En independent klokkereise. Only dead fish go with the flow:)

del 11 forts. ( Ludovic Ballouard Upside Down)
Hvor var vi....
Jo, hadde fått opprettet dialog med mesteren selv...

Han virket genuint interessert på hvem jeg var, min livsfilosofi, mine interesser og om min klokkelidenskap. Og mer vi snakket sammen jo mer skjønte jeg at det bar mot en unik klokke laget kun for meg, og hadde jeg ikke vært overbevist om at han var den rette for meg tidligere var jeg i hvert fall det nå. For en gentlemann og for en hyggelig fyr!
Etter en stund hintet jeg om at jeg aller helst kunne tenkt meg en piece unique Upside Down, men måtte være veldig ærlig å si at jeg ikke hadde alle pengene med en gang. Jeg spurte derfor om han kunne gå med på at jeg betalte 40% nå og resten når jeg hadde skaffet til veie resten av pengene, noe som kunne ta lang tid. Da han umiddelbart svarte meg at han syntes jeg var en veldig hyggelig fyr, som genuint elsket og satte pris på hans arbeid, og at han derfor, mer en gjerne, ønsket å lage meg en unik klokke. Ikke bare det men han lovet at det skulle være hans beste til nå.. Wow!!!! Jeg var helt satt ut, og der og da inngikk vi en avtale om levering senest april 2022 og at depositum skulle betales umiddelbart....
Videre dialog rundt betaling tok jeg med Pietro hos thelimitededition.

Det gikk bare noen dagen før jeg fikk melding igjen på IG. Han hadde jobbet med en ide om å lage den første klokken i historien med grønt gullurverk og mente at det ville passe meg og min personlighet. Han sendte over noen bilder på noen deler han hadde prøvd dette ut på og lurte på hva jeg syntes.
B8EA6869-B87F-4347-9279-06BB8D0881F5.jpeg
790F73A0-8DD0-4054-90AF-ABFF28B3C61D.jpeg
22D112C9-456D-4316-9ACD-05902D34A4A7.jpeg
 
Redigert:
For et eventyr. Jeg kan ikke hjelpe for å bli aldeles bergtatt av historiene og filosofien din @Ronerling. Tusen takk for at du deler dette. Fra å være litt ambivalent til dette litt aristokratiske indieopplegget, er jeg nå både ydmyk og bergtatt. Gleder meg til å lese mer og følge beretningene dine.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Dr.Skinnywrist
For et eventyr. Jeg kan ikke hjelpe for å bli aldeles bergtatt av historiene og filosofien din @Ronerling. Tusen takk for at du deler dette. Fra å være litt ambivalent til dette litt aristokratiske indieopplegget, er jeg nå både ydmyk og bergtatt. Gleder meg til å lese mer og følge beretningene dine.
Tusen hjertelig takk. Virkelig hyggelige ord som settes enormt mye pris på og som gir motivasjon.
Ha en fortreffelig lang helg
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Wow, en piéce unique med grønt gull (?). Crazy! Andre custom varianter? Skive-farge, sifre, etc. Elegant hvordan hver post leder til en cliff-hanger.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Dr.Skinnywrist
Nå blir det nesten for mye her!!! Benevninger som "piece unique" og " kontakten direkte med sjefen sjøl" akkompagnert av bilder av urverk i aldri før utførte legeringer kan fremprovosere dagevis med intens dagdrømming og uproduktive uker for lett begeistrede sjeler.

Vi si det topper seg med denne:


Det der er en setning som kan få drømmere til vurdere muligheten til å pantsette både hjem og kjøretøy! Eventuelt kan det få de som griper dagen til å saumfare Instagram for dårlige finansråd, som "Top 5 ways to invest your stimmy" eller "how to get a second stream of income from Onlyfans". Det er rett og slett en setning som enten kan senke eller øke produktiviteten i samfunnet, og du, @Ronerling, burde være litt varsom og tenke på alle de bedre halvdelene der ute som enten får huset sitt kraftig belånt eller webkamera til bursdag! Det kan rett og slett være farlig fristende å gi folk et innblikk i det aller ypperste av haute horlogerie ;)

Men jeg vil veldig gjerne at du fortsetter…
ha, ha... tusen takk @SimSVa. Mye sannhet i det du skriver her:)
 
  • Liker
Reaksjoner: SimSVa
Del 11 forts..( Upside Down Ludovic Ballouard. Hvordan man lager grønn- gull farve på urverket)

Hadde altså fått noen bilder av noen deler fra urverket i Grønt gull med spørsmål om hva jeg syntes.
Var dette noe å gå videre med?? Han kunne selvfølgelig tilby meg urverket i hvitt gull eller rosa gull også om jeg heller ville ha det...

Her var svaret veldig enkelt for meg..... Visuelt elsket jeg det gull- grønne samt at tanken på at dette skulle være et historisk øyeblikk som første urverk med denne farven og metoden. Svarte umiddelbart at dette var sinnsykt vakkert og at dette går vi for.

Så da var vi i gang..... Etter noen dager slo det meg at hele prosessen til nå hadde vært litt "opp ned".... Som regel starter man å diskutere skiven og så kommer det andre etterhvert... Men her var det tydeligvis annerledes. Hadde enda ikke hørt et eneste ord om skiven eller kassen.

Måtte spørre ham hvordan han klarer å trylle frem denne grønne gull fargen og han kom men en lang og god forklaring på magien. Men kort oppsummert er det en teknikk som heter atomlagsdeponering (Atomic layer deposition (ALD)).
Kjemisk prosess som kan produseres både oksider, nitrider og grunnstoffer på micro nano nivå og som danner en beskyttende eller dekorativ lag på metallet. En veldig tidkrevende og nøyaktig prosess. Det bygges altså et tynt lag opp av to kildegasser, som i Chemical vapor deposition. Forskjellen er at mens man i CVD tilfører begge gasser samtidig, består ALD av gjentatte sykler der gassene sendes inn i reaksjonskammere i pulser, med tømming av reaksjonskammeret mellom hver puls. På en gitt antall sykluser lages altså denne grønne fargen.

Uke for uke fikk jeg tilsendt nye bilder fra arbeidet hans med urverket.
20844EA4-4397-4A04-BC14-7C180214F471.jpeg
4B76E9C1-15BE-419A-901D-0490790EB97A.jpeg
E4E3CA7B-57F3-43CD-9AF7-12EB483060A6.jpeg
35E6932B-9ADA-46C1-A7DE-8D320B26817F.jpeg
A3617A73-3E17-4FB9-AADF-73FC3718BD45.jpeg
FFA75A56-3C24-48DB-A78D-29179AE17905.jpeg
 
Redigert:
Del 11 forts..( Upside Down Ludovic Ballouard. Hvordan man lager grønn- gull farve på urverket)

Hadde altså fått noen bilder av noen deler fra urverket i Grønt gull med spørsmål om hva jeg syntes.
Var dette noe å gå videre med?? Han kunne selvfølgelig tilby meg urverket i hvitt gull eller rosa gull også om jeg heller ville ha det...

Her var svaret veldig enkelt for meg..... Visuelt elsket jeg det gull- grønne samt at tanken på at dette skulle være et historisk øyeblikk som første urverk med denne farven og metoden. Svarte umiddelbart at dette var sinnsykt vakkert og at dette går vi for.

Så da var vi i gang..... Etter noen dager slo det meg at hele prosessen til nå hadde vært litt "opp ned".... Som regel starter man å diskutere skiven og så kommer det andre etterhvert... Men her var det tydeligvis annerledes. Hadde enda ikke hørt et eneste ord om skiven eller kassen.

Måtte spørre ham hvordan han klarer å trylle frem denne grønne gull fargen og han kom men en lang og god forklaring på magien. Men kort oppsummert er det en teknikk som heter atomlagsdeponering (Atomic layer deposition (ALD)).
Kjemisk prosess som kan produseres både oksider, nitrider og grunnstoffer på micro nano nivå og som danner en beskyttende eller dekorativ lag på metallet. En veldig tidkrevende og nøyaktig prosess. Det bygges altså et tynt lag opp av to kildegasser, som i Chemical vapor deposition. Forskjellen er at mens man i CVD tilfører begge gasser samtidig, består ALD av gjentatte sykler der gassene sendes inn i reaksjonskammere i pulser, med tømming av reaksjonskammeret mellom hver puls. På en gitt antall sykluser lages altså denne grønne fargen.

Uke for uke fikk jeg tilsendt nye bilder fra arbeidet hans med urverket.
Vis vedlegg 250837Vis vedlegg 250838Vis vedlegg 250839Vis vedlegg 250840Vis vedlegg 250841

Er så lekkert!
Elsker denne grønnfargen.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Dr.Skinnywrist
Har ikke ord. Utrolig kult med første grønn-gull-klokke (hvordan ord-deles dette ordet?)! Det verste var at det så veldig lekkert ut
i tillegg. Kanskje en ny trend skapes her. Hvorfor sto det forresten "PT950" på ett av bildene?
 
  • Elsker
Reaksjoner: Dr.Skinnywrist