En tråd om barbering

Har fulgt med på denne tråden en stund nå.

Jeg har brukt kost og såpe over en lengre tid, men har niholdt på Mach 3. På tide å gå for ett blad - og snart kniv, kanskje?

I og med at jeg overhodet ikke klarer å gjøre noe halvveis, så gikk det inn en bestilling på kr 1800 i går.....jepp, billig dette ja...:eek:

Oj. Han og broren(?) så jeg sist jeg var i Stavanger. I en komfirmasjon... man husker folk med sånne tatoveringer. Kjedelige greier....

Fikk faktisk denne typen for ca en uke siden, bare 4 år eldre. Dette er min første ordentlige høvel, og jeg er kjempe fornøyd :)

146501F5-D82E-447B-9356-19357F3347D9-6051-000002D6CA2D4D5B.jpg

Første knivbarbering er unnagjort. Feather Artist Club DX med Feather Pro blad. Planen var å kun ta høyre kinn WTG, så fortsette resten av barberingen med R41. Litt skjelven i begynnelsen, men gikk overraksende bra. Så bra faktisk, at jeg bestemte meg for å ta hele ansiktet med kniven på første pass (WTG).

Den kommuniserte til meg når jeg kom til venstre kjeve: "Respekter meg!". En rød stripe på ca 2cm kom til syne. Ooops..! Heldigvis var det ikke dypt, og blodet stanset før jeg ble ferdig med første pass.

Dette gikk jo bra. Jeg fortsatte med kniven. Skummet opp ansiktet igjen. Istede for å ta den vanlige prosedyren med XTG så tok jeg et nytt WTG pass. Trenger ikke pushe flaksen min (noe jeg gjorde senere!).

Pass nr. to gikk unna som en fryd. Ingen nye kutt. Rinset ansiktet og kjente en gjevn overflate med tiny stubber over hele ansiktet og halsen. Vi går for pass nr.3: ATG! :eek:

Begynte på høyre siden, og fikk bare tatt et par cm før det ble et nytt kutt. Den beit godt i huden. Utrolig mye vanskeligere å føre kniven oppover. Change of plan: WTG!

Etter 3 pass med WTG så ble det to kutt. Kjørte alum block over ansiktet, og det stoppet blødningen. Ikke så gale med andre ord. Lukket porene med iskaldt vann, og påførte aftershave. Etterpå merket jeg en del razor burn på halsen, så har nok hatt litt for mye press der.

Alt i alt en spennende opplevelse fylt med adrenalin, men ikke så skremmende som jeg trodde det skulle bli. På ingen måte BBS, men nok til å bli godkjent. Gleder meg til i morgen! :D

8405231958_a4c78bbaef_z.jpg

Kan forresten anbefale Simpson Chubby 2 Super Badger. Tettpakket med hår som gir den en veldig god backbone (den klarer å stå opp ned på hårene!), samtidig som den holder godt på vann og maserer ansiktet bedre enn f.eks Mühle kosten min :)

Selger Mühle Sophist settet dersom noen er interessert :)

Redigert:
WTG, XTG, ATG, BBS - med alle disse TBF'ene er det ikke lett å følge med, men mistenker at jeg kommer savne alunblokk/blodstiller når min shavette kommer. Heldighvis er jeg kun en med-veksten-barbør

Veldig tragisk. 26 år :(

Thomas klippet meg sist jeg var der. Fantastisk hyggelig og dyktig kar. Alltid godt humør og masse latter. Har kjent han og broren Kjetil siden videregående. Dette var utrolig tragiske nyheter. Dagen i går fikk en tragisk vending..

Hvil i fred Thomas.

Utrolig trist, spesielt når det er en ung mann som har hele livet foran seg.

Thomas: Spennende, jeg er spent på å se hvordan det utvikler seg.

Jepp - hadde min første DE-barbering i går (startet med Derby) og dette gikk jo svært så bra. Det gikk faktisk så bra at jeg hev Giletten i søpla:D

Det ble bestilt en reisehøvel også som jeg snart får brukt...må bare finne ut hvordan jeg skal får med barberblader på fly:confused:

Satser nå hard på kniv før sommerferien!

Jepp - hadde min første DE-barbering i går (startet med Derby) og dette gikk jo svært så bra. Det gikk faktisk så bra at jeg hev Giletten i søpla:D

Det ble bestilt en reisehøvel også som jeg snart får brukt...må bare finne ut hvordan jeg skal får med barberblader på fly:confused:

Satser nå hard på kniv før sommerferien!

Eneste måten å få med seg barberblader på fly er i innsjekket bagasje, har man ikke innsjekket bagasje kan det være lurt å ta med seg en moderne Gillette/engangshøvel, alternativt man kjøper en 5-pakning blader når man kommer fram, problemet er at det kan være litt vanskelig å få tak i der og da...