En tråd om barbering

Skal du handle nytt, kan du også se på Mongoose Razor. Jeg har 1. versjon, og kan anbefale den. Er SE, ikke DA.
 
  • Liker
Reaksjoner: OJ82
her er en virkelig god vintage såpe - anbefales!

image.jpeg

image.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: OJ82
Var vel egentlig pga min nye interesse for klokker jeg kom hit, men artig å se at også andre deler min interesse for kvalitetssaker også når det kommer til barbering. Selv så sparer jeg til større skjegg, men stafety razoren gjør jobben på hals og kanter ( for ikke å snakke om hvalnøttene ).
 

Vedlegg

  • 5B6155B9-F0B0-4369-9CF1-438FBEE3071D.jpeg
    5B6155B9-F0B0-4369-9CF1-438FBEE3071D.jpeg
    133,4 KB · Visninger: 0
  • F57D2CFE-6524-4618-A7FE-AAE3AED5DF94.png
    F57D2CFE-6524-4618-A7FE-AAE3AED5DF94.png
    871,7 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: gooner87
Nye favoritter. Beard Monkey er helt super i skjegget. Er passe sticky, bra hold og ingen shine/glans. Capt Fawcett's bartevoks er noe av det mer holdbare som finnes. Funker til ekspedisjoner og lystige lag.
IMG_20181211_172139.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Fredrik4628
Jeg har et lite skjeggforsøk gående i vinter. Etter frøyt tre uker barberte jeg halsen og litt på kinnbeina for å få et definert og innrammet skjegg, og var ganske fornøyd med resultatet, selv om jeg fortsatt ville ha det litt fyldigere. Probemet mitt etter drøt ytterligere en uke, er at skjegget mitt er relativt krøllete og veldig stritt. Jeg bruker (vanlig) balsam i det tre ganger i uken etter vask, og grer det et par ganger om dagen med vanlig kam, noe som hjelper litt. Ordentlig kam av tre og en villsvinbørste er på vei i posten. Det samme er et testsett med litt ulike typer pomader og oljer, men sistnevnte tror jeg ikke jeg kommer til å bruke, da jeg ikke er interessert i en shiny look.

Men jeg trenger noe mer glattene. Jeg er ikke ute etter et langt skjegg, men et veltrimmet og relativt kort helskjegg. Men det blir vanskelig så lenge skjeggstråene spriker alle retninger som en velbrukt oppvaskkost av ståltråd. Alle tips jeg finner om produkter og metoder handler om skjegg som lengre enn det jeg i utgangspunktet ser for meg. Er det håp om at det bedrer seg etter et par uker til, når det har blitt verre den siste uken?

Satser på det er innenfor å spørre her, siden det ikke finnes en egen skjeggtråd, så vidt jeg vet.
 
Jeg har et lite skjeggforsøk gående i vinter. Etter frøyt tre uker barberte jeg halsen og litt på kinnbeina for å få et definert og innrammet skjegg, og var ganske fornøyd med resultatet, selv om jeg fortsatt ville ha det litt fyldigere. Probemet mitt etter drøt ytterligere en uke, er at skjegget mitt er relativt krøllete og veldig stritt. Jeg bruker (vanlig) balsam i det tre ganger i uken etter vask, og grer det et par ganger om dagen med vanlig kam, noe som hjelper litt. Ordentlig kam av tre og en villsvinbørste er på vei i posten. Det samme er et testsett med litt ulike typer pomader og oljer, men sistnevnte tror jeg ikke jeg kommer til å bruke, da jeg ikke er interessert i en shiny look.

Men jeg trenger noe mer glattene. Jeg er ikke ute etter et langt skjegg, men et veltrimmet og relativt kort helskjegg. Men det blir vanskelig så lenge skjeggstråene spriker alle retninger som en velbrukt oppvaskkost av ståltråd. Alle tips jeg finner om produkter og metoder handler om skjegg som lengre enn det jeg i utgangspunktet ser for meg. Er det håp om at det bedrer seg etter et par uker til, når det har blitt verre den siste uken?

Satser på det er innenfor å spørre her, siden det ikke finnes en egen skjeggtråd, så vidt jeg vet.

Det er definitivt skjeggolje du er ute etter. Du får ikke Brylcrême-look i skjegget, men oljen glatter ut, tilfører fuktighet og lar deg forme skjegget. Skjegget blir ikke «fett», men samarbeidsvillig. Vil du ha enda strammere look, kanskje også i barten, er pomader og voks tingen.
 
Jeg har et lite skjeggforsøk gående i vinter. Etter frøyt tre uker barberte jeg halsen og litt på kinnbeina for å få et definert og innrammet skjegg, og var ganske fornøyd med resultatet, selv om jeg fortsatt ville ha det litt fyldigere. Probemet mitt etter drøt ytterligere en uke, er at skjegget mitt er relativt krøllete og veldig stritt. Jeg bruker (vanlig) balsam i det tre ganger i uken etter vask, og grer det et par ganger om dagen med vanlig kam, noe som hjelper litt. Ordentlig kam av tre og en villsvinbørste er på vei i posten. Det samme er et testsett med litt ulike typer pomader og oljer, men sistnevnte tror jeg ikke jeg kommer til å bruke, da jeg ikke er interessert i en shiny look.

Men jeg trenger noe mer glattene. Jeg er ikke ute etter et langt skjegg, men et veltrimmet og relativt kort helskjegg. Men det blir vanskelig så lenge skjeggstråene spriker alle retninger som en velbrukt oppvaskkost av ståltråd. Alle tips jeg finner om produkter og metoder handler om skjegg som lengre enn det jeg i utgangspunktet ser for meg. Er det håp om at det bedrer seg etter et par uker til, når det har blitt verre den siste uken?

Satser på det er innenfor å spørre her, siden det ikke finnes en egen skjeggtråd, så vidt jeg vet.


Muligens er du en av de få som i dag har skjeggvekst, og ikke bare hår i ansiktet. Et ordentlig skjegg skal egentlig ikke friseres. Selv om det for 30 til 50 år siden ikke "fantes" skjegg, er dette av nyere oppfinnelse, angående oljer og den slags. I mine øyne er det som i dag blir brukt i skjegget noe g...... Bartevoks er noe annet. Har du stålull skjegg, da tviler jeg på at skjegget kan glattes ut med skjeggolje.

Skjegget skal klippe i fasong, noe som, og da kan du få et skjegg som ikke spriker i alle retninger. Selv er jeg barber av den meget gamle skolen.
 
Har noen tips til en after shave lotion/balm bortsett fra Nivea Sensitive, som er helt parfymefri?

Jeg har en et helt arsenal av gode parfymer/dufter, og liker ikke AS som kræsjer duftmessig
 
Har noen tips til en after shave lotion/balm bortsett fra Nivea Sensitive, som er helt parfymefri?

Jeg har en et helt arsenal av gode parfymer/dufter, og liker ikke AS som kræsjer duftmessig

Må det spesifikt være after shave? Selv er jeg glad i rene fuktighetskremer fra Biotherm, Clarins, Bad Norwegian og L’Oreal.