EDC-tråden

Dette er et minimum:

5da2c07cb8221edde0872b4ae55d5075.jpg









Nei, jeg har med nøkler, tlf, bankkort og førerkort. Eller en seddel eller to.




Har du virkelig med deg tre kniver Christoffer91? Tror jeg ville fått meg sjekket... (I beste mening)
 
Stort sett bare EdP i samlingen, men jeg fant én EdC.
(Har vi ikke en dedikert parfyme-tråd?)




:rolleyes:
 

Vedlegg

  • IMG_0252.JPG
    IMG_0252.JPG
    81,4 KB · Visninger: 0
mr sailor - hva skal du med den femi bend-over kammen? for med dette utstyret i dine åletrange camopants så har du vel shava håret ned til et minimum, eh? :D

Dette er et minimum:

5da2c07cb8221edde0872b4ae55d5075.jpg









Nei, jeg har med nøkler, tlf, bankkort og førerkort. Eller en seddel eller to.




Har du virkelig med deg tre kniver Christoffer91? Tror jeg ville fått meg sjekket... (I beste mening)
 
  • Liker
Reaksjoner: Chalshus
Og så skal jeg være partypooper og minne om straffelovens § 352:
"Det er ulovlig på offentlig sted å bære kniv eller annet skarpt redskap 'egnet til bruk av legemskrenkelser."

Hva skal du med så mange kniver på kroppen i det daglige?

Seriøst? To kniver i lomma og en rundt halsen?
"Knivlaus mann er livlaus mann" Het det før. Har som regel alltid hatt lommekniv og føler meg naken uten. Trenger den jo hele tiden til noe. Og når jeg ikke har den med meg trenger jeg den og tenker søren nå trengte jeg kniven. Norge har lange tradisjoner med kniv og bruk av kniv. Alle hadde tollekniv i beltet før. Bestefaren min gikk alltid med kniv i beltet. Han var også smed og lagde egne kniver. ikke rart jeg også ble interessert og såg nytten av kniv. Er jo slik mannfolk skal. Skal man bli sett rart på fordi man er en ekte mann med gode norske tradisjoner? Før var jo kniven et smykke akkurat som klokken. Man hadde gjerne en til fint og en til bruks. At det skal være ulovlig er latterlig spør du meg. Norge blir bare mer og mer en pinglete og styrende barnehage. Selvfølgelig går jeg ikke midt i Oslo med en stor kniv dinglende i beltet. Men slik loven er i dag kan man faktisk ikke ha kniven liggende i bilen en gang. Til nød i bagasjerommet hvis man har god grunn. Vet ikke hvor mange ganger jeg har hatt bruk for Leatherman osv i bilen. Alle bruker jo skjønn men loven er i prinsippet lik om det er leatherman, swiss army eller samekniv. Friluftsliv, jobb, bunad skiller seg jo litt ut fra loven men grensene er jo litt flytende. Er på veg til fjells osv.

Post lommerusket deres folkens:)
 
det var gutten sin! den hyggelige japanske speiderkniven, hvor har du den fra?

Kjøpte den var en japansk kar fra ebay for et par år siden. Samme kar som jeg har alle våtsteinene mine fra. Har vært veldig fornøyd med den. Vanvittig lett å vedlikeholde.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
interessant :) snakker du forøvrig om våtsteiner til kniver eller barberkniver?

Kjøpte den var en japansk kar fra ebay for et par år siden. Samme kar som jeg har alle våtsteinene mine fra. Har vært veldig fornøyd med den. Vanvittig lett å vedlikeholde.
 
  • Liker
Reaksjoner: Maigret
interessant :) snakker du forøvrig om våtsteiner til kniver eller barberkniver?

Godt spørsmål! Begge deler. Har steiner fra ca 800 til 8000 grit. 8000 funker fint for å slipe og vedlikeholde barberkniver, da selvfølgelig med stropp etc. i tillegg. Men nå for tiden, som jeg har latt skjegget gro, brukes de mest til å slipe kokkekniver og legge ny kant på lommeknivene når det trengs. Vedlikeholder lommeknivene stort sett med Fällkniven DC4, og er fornøyd med den. Må si jeg ble litt lat før skjegget kom, og foretrakk feather-kamisurien med problader. Fikk en kid i huset for ca et år siden, og det tar tid å vedlikeholde knivparken;)
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby