Beklager min trege fremdrift her men etter at jeg falt ned i kaninhullet må jeg jo ta alle ekstra vakter som finnes, ha 2 ekstra jobber samt blidgjøre kone, unger og i tillegg håndtere vår syke hund.....
Reisen forts....
Del 5 ( Drømmen om 5711 faller i grus og min Independent oppdagelse ( bestilling av Dracula)
Nå kommet til 2020 og jeg elsker min Moser blue lagoon og bruker den stort sett daglig. Som nevt i begynnelsen av tråden bestilte jeg en 5711 i 2017 hos Bjerke. Tok derfor en tlf for å høre hvordan jeg lå an på ventelisten da det nå hadde gått 3 år. Til min store forskrekkelse fant jeg ut at jeg ikke stod på noen liste ( de hadde ikke overført meg fra manuell til digital liste da de endret system sitt (sikkert fordi jeg ikke hadde noen kundeforhold). De hadde ikke informert meg om dette og jeg ble veldig fornærmet da jeg etter avtale med de fløy ens ærend til Bjerke for å bestille den tilbake i 2017. Så skuffet av Bjerke og litt penger på klokke-spare kontoen begynte jeg å være litt mer aktiv på internett og spesielt IG. Koronaen kom brått på her i Norge det ble mye jobbing, veldig mye.....
Skikkelig sliten etter mange tunge og lange dager med vakt og med mye triste skjebner er jeg utslitt og tom...
Setter meg ned for å surfe litt på nettet. Det er da jeg tilfeldigvis kommer over en snutt om Konstantin Chaykin og hans dracula klokke.
Hva er dette for noe galskap? Jeg elsker det. Humøret blir brått endret og jeg sitter der og bare smiler fra øre til øre. Den får frem en emosjonell lykke respons hos meg som er vanskelig å beskrive. Men det var akkurat det jeg trengte ( og sikkert verden også i disse korona tider) Uansett... dagene gikk og jeg klarte ikke glemme denne og hver gang jeg så den måtte jeg smile. Jeg begynte å lese meg opp på Chaykin og kom over forhandleren for Europa
https://www.thelimitededition.co.uk/. Begynte å følge de på IG og begynte å høre på deres IG streamer rundt Independents. Kan virkelig anbefales. Pietro er en fantastisk fin fyr med ekte lidenskap for klokker og independents. Verdt å følge.
Jeg stod og så dypt ned i kaninhullet....
Plutstelig før jeg viste det brukte jeg all fritid på å lese meg opp om klokker, AHCI (
https://www.ahci.ch/) og independents osv...
Det er jo en hel verden der som jeg ikke viste eksisterte. Masse sinnsykt fine klokker som var helt forskjellig fra det jeg var vant til. Kunstverk i all sin prakt. Klokker som var skapt for hånd og med lidenskap.
Nå var min lidenskapen tent! Endelig fant jeg kunstverk av klokker som gav meg en emosjonell respons og som ikke mange andre har på armen samt klokker som viser tiden på utradisjonelt vis....
Og apropo utradisjonelt...tilbake til Dracula....
Pietro ( hos thelimitededition) kunne skaffe meg en ny night Dracula som er limitert til kun 13 eksemplarer. Klokken har en utradisjonell måte å vise tiden på. I tillegg har den månefase, dag og natt indikator ( hoggtennene som kommer frem om natten) samt kraftig lumen.
Jeg tok sats og hoppet ned i kanin hullet, la ned depositum og bestilte. Levering planlagt sommer 2021. Galskap, ren og skjær galskap......
En lidenskap ble født og jeg falt langt ned i hullet....
Dracula og Chaykin:
Full wrist-time review with original photos of the Konstantin Chaykin Joker watch including price, background, specs, & expert analysis.
www.ablogtowatch.com
Chronolux Fine Watches are delighted to represent the astonishing horological creations of Moscow based Independent Master Watchmaker and full AHCI member Konstantin Chaykin.
www.chronoluxfinewatches.co.uk
Vis vedlegg 239197