Elbil, which to choose?

Noen her med erfaring med i pace?

En delikat og fin bil, som sikkert stiller godt i sin klasse som el-bil. For meg er det rart med en elektrisk Jaguar. De skal liksom ose mahogny, sigar, tweed og bensin. Da jeg prøvekjørte den, så fikk jeg inntrykk av at den var litt trang all over kontra min Q7, men det kan godt hende jeg er sær. Generelt en bra bil, men muligens for spesielt interesserte?

• Liker
Reaksjoner: Dado
Mulig man fortsatt kan bestille ny Tesla til 0,75% rente.

Endte opp med at ny bil ble "billigere" enn å sitte på den gamle så gikk fra 4år gammel Tesla til ny Tesla med 5års garanti.

• Liker
Reaksjoner: Edzilla
Man kan bestille ny Tesla med rente fra 0,25% - eller du kan få en fin deal på en av mine... har tre, altså en for mye ;)

2 S100D’er og 1 X100D i garasjen er litt mye, spesielt siden det er en dobbelgarasje

Man kan bestille ny Tesla med rente fra 0,25% - eller du kan få en fin deal på en av mine... har tre, altså en for mye ;)

2 S100D’er og 1 X100D i garasjen er litt mye, spesielt siden det er en dobbelgarasje

30 kvadratmeter bil!

=8- O

• Liker
Reaksjoner: KimS
En delikat og fin bil, som sikkert stiller godt i sin klasse som el-bil. For meg er det rart med en elektrisk Jaguar. De skal liksom ose mahogny, sigar, tweed og bensin. Da jeg prøvekjørte den, så fikk jeg inntrykk av at den var litt trang all over kontra min Q7, men det kan godt hende jeg er sær. Generelt en bra bil, men muligens for spesielt interesserte?

Jeg syntes den er frekk, men er enig at den virker litt trang - hvertfall bagasjerommet. Skal få prøvd den mer senere i måneden, men med "mahogny" finishen innvendig, plukket den fint opp arven fra tidligere jaguar modeller. Absolutt en fin bil og en solid utfordrer til Tesla, som nå i mine øyne begynner å bli kjedelig. Tommelen opp

• Liker
Har prøvekjørt den og er enig i kommentaren ang bagasjerom. Ellers er det ok med plass innvendig sammenlignet med andre biler i den størrelsen. Designet innvendig er det heller ikke mye å utsette på. Elmotorlyden er til stede (noe man ikke hører hos tesla), men du kan alltid sette på ordentlig motorlyd på anlegget??? en funksjon jeg ikke er fan av...
Er det mange som kjører tesla etter hvert og er den litt kjedelig slik du skriver, kanskje, men jeg var ikke i tvil.

I det nye "Bil" som kom i posten i går, (jeg leser fortsatt dette analogt), var det en sammenlikning av Jaguaren og Teslaen. Jaguar kom klart ut som bilen som var hyggeligst å kjøre selv, mens Tesla var en bli som helst ville kjøre selv. Nå har jeg ikke fått prøvd noen av disse selv (bare en Model S), men ut fra omtale og pris så er det klart at det er den rimeligste som ville kledd meg best. (Og det er jo ikke å forakte).

8
(PS: Jaguaren var nærmere 200-laken rimeligere enn Teslaen)

• Liker
I det nye "Bil" som kom i posten i går, (jeg leser fortsatt dette analogt), var det en sammenlikning av Jaguaren og Teslaen. Jaguar kom klart ut som bilen som var hyggeligst å kjøre selv, mens Tesla var en bli som helst ville kjøre selv. Nå har jeg ikke fått prøvd noen av disse selv (bare en Model S), men ut fra omtale og pris så er det klart at det er den rimeligste som ville kledd meg best. (Og det er jo ikke å forakte).

8
(PS: Jaguaren var nærmere 200-laken rimeligere enn Teslaen)

nnntjjaaa hvis du ser på den billigste versjonen uten ekstra utstyr så er det sikkert riktig. Men beveger du deg mot SE utgaven og tar med noe utstyr (som også er å finne i Tesla S 75d) så er de omtrent likt priset.

Når det gjelder kjøreopplevelsen og kvalitetsinntrykket så anbefaler jeg deg å prøve begge da dette er som mye annet individuelt. :)

Fikk endelig testet I-Pacen i dag og må si det var en fin opplevelse. Opplevde den som en sporty bil som var morsom på de smale svingete veiene jeg testet den på. Ikke noe å si på kreftene heller:) Kunne nok ha ønsket meg større bagasjeplass, men plassen innvendig var romslig. Gode seter foran, men er litt mer usikker på baksetene. Romslig benplass, men kanskje litt smalt og litt "flate"? Skal sies at jeg ikke brukte mye tid baki;)

Heiser man den tåler den nok litt ujevnt underlag også:)

20181020_130041.jpg

Fikk endelig testet I-Pacen i dag og må si det var en fin opplevelse. Opplevde den som en sporty bil som var morsom på de smale svingete veiene jeg testet den på. Ikke noe å si på kreftene heller:) Kunne nok ha ønsket meg større bagasjeplass, men plassen innvendig var romslig. Gode seter foran, men er litt mer usikker på baksetene. Romslig benplass, men kanskje litt smalt og litt "flate"? Skal sies at jeg ikke brukte mye tid baki;)

Heiser man den tåler den nok litt ujevnt underlag også:)

Vis vedlegg 117249

Hvordan oppleves den i forhold til TMX?