En tråd om barbering

Jeg har tidligere bare brukt barbershop.no når jeg skulle fylle opp skapet igjen med lekre barberprodukter men kom over en annen side som jeg vil anbefale til alle andre. Shavecare.no, fremdragende service og bedre priser. Pakken min ble til og med sendt avgårde på en søndag(!)

:)

Er det noen fysiske butikker i Oslo med greit utvalg av Truefit & Hill, Taylor of Old Bond street etc? Kunne tenkt meg å lukte litt på aftershave balm/krem før jeg kjøper. Har tatt sjansen på å kjøpe barberkrem med duft - Taylor of Old Bond Street, Lemon & Lime - og selv om jeg var veldig fornøyd med den, er det litt risikabelt å kjøpe duftprodukter uten å teste først.Synd akkurat den lukten ikke finnes som aftershave balm, liker den godt.

Nå barberer jeg meg ofte på kvelden, så egentlig burde jeg vel heller forsøke å finne en god cologne og ikke bry meg så mye om lukt på barberingsprodukter. :p

@gert - best utvalg fysisk har jeg funnet hos Dapper (dapper.no på Grünerløkka)
Mener det er mye av Barbershop sitt sortimang de fører i butikk.

Redigert av en moderator:
Ja, det tror jeg stemmer, mener noen her eller på et annet forum har skrevet at det er samme folkene bak. Synes Dappers konsept virker drøyt hipsteraktig, men overlever vel en tur innom likevel. ;) Takk for tips.

Dapper har utvalget til Barbershop ja og du kan teste produktene i butikken. De er akkurat ferdig med salong der også, så man kan bestille en proff barbering og hårklipp :) Morsom opplevelse.

hairwax.no har også en del produkter og for de som bor i nærheten av strømmen så kan man hente der.

1488289_10152713820486153_5070901303885270373_n.jpg

Bruker en Mühle R89 med Feather blader og det funker veldigt bra for meg.

Resten av innholdet:
Truefitt & Hill Pre Shave Oil
Truefitt & Hill Sandalwood shaving Cream
Truefitt & Hill Ultimate Shaving Cream
Truefitt & Hill Sandalwood Aftershave balm
Fitjar Såpekokeri Villmann Barberkrem
Fitjar Såpekokeri Miklagard Barbersåpe
Fitjar Såpekokeri Miklagard Kjakesmurning
Fitjar Såpekokeri Slåtterøy (Lighthouse Bay Rum) Kjakesmurning
Crabtree & Evelyn West Indian Lime shaving cream
Crabtree & Evelyn West Indian Lime Aftershave balm
Mühle after shave lotion - sandalwood

Allt er nydelig men det er lite som slår T&H Sandalwood totalopplevelsen :)

Redigert:
Er det noen som er kjent med barbershops i trondheims området? Tar turen dit i helgen, og hadde vært fint å få stukket innom et sted mens madamen bruker dagen på ikea..

Etter å ha lest denne tråden fant jeg ut at jeg måtte prøve barbering på gamlemåten. Sendte avgårde en bestilling til barbershop.no som kom i dag. Godt fornøyd med servicen; gratis levering på døren, fint pakket inn og litt forskjellige testprodukter lagt ved er ting jeg liker.

Jeg kjøpte et Mühle barbersett som virker å være av god kvalitet, Proraso barberkrem og diverse andre produkter fra Baxter of California og Lucky Tiger.

Første barbering ble glatt og fin, og ikke et eneste kutt!

Testet denne i dag. Veldig uvant, selv om jeg er vant til DE. Virker som selve barberingen ble veldig bra :)

SH31R-NEW.jpg

Digger Jermyn Street lemon & lime selv. Gir meg nesten lyst til å flytte barberingen til morgenen, men blir ofte for lite tid.

Fin den, men en av de man må passe på å bruke nok vann med (som Body Shop sin). Utrolig herlig lukt, perfekt til lørdag når man har litt bedre tid. Azko har dog den aller beste lukta, men som såpe enda litt med arbeid.

Kjøpte Lemon & Lime i butikken i Jermyn Street og benyttet anledningen til å få en hårklipp hos barbereren i bakrommet. Veldig kul opplevelse!

Fin den, men en av de man må passe på å bruke nok vann med (som Body Shop sin). Utrolig herlig lukt, perfekt til lørdag når man har litt bedre tid. Azko har dog den aller beste lukta, men som såpe enda litt med arbeid.

Kjøpte Lemon & Lime i butikken i Jermyn Street og benyttet anledningen til å få en hårklipp hos barbereren i bakrommet. Veldig kul opplevelse!
Absolutt. I starten prøvde jeg med mer krem på kosten da jeg ikke ble fornøyd med skummet, men viste seg at det var mer vann som trengtes.

Sikkert kjempe dårlig stemning å komme med et sånt spørsmål her, men har noen en MASKIN å anbefale? Typ Braun 7-serie, men helst halve prisen typ?

Vanskelig å velge.