Første knivbarbering er unnagjort. Feather Artist Club DX med Feather Pro blad. Planen var å kun ta høyre kinn WTG, så fortsette resten av barberingen med R41. Litt skjelven i begynnelsen, men gikk overraksende bra. Så bra faktisk, at jeg bestemte meg for å ta hele ansiktet med kniven på første pass (WTG).
Den kommuniserte til meg når jeg kom til venstre kjeve: "
Respekter meg!". En rød stripe på ca 2cm kom til syne. Ooops..! Heldigvis var det ikke dypt, og blodet stanset før jeg ble ferdig med første pass.
Dette gikk jo bra. Jeg fortsatte med kniven. Skummet opp ansiktet igjen. Istede for å ta den vanlige prosedyren med XTG så tok jeg et nytt WTG pass. Trenger ikke pushe flaksen min (noe jeg gjorde senere!).
Pass nr. to gikk unna som en fryd. Ingen nye kutt. Rinset ansiktet og kjente en gjevn overflate med tiny stubber over hele ansiktet og halsen. Vi går for pass nr.3: ATG!
Begynte på høyre siden, og fikk bare tatt et par cm før det ble et nytt kutt. Den beit godt i huden. Utrolig mye vanskeligere å føre kniven oppover. Change of plan: WTG!
Etter 3 pass med WTG så ble det to kutt. Kjørte alum block over ansiktet, og det stoppet blødningen. Ikke så gale med andre ord. Lukket porene med iskaldt vann, og påførte aftershave. Etterpå merket jeg en del razor burn på halsen, så har nok hatt litt for mye press der.
Alt i alt en spennende opplevelse fylt med adrenalin, men ikke så skremmende som jeg trodde det skulle bli. På ingen måte BBS, men nok til å bli godkjent. Gleder meg til i morgen!
Kan forresten anbefale Simpson Chubby 2 Super Badger. Tettpakket med hår som gir den en veldig god backbone (den klarer å stå opp ned på hårene!), samtidig som den holder godt på vann og maserer ansiktet bedre enn f.eks Mühle kosten min
Selger Mühle Sophist settet dersom noen er interessert