EN klokke. Resten av livet! Hvilken?

Overtok min fars Datejust (1603) i 1986 og brukt den siden. Må si den har fungert bra som eneste klokka. (Nesten i hvertfall, har også en tidlig 70-talls Speedmaster som har vikariert litt på armen)

Må bare huske å ta den av når men slakter elg. Jubilee-lenka er ikke like lett å rense for blod og gørr :)
 
Redigert:
Jeg hadde gått for en DJII...

Elegant, sportslig, diskrét og ikonisk!

RolexDJIIFW6.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Charliefoxtrot
Jeg er ingen Rolex-mann sånn i utgangspunktet, men det måtte nok blitt en Rolex Explorer 214270 (Explorer I). Hvis jeg ikke kunne hatt mer enn én. Men kunne jeg hatt to, hadde nok ingen av dem vært den Explorer'n. :p
 
Redigert:
Dette hadde jeg aldri trodd jeg ville mene for et par par år siden, men jeg hadde nok gått for 116610ln. Mikrojustering av lenka, stor dato, tøff, allsidig og behagelig.

2014-07-27%2010.34.05_zpskzod1kkh.jpg


Todda
 
  • Liker
Reaksjoner: Jensen92 og Loevhagen
I en tidligere tråd med samme emne skrev jeg JLC Reverso, og det gjelder fortsatt. Valget er pussig. Spesielt siden min Reverso får begrenset armtid i dag, og ikke minst er det pussig å velge noe annet enn Rolex når jeg er såpass hektet på kronen som jeg er.

Det må allikevel bli Reverso. Dette er klokken som alltid gir meg go'følelsen, og som treffer en eller annen nerve ingen andre klokker gjør. Elegant, men litt frekk allikevel. Når det er sagt: jeg er veldig glad for at dette er en fiktiv problemstilling:)

15BC7516-C746-4E80-A4A2-2385EB2568FD_zpskvrykdpt.jpg
 
En interessant problemstilling. Skulle jeg hatt kun en klokke må jeg ha en jeg kan bruke til alt, uten å felle en tåre hver gang jeg får en ny stripe. Så det å si 5711 er ute av bildet. Spesielt siden det er veldig mye mer enn jeg noen gang tenker på å bruke på en klokke.
Vanntetthet er et must, dato er fint og helst innenfor rimelighetens grenser økonomisk. Sub med dato er jo alltid et godt valg, og det er et ur som er akseptabelt også til finstasen. En yachtmaster med blå skive er også en stor drøm, et virkelig flott ur, men jeg mener at versatiliteten til blå skiver er noe begrenset. Jeg elsker de, men vet ikke om jeg vil ha det på min eneste klokke.
Seiko MM er et ur som jeg har fått litt interesse for nå i senere tid, og det ser ut som et flott ur som virkelig kan oppfylle kravene mine, men jeg er litt redd for at størrelsen kan bli litt i største laget. Skulle gjerne prøvd en, men jeg tror rett og slett at jeg ikke har kroppen som skal til for at det fungerer som allround klokke.
Et annet ur som også har plaget meg en stund er Seamaster AT. Dette er et meget flott og elegant ur som jeg mener fungerer like godt til hverdags som dressen, og jeg kan ta det med på stranda og plaske rundt i vannet. Det eneste som slår meg er at jeg ikke tror dette uret får like mye sjarm som en beat-up sub f.eks gjør, men vil se best ut i fersk tilstand. En SM300 istede da kanskje? Nei, liker ikke den falske patineringen, dessverre. Ellers er alt som en drøm.
Var vanskelig dette her. Nå overrasker jeg meg selv med å komme på tankene av en modell som ikke har opptatt meg i noen særlig grad. Jeg har aldri hatt noen stygge tanker om den, men det har ikke vært den første jeg har tenkt på. Det blir kanskje på grensen til en kjedelig klisje, men det må stå mellom denne og en sub. Glidelock systemet er noe som taler for sub, og jeg tror at sub er enklere å bruke til dressen. Han James klarer begge deler, men jeg tror ikke jeg er like tøff, dessverre. Likevel har jeg hatt et forhold til dette merket helt siden vi så Pierce Brosnan på VHS for første gang.
Det finnes igrunn alt for mye kult der ute til å velge, men akkurat slik jeg tenker det nå, så tror jeg kanskje at det må bli denne i 42mm. Den så jeg ikke komme når jeg begynte på dette innlegget...

DanielCraiginSKYFALLwearingOMEGASeamaster_3.jpg
 
Det er mange Rolex her i denne tråden.

Egentlig er det Rolex som er "noe du ikke virkelig eier, men noe du tar vare på til neste generasjon...".
 
Kjedelig som jeg er må jeg nok også svare:

Rolex Sea-Dweller 4000 (116600)..

En klassisk klokke som jeg personlig liker bedre enn standard Sub, som fungerer til alt og kan "pyntes" eller dykkes med!
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen og Todda
Det er mange Rolex her i denne tråden.

Egentlig er det Rolex som er "noe du ikke virkelig eier, men noe du tar vare på til neste generasjon...".
Sitat fra Patek ;)

Det måtte blitt Rolex for min del også. Har nå konkludert med at jeg må skaffe meg en Explorer II, så det blir vel kanskje den for min del
 
En klokke, noe som kan brukes til alt.... Da må den ha rotating beazel og dato... Ikke må den være for stor og heller ikke for liten. Litt circus, samtidig som den kan brukes til alle situasjoner. Vel, jeg kan godta at jeg ikke kan (ønsker) å bruke den til herjing.

Jeg ville da valgt 16613'n:

WP_20140103_0021.jpg


8