Endelig fått grail/drømmeklokke hvor lang tid……

Medlem
26. juli 2014
Innlegg
385
Sted
Hokksund
Som teksten over sier lurer jeg på hva som er normalen her:
Du har endelig fått en grail/drømmeklokke f.eks etter lang ventetid fra ad eller endelig funnet brukt og du går all in og kjøper og er superfornøyd!
hvor lang tid går det før du begynner å tenke/planlegge neste klokkekjøp??
Begynner å tro jeg er gal!
bilde for oppmerksomheten ikke ny,
3AC344D3-E6B6-4037-8EF6-1BE4F3595F5F.jpeg
bare nyservet!
 
Som teksten over sier lurer jeg på hva som er normalen her:
Du har endelig fått en grail/drømmeklokke f.eks etter lang ventetid fra ad eller endelig funnet brukt og du går all in og kjøper og er superfornøyd!
hvor lang tid går det før du begynner å tenke/planlegge neste klokkekjøp??
Begynner å tro jeg er gal!
bilde for oppmerksomheten ikke ny, Vis vedlegg 272086bare nyservet!

Tror du må oppsøke hjelp, kan aldri tenke meg at det er noen andre her inne som lider av samme problem…
 
Ikke lang tid som regel...

Men min grail er bare det inntil den et kjøpt sannsynligvis, selv om jeg vel egentlig ikke har hatt noen skikkelig grail i form av å tenke at det er end game, eller ventet i flere år.

Har forsåvidt ventet på en PP er par år, men forhandler ville stryke meg fra liste nå når jeg spurte om status, fordi jeg ikke var lokal kunde. Jeg sa det var dårlig gjort selv om jeg forstår det, men når man først står på liste (med opplyst hvilken plass) har man et håp, selv om man forstår lokale/vip kan bli prioritert. Svaret var at jeg fortsatt kan stå på liste, men det betyr ikke at de vil selge til meg... Så der er min holy grail. Det er håp, men mest sannsynlig ikke mer. Men er ikke det selve definisjonen av holy grail? En uoppnåelig drøm? Og hvis den blir realitet, så er det per definisjon ikke noen holy grail? :p
 
Har forsåvidt ventet på en PP er par år, men forhandler ville stryke meg fra liste nå når jeg spurte om status, fordi jeg ikke var lokal kunde.

-Det høres jo ut som et nytt nivå av nesen i sky - skal man måtte legge inn en leilighet innenfor Ring 3 i budsjettet for å komme på venteliste for enkelte merker?
 
  • Liker
Reaksjoner: Bjolsen
-Det høres jo ut som et nytt nivå av nesen i sky - skal man måtte legge inn en leilighet innenfor Ring 3 i budsjettet for å komme på venteliste for enkelte merker?
Kanskje litt avsporing, men en ting er hva som må til for å komme inn på lista, en annen når man først har klart å komme på venteliste, for deretter å bli kastet ut. På tross av at jeg ikke har handlet før, så burde de jo til en viss grad stå for det de har lovet. Nå har jeg ikke forsøkt å komme på noen andre sin liste ila over 2år, og det har jo ikke akkurat blitt lettere. Som sagt, så tror jeg dette er min holy grail jeg aldri får. Og hvis det likevel skulle skje, finner jeg sikkert en ny grail å sikle etter, hehe...
 
jakten på »grail» må være smertefull, skuffelse og fornedrelse. Får en tilslag, må en snu i døra og søke smerte et annet sted
 
  • Liker
Reaksjoner: OddE og Bjolsen
Et meget betimelig problemstilling du stiller her @Bjolsen
Hvorfor er det slik at når du har den i hus så begynner nesten alltid en ny prosess og murre :rolleyes:
Et triks for og holde liv i godfølelsen er og bytte remmer titt og ofte.
Du er jo hublotmann og jeg har sett mange flotte remmer på dine klokker oppigjennom åra:)
Dette funker for meg til dels.
Trur faktisk ikke vi evner og se på hvilken fantastisk klokke vi egentlig har!
Man blir så vant til den flott 'utsikten' at men tar den for gitt og verdsetter den som kun vanlig.
Men spør en klokkevenn da om hva han/henne syns om nettopp denne klokken/utsikten!
Du vil garantert få til svar 'for en fantastisk klokke du har' eller, du er så sykt heldig som har mulighet til og ha noe sånn! Noe i den duren.... Ja vel! Er jeg det? Ja du er faktisk det! Men du er blitt blind min venn.
Ergo handler det om og endre fokus og la ting etablere seg over tid. Legge den gjerne i safèn en stund og kjenn på sugen som sakte men sikkert kommer snikende straks du smeller døra igjen.
Når du så ikke klarer og vente lengre, og må bare ta den ut! Det er da du skal vente litt lengre:eek:
Dette trener den mentale muskel noe enormt! Prøv det. Er der selv nå med en av mine klokker.
En jeg var lei av, og nå er jeg nærmest rabiat etter og åpne safén og kjenne på godfølelsen igjen.

Har du en alvorlig diagnose rundt dette, kan du sende klokken til deg selv med EON og få en fresh ny start med unboxing og det hele.
Litt selvbedrag må man ha i denne bransjen for og overleve.....
God helg, og husk på og pakk inn klokken godt om du velger og følge mitt siste råd;)
 
Så lenge man fortsetter å scrolle på instagram, klokkeforum osv så finnes det ikke håp. Neste fristelse er alltid rett rundt hjørnet. Eneste løsning er å logge av, bruke tiden på andre ting og nyte det man har. Men det betyr jo å si farvel til denne deilige hobbyen..
 
Så lenge man fortsetter å scrolle på instagram, klokkeforum osv så finnes det ikke håp. Neste fristelse er alltid rett rundt hjørnet. Eneste løsning er å logge av, bruke tiden på andre ting og nyte det man har. Men det betyr jo å si farvel til denne deilige hobbyen..
+1

Eller at @Timekeeper tar seg et par vinglass for mye en kveld og legger ut Datographen for salg. Da kan jeg kanskje endelig sove uten å drømme :)
 
Planleggingen foregår konstant. Får jeg inn "holy grail" idag (noe som ikke finnes), er allerede neste grail planlagt for lengst. Jeg planlegger ofte i lang tid fremover. Jakten etter den neste klokken via google, Instagram og YouTube er jo det kjekkeste.

Det er behagelig å lese kommentarene her. Da ser jeg at jeg ikke er alene om å hele tiden være på jakt. Det er ikke det at det ikke nytes, men researchen og planleggingen må jo ofte gjøres år i forveien for å få tak i enkelt godbiter.
 
Ref denne tråden i startgropen om "klokkesamling":


Nærmere bestemt punkt 6 :)

LarsB