EN klokke. Resten av livet! Hvilken?

Av de jeg eier blir det denne

40BAD10F-D92F-4D07-9DCF-710ACEBE1DBD_zpsxio8qswi.jpg


I åpen klasse :cool:

nwm13030840965483_1_t5.jpg
 
Har svart på denne tråden tidligere, og jeg står fremdels ved svaret mitt fra den gang.

Patek it is...

patek-philippe-nautilus-ref-5711-and-5800-031.jpg


Av de jeg allerede har måtte det blitt Rolex 116718
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og EspenK
Jeg har 5711, men kunne ikke tenke meg den som eneste klokke. Altfor skjør og tynn og liten. Ved bare én klokke er valget enkelt, sort sub. Diskré, evig klassiker, vanntett, støtsikker, billig service, kler riper, passer til alt.
 
PP 5711 med blå skive (så får man testet ut dette "looking after it for the next generation"-opplegget) eller SD 116600 - som jeg utvilsomt allerede har tenkt til å beholde livet ut :)
 
Endelig life keeper kan bestemmes når man blir gammel og grå.

Alternativene:

Enten
5711/5712 hvis man bader lite. Passer supert godt til den som husker å ta av og på avhengig av div. aktiviteter.
eller
GMT/Sub/SD er mye enklere å leve med.
eller
Daytona er både enkelt og komfortabelt å leve med. Ingen dato - bare leve og nyte og ta tiden på livet.



Holder en knapp på den siste foreløpig...
Daytonablackearlyz3_zpsmjgo4wyd.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Hansaeng og Nessuno79
Dato, chrono, solid urverk, edelt metall (urskive i sandblåst platina), keramikk og safir på både klokke og spenne så den ser ny og crisp ut år etter år, skiller seg litt ut men glir under radaren som lite breial for folk flest og funker til både dress og joggebukse. Ulempen er at den ikke er noen badeklokke.

Byr meg litt i mot å velge en Omega, men etter en totalvurdering må det bli denne likevel.

Omega-Speedmaster-Grey-Side-mood.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide og Preacher
Én eneste klokke. Oj. Dvs et ur som skal

-passe til formelle anledninger. De fleste sportsur, og ihvertfall dykkerne er demed utelukket. De samme gjelder andre store ur.
-passe til friluftsliv hvor det vil bli utsatt for vann, sand, jord, snø, støt, varme, kulde osv. Dermed er de fleste selskapsur ute av bildet. Det samme er ur med lærrem.
-være driftssikkert og solid nok til at jeg slipper mange tidsforvirrete dager mens uret er på reparasjon

Da er det ikke mange ur å velge mellom. Det hadde nok helt klart blitt å beholde denne:

P1000293.jpg

Godt oppsummert, og helt enig!
 
Sitter her og ser på oppsummeringen av Explorer og tenker "hmm, mye fornuft der gitt!". Plutselig sitter jeg og lurer på å kjøpe en, før jeg kommer på at jeg faktisk får lov til å ha flere klokker og dermed kan ha både en Sub til hard bruk og en Geophysic til hverdags. Og masse andre til andre ting.
 
  • Liker
Reaksjoner: FMS