretrekker jeg "simple date" over chrono. Motsatt med den gamle.

@Chronodiver, veldig enig i det du skriver!
 
Begynte å tenke på noe innenfor Panerai og IWC, men ingen av disse har sportslige ur i 38-42. Ihverfall ikke med in-house. Så kom jeg til å tenke på FPJ. Men WR når ikke opp der.

Slik du beskriver uret står jeg egentlig bare igjen med Patek Aquanaut 5167.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU, flyback og Genta
...
- 38-42MM
- Min. 100M WR
- Budsjett 200K
- Helst Rolex, Nautilus eller Royal Oak.

Favoritt så langt er Vacheron Constantin Overseas 4500V

Vacheron-Constantin-Overseas-4500V-steel-silverdial-trio.jpg


Innspill og alternativer mottas med takk :cool:

Min klare anbefaling: 116500 (iom at 116520 er ute av produksjon) eller Nautilus! :D 100% match på dine specs.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11 og flyback