En independent klokkereise. Only dead fish go with the flow:)

Ikke vært så mye på TS på en stund. Så det å ta opp denne tråden…… Hverdagsmagi ❤️! Mye klokt er sagt her og mye klokt kan sies. FYTYIKATTA er vel det ordet som trenger seg fram hos meg. Målløs!
 
Her er altså valgene jeg hadde for urverket, rosa gull, hvitt gull og grønnt gull. Alle nydelige mesterverk!
Hva tenker dere... riktig valg jeg tok??

Foto: Ludovic Ballouard
77EEC848-2C17-4CB5-817E-4B41F0DE2238.jpeg
 
Redigert:
YOLO, @Ronerling?
Takk:) 220 er min personlige favoritt og høyt på WTB listen. Denne versjonen er råkul, men siden jeg får natt Dracula fra Chaykin som har mye lume så tenker jeg at, en så lenge, så er 220 falcon carbon modellen jeg foretrekker.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla og Entropy
Del 11 forts..(Skiven til LB Upside Down)
Beklager virkelig den lange pausen her......

Mr. Ballouard var altså ferdig med urverket og han tok tidlig helg med en tur til flyplassen med modellflyving samt en tur til den lokale puben.
Så gikk tiden og jeg hørte ingenting fra ham. Jeg begynte jo å lure på om vi sammen ikke snart burde begynne å diskutere skiven min....Som helt ny i denne ligaen turde jeg ikke mase på ham, så dagene gikk. Det normale er jo å begynne med å velge skive og så se på resten men her var jo alt helt motsatt eller "upside down".... Så jeg slo meg til ro med at han sikkert tok kontakt når tiden er inne.

Så noen måneder senere fikk jeg en melding på IG om at skiven min var ferdig. Han hadde laget en skive som han mente passet til meg og urverket. Jeg hadde jo i våre samtaler hintet om at jeg ville ha noe tidløst og klassisk at jeg liker godt den fantastiske norske naturen/skogen +++ mye annet vi snakket om.
Ingen bilder ble sendt men her er hans beskrivelse av den:
"Its a green gold dial. Its magnificent. Its stylish and its a colour you will always appreciate, its soft and it makes you want to walk in nature. In French its like sport Chic. Will suit you perfectly. The colour is very dependent on the light and inclination. It has a matt texture to it in some light and metalic in other. Closer to olive green but not quite and brighter than military green. Must be seen in real life. Difficult to get it right with my pictures."
“The dial is nickel silver base, there is galvanic treatment in different baths and for some time. It is the soaking time that changes the color. This bath in this specific case contains a lot of gold among these ingredients and this is what makes this unique green color.”

Altså ingen påvirkning eller involvering på valg av skive...Jeg holder jo på å dø av nysgjerrighet men liker beskrivelsen.

Noen dager senere kommer det noen få bilder og han lurer på om jeg liker den.....
EF658D81-1C3E-4726-99FF-647375F85386.jpeg
533B3824-5535-49FD-BBB5-87C8920DC67A.jpeg
820FAB9A-01D9-46C5-946A-3A5128D558FA.jpeg
 
Redigert:
Dette blir utrolig bra! I en topp-restaurant er det vel ikke gjesten som skal fortelle stjernekokken hvordan mates skal lages, og nøyaktig hva man ønsker? Fint å la kunstneren pønske ut det beste :) Men ser ut som om mesteren burde sette tallene på plass før han tar neste glass vin ...
 
Del 11 forts..(Skiven til LB Upside Down)
Beklager virkelig den lange pausen her......

Mr. Ballouard var altså ferdig med urverket og han tok tidlig helg med en tur til flyplassen med modellflyving samt en tur til den lokale puben.
Så gikk tiden og jeg hørte ingen ting fra ham. Jeg begynte jo å lure på om vi sammen ikke snart burde begynne å diskutere skiven min....Som helt ny i denne ligaen turde jeg ikke mase på ham, så dagene gikk. Det normale er jo å begynne med å velge skive og så se på resten men her var jo alt helt motsatt eller "upside down".... Så jeg slo meg til ro med at han sikkert tok kontakt når tiden er inne.

Så noen måneder senere fikk jeg en melding på IG om at skiven min var ferdig. Han hadde laget en skive som han mente passet til meg og urverket. Jeg hadde jo i våre samtaler hintet om at jeg ville ha noe tidløst og klassisk at jeg liker godt den fantastiske norske naturen/skogen +++ mye annet vi snakket om.
Ingen bilder ble sendt men her er hans beskrivelse av den:
"Its a green gold dial. Its magnificent. Its stylish and its a colour you will always appreciate, its soft and it makes you want to walk in nature. In French its like sport Chic. Will suit you perfectly. The colour is very dependent on the light and inclination. It has a matt texture to it in some light and metalic in other. Closer to olive green but not quite and brighter than military green. Must be seen in real life. Difficult to get it right with my pictures."
“The dial is nickel silver base, there is galvanic treatment in different baths and for some time. It is the soaking time that changes the color. This bath in this specific case contains a lot of gold among these ingredients and this is what makes this unique green color.”

Altså ingen påvirkning eller involvering på valg av skive...Jeg holder jo på å dø av nysgjerrighet men liker beskrivelsen.

Noen dager senere kommer det noen få bilder og han lurer på om jeg liker den.....
Vis vedlegg 255586Vis vedlegg 255587Vis vedlegg 255588

Er så herlig og frimodig av Ludovic.
Du vil elske den! Jeg gjør det allerede!!
 
Det verste er at din venn har den kanskje kuleste klokken i "Only Watch" (@Edzilla sin venn har ikke offentliggjort sitt mesterverk): https://www.onlywatch.com/ludovic-ballouard
Hvordan funker minuttviseren her? Er den festet nede? Eller ved kl 9?

Din (vår?) andre venn Konstantin har også en interessant kombinasjon:
 
Det verste er at din venn har den kanskje kuleste klokken i "Only Watch" (@Edzilla sin venn har ikke offentliggjort sitt mesterverk): https://www.onlywatch.com/ludovic-ballouard
Hvordan funker minuttviseren her? Er den festet nede? Eller ved kl 9?

Din (vår?) andre venn Konstantin har også en interessant kombinasjon:

Klikk på bildet på IG, så kan du se minuttviseren i action!
 
Del 12.
Var så heldig å bli utnevnt som offisiell bidragsyter til Kurono Tokyo med et bilde jeg postet på IG og fikk som belønning lov til å kjøpe Grand Akane før offisielt salg på nett. Dette tilbudet klarte jeg ikke å motstå så slo til da muligheten bød seg.
Klokken har en fantastisk skive som bare skal bli vakrere med alderen.
Har dessverre ikke råd til å beholde den lenge, så har inngått en avtale med en veldig god venn om at han kjøper den til kostpris om en liten stund. En så lenge nyter jeg den.
CD8EA928-02E2-4D54-8AC9-730249C22D2D.jpeg
3BC81959-5B65-496B-992D-C81BA69631B5.jpeg
6A667D5F-5B99-49B7-A309-B2E703A4DE44.jpeg
624D4300-FFD8-4038-854F-52924054F561.jpeg
4B9B475D-0A5E-4FC6-ADC2-D0795622CC31.jpeg
3BB89AB6-9094-4868-9DC5-E48E9A36D0C6.jpeg
ABB1EB17-9BE2-4498-8579-E7164D7E87A2.jpeg
 
Redigert:
Del 13
Mitt valg for kategorien micro independent.

Valget falt på Tsoroev Rashid. Vil anta ukjent for de aller fleste men spådd en strålende fremtid og karierre som urmester.



Her har vi altså en ung mann i begynnelsen av 20 årene som er selvlært og gjør alt av arbeidet for hånd med begrenset utstyr. Her ligger det mye arbeid bak hver klokke.

Har klart å kapre nr1 av hans aller første produserte klokke, Arrow, i sølv.

Elsker den rene og minimalistiske skiven.
Her er et bilde som jeg fikk i dag. Snart klar og jeg gleder meg stort til å få den om noen uker.
6927B7E6-E3E3-4F41-9264-CE4F5C4E3CA7.jpeg


Bilde av urverket:
EE28800B-808B-48A3-A4A1-3579997429D9.jpeg
 
Redigert: