En tråd om barbering

Jeg har kjøpt en pakke med 6 forskjellige barberbladtyper fra barbershop: https://www.barbershop.no/collectio...ts/barberbladpakke-tradisjonelle-barberblader

Hvis man har lyst til å prøve forskjellige blader kan den anbefales. Jeg har de siste par årene brukt Mühles egne blader til min R89-høvel. Nå tester jeg Astra-blader og kan vel ikke annet si enn at det blir en glatt barbering med de også.

Astra er god økonomi-blad.
Etter over 10 år med denne type barbering nå, og testing av mye rart liker jeg Feather og Gilette Silver Blue best. Feather er kanskje skarpest av alle, men blir sløv fort.
Personna lab blue (Medical) er også blant de beste.
 
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Astra er god økonomi-blad.
Etter over 10 år med denne type barbering nå, og testing av mye rart liker jeg Feather og Gilette Silver Blue best. Feather er kanskje skarpest av alle, men blir sløv fort.
Personna lab blue (Medical) er også blant de beste.

+1 for Feather!
 
Har nu prøvd barbersepen fra Casswell&Messey og fått tilbakemelding fra andre som også har prøvd den. Tilbakemeldingene har vært gode, men efter min mening så ga den i utgangspunktet ikke den skum som jeg hadde forventet. Men jeg står alene angående dette, men tilbakemeldingene er motsatt. Men skummet viser seg å komme, i den riktige balansen mellom varmt vann og sepen.

Men har denne sepen "skjulte" verdier? Aldri har jeg opplevd en barbersepe som myknet skjegget mer enn denne. Da minnes jeg jeg året 1965. Gillette lanserte skum i beholder, navnet var Fome, og den skal eksistere fremdeles. Skummet skal legges direkte på skjegget, uten at skummet skulle masseres inn, men dette må gjøres rett efter en ansikts vask eller dusj, og la de stedene som skal barberes fremdeles være våte. Fomen skal ha et stoff som mykner skjegget, og hvis vi da ikke barberer oss med en gang, mistes effekten.

Muligens er det noe av det samme som skjer med C.M. No Six.
 
Har ikke testet den, men har testet mye rart.
Noen såper bare funker uten noe om, og men.. Andre såper er så tertefine at de skal ha det akkurat som de vil :rolleyes:
 
Har prøvd mye forskjellig, få som ikke funker ok eller bedre for min del. Proraso grønn blir daily beater. Alfa Omega er uansett en dusj først.
 
Jeg har brukt produktene til truefitt & hill en god stund og er veldig fornøyd med de. Sandalwood barbersåpen funker og lukter skikkelig bra.
Ultimate comfort balm er passe fet og god, men, Antica barbieria colla Apricot Hull er den beste balmen jeg har prøvd til nå
 
At Truefitt&Hill oser av kvalitet, sammen med Trumper og flere andre merker tror jeg de fleste vil være enig med meg. Selv opplever jeg at T&H kan tørke litt ut huden min. Dessverre ser det nu ut til at disse to merkene har sluttet med å produsere aftershave, og flere kan følge efter. Å bruke cologne som en erstatter vil jeg ikke anbefale av flere grunner.