EDC-tråden

Medlem
28. mai 2014
Innlegg
1.569
Sted
Vestfold
Nå som forumet en egen tråd for joggesko!

Så da tenkte jeg en EDC (everydaycarry)

Det jeg lurer på er hva har folk i "lomma" når de forlater huset! Jeg begynner.

1487535739400-241750845.jpg

Kniv, lommelykt, lommebok, leatherman, nøkler, lommetørkle med siklerhetsnål.
 
Godt initiativ!
Og hva er det til venstre i bildet?

La oss få med merker og modell
 
Tja, DSB anbefaler oss alle å ha noen kontanter liggende i tilfelle rottefelle (Trulle75 aka Valkyrien-Leif).

Og så skal jeg være partypooper og minne om straffelovens § 352:
"Det er ulovlig på offentlig sted å bære kniv eller annet skarpt redskap 'egnet til bruk av legemskrenkelser."

Men, jeg skal være ærlig å innrømme at foldekniver/lommekniver fasinerer meg.
Så på hjemmekontoret blir konvolutter og pakker åpnet med Benchmade, Spyderco etc. :D
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
Er bare to (+1) en i lomma+en rundt halsen. Den på multiverktøyet er jo ubrukelig som kniv etter min mening pga. Mangel på lås.

Åpne emballasjer+div
Kan være enig mtp multitoolen, men du skal åpne mye emballasje før man trenger en kniv rundt halsen :p

Litt off-topic; synes det er morsomt med kniver selv, men jeg har det aldri med meg til vanlig ref. Trulle75 sin post litt lenger opp. Tror jeg skal slite med å få igjennom at jeg har et aktverdig formål for å ha med kniv siden jeg sitter ved en pult hele dagen...
 
Kan være enig mtp multitoolen, men du skal åpne mye emballasje før man trenger en kniv rundt halsen :p

Litt off-topic; synes det er morsomt med kniver selv, men jeg har det aldri med meg til vanlig ref. Trulle75 sin post litt lenger opp. Tror jeg skal slite med å få igjennom at jeg har et aktverdig formål for å ha med kniv siden jeg sitter ved en pult hele dagen...
Håndverker :D ihvertfall noen ganger

( fordelen med kniven rundt halsen er at den er der uansett om man skulle skifte, hender jeg må skifte på jobb og da blir som oftest den andre igjen i buksa)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
Seriøst? To kniver i lomma og en rundt halsen?

Skulle gjerne skrevet noe morsomt her, men tørr ikke komme med morsomheter mot en som har kniv rundt halsen i det daglige.
 
Redigert av en moderator: